Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Římské číslice jako rozšiřující učivo
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Anotace Žák uvádí rozdíly mezi jednotlivými státními zřízeními a lokalizuje evropské monarchy VY_32_INOVACE_ICT2.5_ Autor Mgr. Rita Sobková Jazyk.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vypracovala Jitka Trejbalová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Rychle hádej - co je to? A B CD EFGH IJKL MNO P Q R S T UV W X.
CELÁ ČÍSLA.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Rozdíl druhých mocnin.
Matematika – opakování 4
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Slovní úlohy se zlomky a procenty
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
Římské číslice 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
AnotaceStavba atomu, složení a stroktura atomu AutorMgr. Květuše Horáková Jazykčeština Očekávaný výstup Žák si osvojí dle PSP složení a strukturu atomu,
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Násobení mnohočlenů.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
ICT M 5.R. Římské číslice
Římské číslice 5. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
Římské číslice ( 50, 100, 500, ) Matematika , 5. ročník
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Renesance a humanismus v Itálii
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
Jednotky času - procvičování
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly III Anotace: Prezentace obsahuje příklady k procvičení učiva počítáme s velkými čísly. Prezentace je prezentována.
ICT M 5.R. Desetinná čísla
ICT M 5.R. Další jednotky hmotnosti
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Úrokový počet Prezentace_13 Mgr. Silva Vaňková OPČ_Úrokový počet
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o periodické tabulce prvků (PSP) Autor Ing. Lenka Kalinová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti třemi. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná třemi. Speciální.
Římské číslice 1 – 20 Matematika , 5. ročník
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
Římské číslice 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
ICT M 5.R. Římské číslice II
Elektronická učebnice - I
ŘÍMSKÉ ČÍSLICE - PROCVIČOVÁNÍ
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Autor: Mgr. Jaroslava Bošková
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Téma Dělení desetinných čísel 10 a 100 Anotace Výpočty dělení desetinných čísel 10 a 100 Autor Mgr. Martina Mašterová Jazykčeština Očekávaný výstup Žák.
Praktické příklady k procvičování
VY_32_INOVACE_07_rimskecislice
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_20 _Římské číslice Regina Byrtusová
Římské číslice – Matematika, 3.ročník
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_01_ Římské číslice
Římské číslice Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ŘÍMSKÉ ČÍSLICE Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova VY_32_INOVACE_12_11_M Téma Římské číslice Anotace Zápis římských číslic Autor Mgr. Martina Mašterová Jazyk čeština Očekávaný výstup Žák si osvojuje zápis římských číslic Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova I, V, X, L, C, D, M Druh učebního materiálu Prezentace Power Point Druh interaktivity Vzdělávání žáků prostřednictvím digitálních technologií. Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání 1. stupeň , 2. období Typická věková skupina 11-12 let Celková velikost 124 kB

ŘÍMSKÉ ČÍSLICE VY_32_INOVACE_12_11_M

Co jsou římské číslice? • je to způsob zápisu čísel pomocí písmen abecedy. Dnes se tento způsob zápisu čísel používá jen výjimečně. • používání římských číslic v matematice bylo zastaralé již před více než 1100 lety. Přesto se římské číslice používají při různých příležitostech dodnes.

I … 1 V … 5 X … 10 Např.: II … 1 + 1 = 2 IV … 5 – 1 = 4 VI … 5 + 1 = 6 PAMATUJ! : Čísla od 1 do 39 jsou sestavena ze tří základních číslic: I … 1 V … 5 X … 10 Číslice se v čísle sčítají. Pouze v případech, kdy je menší číslice před větší, se tato menší od větší odčítá. Např.: II … 1 + 1 = 2 IV … 5 – 1 = 4 VI … 5 + 1 = 6 VIII … 5 + 1 + 1 + 1 = 8 IX … 10 – 1 = 9 XI … 10 + 1 = 11 XIV … 10 + 4 = 14 XVII … 10 + 5 + 1 + 1 = 17 XIX … 10 + 9 = 19 XXX … 10 + 10 + 10 = 30

2. Zapiš římskými číslicemi 1. Přečti čísla III, VII, V, XIII, XV, XVIII, IX, XI, XIV, XIX, XX, XVI, XXII, XXV, XXVIII, XXIX 2. Zapiš římskými číslicemi 2 … ________ 8 … ________ 10 … ________ 12 … ________ 17 … ________ 20 … ________ 4 … ________ 6 … ________ 14 … ________ 9 … ________ 19 … ________ 25 … ________

Další římské číslice. K vyjádření ostatních čísel potřebujeme ještě 4 další číslice: L … 50 D … 500 C … 100 M … 1 000 Např.: LXV … 50 + 10 + 5 = 65 XL … 50 – 10 = 40 CXX … 100 + 10 + 10 + 1 = 121 XCV … 100 – 10 + 5 = 95 DCCX … 500 + 100 + 100 + 10 = 710 MCXC … 1 000 + 100 + 90 = 1 190 MCDV … 1 000 + 400 + 5 = 1 405 MCMLIV … 1 000 + 900 + 50 + 4 = 1954 MMXI … 1 000 + 1 000 + 10 + 1 = 2 011 MXLIX … 1 000 + 40 + 9 = 1 049

a) CCCXV, DXXV, DCLXXX, MCCXXVI, MCM, MCMXX, MCMXCVI Přečti čísla: a) CCCXV, DXXV, DCLXXX, MCCXXVI, MCM, MCMXX, MCMXCVI b) XXXIII, LVI, XLI, XXXIV, LXXV, CLXIV, XCVI, XCIV c) XXXIV, DVI, XCI, XXXV, MXXV, MDXIV, XDVI, XDIV d) Stavba je z r. MDXX, Jan Hus byl upálen v r. MCDXV, válka začala r. MCMXIV, Karlova univerzita byla založena roku MCCCXLVIII.

Procvičování: MDXVI – ANO – NE MDXXIV – ANO – NE MDXXXV – ANO – NE Úkol 1: Významný italský malíř Leonardo da Vinci žil v letech 1452 – 1519. Mohl namalovat obrazy s letopočty MDXVI, MDXXIV, MDXXXV. MDXVI – ANO – NE MDXXIV – ANO – NE MDXXXV – ANO – NE Úkol 2: Na třech domech jsou letopočty MCMXXXL, MCMXL, MCMXIV. Seřaď je podle stáří.