GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Advertisements

Laboratorní a terénní cvičení
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.17 Anotace: Prezentace seznamuje s dělením plodů podle oplodí a druhy plodů. Vzdělávací oblast: Plody a semena Autor: Ing. Jiří.
Plody Přírodopis VY_32_INOVACE_179, 9. sada, Př3 ANOTACE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Eva Vojířová Číslo materiálu 6_2_BIO_07 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace Ročník Prima,
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Digitalizace výuky Příjemce
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Prezentace slouží k výkladu a procvičení látky o plodech
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Rozmnožování rostlin Opylení
Generativní orgány rostlin
Plody Mgr. Helena Roubalová
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Pozorování srsti savců
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Plod Bohumil Bareš.
Obecná botanika Semena a plody.
Pionýrů 400, Frýdek-Místek
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
VY_32_INOVACE_411, 21. sada, Přírodověda
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu10 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotacemechorosty.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
r. dvouděložné, růžotvaré, bobotvaré, plod, souplodí nažek
Plod (fructus).
Pozorování rostlinných buněk a jejich struktur
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_534.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Eva Vojířová Číslo materiálu 4_2_CH_13 Datum vytvoření Druh učebního materiálu prezentace Ročník 4.ročník.
Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o.
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_431.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu2 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_365.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_423.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu4 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Morfologie rostlin – plod
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu15 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu3 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu14 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Semena a plody Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_19_15B_Plody Téma: Přírodopis pro 7. ročník.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Plod. Plodenství. Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vyšší rostliny Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Období: září – prosinec 2011
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Eva Vojířová Číslo materiálu 6_2_BIO_11 Datum vytvoření 10.2.2013 Druh učebního materiálu Prezentace Ročník Prima, sekunda - NG Anotace Reprodukční orgány rostlin - plody Klíčová slova Plody, rozdělení plodů Vzdělávací oblast Biologie Očekávaný výstup Student zná stavbu a význam plodů, umí je zařadit do skupin Zdroje a citace JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 1998, ISBN 80-7182-050-4. (Obr. 5) Internetové materiály

Reprodukční orgány rostlin Plody

Pomůcky preparační souprava preparační miska nůž Petriho miska plody rostlin (rajče, pomeranč, okurka, jahoda, jablko, třešeň, šípek, lusk hrachu, obilka)

Postup Jednotlivé plody si podrobně prohlédněte a zaznamenejte jejich barvu, tvar a velikost. Na preparační misce proveďte nožem podélný řez šípkem, jahodou, rajčetem, obilkou a jablkem. Na preparační misce proveďte nožem příčný řez pomerančem, třešní (opatrně na pecku) a okurkou. Rozeberte plod hrachu. Pomocí obrázků se seznamte s jednotlivými skupinami a typy plodů.

Nákres Zakreslete tvar jednotlivých plodů. Zakreslete a popište příčné a podélné řezy na jednotlivých plodech. Zakreslete a popište části plodu hrachu.

Pukavé plody Obr. 1

Nepukavé plody Obr. 2

Poltivé plody Obr. 3

Dužnaté plody Obr. 4

Nepravé plody Obr. 5

Opakování Určete typ a skupinu plodů, do které patří vámi zkoumané plody. Vysvětlete pojmy pravé a nepravé plody. Podle čeho rozlišujeme plody na suché a dužnaté? Jaké znáte způsoby rozšiřování plodů a semen? Popište. Znáte nějaké útvary, které si semena či plody vytváří pro lepší šíření? Vznikají plody i u nahosemenných rostlin? Jaký význam mají plody a semena pro člověka? Které plody a semena jsou běžnou součástí vaší stravy?

Zdroje JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 1998, ISBN 80-7182-050-4. (Obr. 5) Obr. 1: www.web2.mendelu.cz [online]. [cit. 2013-02-10]. Dostupné z: http://web2.mendelu.cz/af_211_multitext/obecna_botanika/obrazky/organologie/plody_pukave.gif Obr. 2: www.web2.mendelu.cz [online]. [cit. 2013-02-10]. Dostupné z: http://web2.mendelu.cz/af_211_multitext/obecna_botanika/obrazky/organologie/plody_nepukave.gif Obr. 3: www.web2.mendelu.cz [online]. [cit. 2013-02-10]. Dostupné z: http://web2.mendelu.cz/af_211_multitext/obecna_botanika/obrazky/organologie/plody_poltive.gif Obr. 4: www.web2.mendelu.cz [online]. [cit. 2013-02-10]. Dostupné z: http://web2.mendelu.cz/af_211_multitext/obecna_botanika/obrazky/organologie/plody_duznate.gif