„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0526 N á zev aktivity III/2 Inovace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_398_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
LINEÁRNÍ ROVNICE.
Vlajková výzdoba Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Měrná tepelná kapacita procvičení © Petr Špína 2011
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Z čeho se skládá písmeno
Zlatý řez v kompozici Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Zámky v našem okolí Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Kdo chce být milionářem ?
Desetinný zlomek Helena Půlkrábková.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Hmotnostní zlomek a koncentrace roztoku
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Poměr.
KRYCHLE POVRCH A OBJEM.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_M.5.20-Zlomky-prezentace
Zlomky Autor: Marek Ovčačík.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
NázevZlomky – úvod Předmět, ročník Matematika, sekunda (2. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem prezentace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
složení roztoků, hmotnostní zlomek, procentová koncentrace
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
2.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
VY_32_INOVACE_07/1/17_Číslo a proměnná
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
KVADRATICKÉ NEROVNICE. Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
I. Podmínky existence výrazu
Pojem zlomek a jeho zápis.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Pojem zlomek a jeho zápis.
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Pojem zlomek a jeho zápis.
Transkript prezentace:

„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace a zkvalitněn í výuky prostřednictv í m ICT N á zev vzděl á vac í ho materi á lu Zlomky - t ruhlář Č í slo vzděl á vac í ho materi á luJaro š ov á _32_INOVACE_37/ 18 Jm é no autoraIng. Alexandra Jaro š ov á N á zev š koly Středn í š kola živnostensk á Sokolov, př í spěvkov á organizace

MATEMATIKA ZLOMKY obor truhlář VYPRACOVALA : Ing. Alexandra Jarošová

OBSAH  Úvod Úvod  Příklad k procvičení 1 Příklad k procvičení 1  Příklad k procvičení 2 Příklad k procvičení 2  Příklad k procvičení 3 Příklad k procvičení 3  Příklad k procvičení 4 Příklad k procvičení 4  Příklad k procvičení 5 Příklad k procvičení 5  Příklad k procvičení 6 Příklad k procvičení 6  Zdroje Zdroje

Co jsou zlomky??  Zlomek je částí celku. Rozdělíme-li celek na části – dostaneme zlomek.  Zlomek (či lomený výraz) označuje v matematice podíl dvou výrazů. Zlomek, ve kterém jsou oba výrazy celá čísla, se nazývá racionální číslo.  Zlomek se zapisuje ve tvaru a ⁄ b. Výraz a se nazývá čitatel (nad zlomkovou čárou) a výraz b se nazývá jmenovatel (pod zlomkovou čárou).  Aby měl zlomek smysl, nesmí se jmenovatel rovnat nule.

Příklad k procvičení 1. 1 celek = 4/4 1 l = 1000 ml ¼ l = 1000 / 4 = 250 ml 1 l – ¼ - ¼ - ¼ = ¼ 1000 – 250 – 250 – 250 = 250 ml ( * ¼ = ¼ ) V plechovce zbylo 250 ml laku. Z plechovky, ve které je 1 litr laku, jsme odlili 3krát po ¼ l. Kolik laku zbylo v plechovce? Foto: Jarošová

Příklad k procvičení 2. 1 kg pilin = 1000 g ¼ kg pilin = 1000 / 4 = 250 g 250 g g = 400 g K ¼ kg pilin přidám ještě 150 g pilin. Jakou celkovou hmotnost mají piliny? Celková hmotnost pilin je 400 g. Foto: Jarošová

Příklad k procvičení 3. 9/10 l = 0,9 l = 900 ml 1 litr = 1000 ml 1/5 l = 1000 / 5 = 200 ml 2 * 1/5 = 2/5 2 * 200 = 400 ml 9/10 – 2/5 = 5/10 = 500 ml = 0,5 l 900 – 400 = 500 ml Z nádoby, ve které zbylo po zředění barvy 9/10 l ředidla, truhlář odlil dvě skleničky po 1/5 l na natření stoliček. Kolik litrů ředidla zbylo v nádobě? V nádobě zbylo po natření stoliček půl litru ředidla. Foto: Jarošová

Příklad k procvičení 4. 1 celek = 5/5 1 m = 100 cm 1 metr = 5/5 metru 1/5 metru = 100/ 5 = 20 cm 4/5 metru = 4 * 20 = 80 cm 80 cm : 8 = 10 cm (4/5 : 8 = 4 /10 = 1/10 = 0,1 m = 10 cm) Dřevěnou tyč délky 4/5 metru máme rozdělit na 8 stejných dílů. Jak dlouhý bude jeden díl? Jeden díl bude dlouhý 10 cm. Foto: Jarošová

Příklad k procvičení 5. 7/7 = 1 celek 7/7 – 3/7 = 4/7 = 60 cm 1/7 = 60 / 4 = 15 cm 15 * 7 = 105 cm Z prkna jsme odřízli 3/7 jeho délky, zůstalo 60 cm dlouhé. Jak dlouhé bylo prkno původně? Prkno bylo dlouhé 105 cm. Foto: Jarošová

Příklad k procvičení 6. Kůl je zaražen 2/5 své délky v zemi. Nad zemí vyčnívá 240 cm. Jak dlouhý je celý kůl a kolik cm kůlu je zaraženo v zemi? 1 celek = 5/5 5/5 – 2/5 = 3/5 240 cm = 3/5 1/5 = 240/3 = 80 cm 2/5 = 2 * 80 = 160 cm = 400 cm Celý kůl je dlouhý 400 cm, v zemi je zaraženo 160 cm kůlu. Foto: Jarošová

Zdroje ROSECKÁ, Zdena a kol. Jak počítat s procenty. Brno: Nová škola, 2002, ISBN