Odstraňování vad mikrogeometrie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stavba moderní pneumatiky pro osobní automobily
Advertisements

BROUŠENÍ KOLEJNIC Jan Mandys.
Goniometrické funkce Tangens Nutný doprovodný komentář učitele.
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
MĚŘENÍ TLAKU V PNEUMATIKÁCH. PROČ INVESTOVAT DO TPMS ?  40 % českých řidičů jezdí s podhuštěnými pneumatikami !  u 1/5 z nich je podhuštění více než.
Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
Zkoušení asfaltových směsí
Relativnost pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Degradační procesy Magnetické vlastnosti materiálů přehled č.1
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
Prostý beton - Uplatnění prostého betonu Charakteristické pevnosti
Rekuperační jednotka ISIS Recover
Vyšší odborná škola požární ochrany ve Frýdku - Místku Technické prostředky Bc. Petr Jirout 2011.
VODOROVNÉ ÚČINKY VOZIDEL NA VOZOVKU
MECHANIKA KOLEJOVÝCH VOZIDEL
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Přepětí v elektroenergetických soustavách
Vibrace a Zraková zátěž
Vlnění © Petr Špína 2011 VY_32_INOVACE_B2 - 15
DOPRAVA A ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
EM radiální pneu + Jeřábové pneu Product Story
Tlak v praxi (Učebnice strana 89 – 90)
STROJNÍ OBRÁBĚNÍ BROUŠENÍ V. Ing. Iveta Mičíková
Radializace Nový Smokovec, září 2011.
Dosazování číselných hodnot do vzorců
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
DTB Technologie obrábění Téma 4
Dopravní a liniové stavby
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_ZVLASTNI.
STROJÍRENSTVÍ Strojírenská technologie
STROJÍRENSTVÍ Broušení ST47_002 Způsoby broušení
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
s dopravní infrastrukturou
Potenciál radiální technologie pro lesní aplikace Zlepšení trakce a mobility v terénu Vyšší jízdní komfort Nižší valivý odpor pneumatik.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Objem krychle, kvádr - úvod
ÚVOD DO ŽELEZNIC.
Železniční dvojkolejné příhradové mosty
Tato prezentace byla vytvořena
Frézování - rovinné Používá se k srovnávání prken, fošen nebo hranolů, k frézování (hoblování) ploch do úhlů, spárování a k srážení hran. Rozlišujeme:
Řezání na hrubou délku Krácení řeziva na požadovanou délku + nadmíra. Odstranění vadných míst (suky, trhliny). Přeřezávací kotoučové pily. Posuv na zub.
Výroba dveřních křídel rámové konstrukce
Rovnoměrný přímočarý pohyb
Produktová prezentace
STROJNÍ OBRÁBĚNÍ BROUŠENÍ I. Ing. Iveta Mičíková
Pojištění firemní flotily DEN S FLEETEM
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích.
Mechanika I. Dynamika– test 4 VY_32_INOVACE_10-20.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
KONTROLNÍ PRÁCE.
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
RUČNÍ BRUSKY A LEŠTIČKY
Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy
Salamander II AdMaS Ing. Petr Guziur
Tramvajová vozidla.
BRUSKY.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje výklad používání ručních mechanizovaných nástrojů.
Měřící přístroje pro kolejovou dopravu. Obsah prezentace O společnosti. Hlavní oblasti, specializace. Automatické měřící systémy pro kontrolu tvarů a.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Ivanovické náměstí 3, Brno1 Ivanovické náměstí č. 3, BRNO Obchodní zástupce: Jiří Derganz.
INTEGROVANÝ SYSTÉM MĚŘENÍ A OBRÁBĚNÍ DVOJKOLÍ KOLEJOVÝCH VOZIDEL.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Broušení dřeva Ústav základního zpracování dřeva
Převody jednotek délky
POHYB DVOJKOLÍ A PODVOZKU V KOLEJOVÉM KANÁLU
Převody jednotek délky
Jízdní stabilita silničních automobilů.
Transkript prezentace:

Odstraňování vad mikrogeometrie

Vady hlav kolejnic 1. Změna křivky příčného profilu hlavy kolejnice delta-r-funkce, tangens-γ-funkce, ekvivalentní kuželovitost styk kolo-kolejnice, pohyb dvojkolí v koleji, bezpečnost proti vykolejení, rychlost opotřebení

Vady hlav kolejnic 2. Vady povrchu pojížděných ploch hlav kolejnic a) kontaktně únavové vady b) periodické vady c) neperiodické vady

Kontaktně únavové vady Head-check - šikmé trhliny, 2 mm hloubka, vylamování, lom

Kontaktně únavové vady Shelling - vměstky, vyšší tvrdost, tmavé skvrny, vylomení

Kontaktně únavové vady Squats - trhlinky, skvrna, lom

Kontaktně únavové vady Belgrospis - shluky trhlinek ve vrcholech vlnek, spojování, vylupování

Periodické vady Vlnky - 30-80 mm, 0,1-1,2 mm, brždění, akcelerace, kontaktní rezonanční vibrace, materiál

Periodické vady Krátké vlny (skluzové) - 80-300 mm, 0,1-1,2 mm, vnitřní pás, valení a skluzy

Periodické vady Dlouhé vlny - 600-2300 mm, 0,5-4 mm, výroba kolejnic, stejná vozidla

Neperiodické vady Smyková místa - prokluzy náprav Povrchové trhlinky - plast. def. pod povrchem Odlupování - spojení povrchových trhlinek Převalky a otřepy - přemáhání kolejnic Vyjeté svary - rozdíl tvrdosti - styk Válcovací otřepky - z výroby, šupinky, jamky

Vady kolejnic – 69 % vady na hlavě, 34 % KÚ vady, celkem 12 924 (2004) Vady výhybek – 90 % na hlavě, 67 % KÚ vady, celkem 1435 (2004)

Škodlivé působení vad pojížděné plochy Vertikální zrychlení Přídavné dynamické síly Působení na jízdní dráhu a vozidlo - životnost kolejnic, výšková poloha, upevňovadla, žel. spodek, mosty Spotřeba energie Působení na člověka a okolní prostředí - hluk, vibrace

Diagnostika pojížděné plochy Ocelové pravítko Poschův přístroj Přístroj Cemafer OMS-SPENO Pantografické přístroje

Měřicí vozidla Induktivní snímače Piezoelektrické snímače zrychlení Bezdotykové indukční snímače

Technické možnosti odstraňování Broušení Hoblování

Broušení Brusné kotouče Pevné brusné kameny Oscilující brusné kameny

Brusné kotouče Hrncové kotouče 260 mm/3600 min-1, 130 mm/7200 min-1 Přítlak 1,5 kN Brousicí jednotky Rektifikační jednotky - profilovací jednotky Rychlost práce 3-8 km.h-1

Brousicí jednotka Elektromotor s brusným kotoučem Brusný kotouč 8-10 hodin

Rektifikační jednotka

Profilovací jednotka 3-4 brousicí jednotky Pohyblivá kolébka Náklon -30 - 90° Ovládání z pultu obsluhy

Brousicí vlaky Sestava vozů, délka až 180m, přetlak Rektifikační vůz Profilovací vůz Brousicí vůz pro přejezdy Energetický vůz, kontrolní a řídicí vůz Obytný a, kuchyňský a kancelářský Vůz pro dílnu, náhradní a spotřební součásti

Pevné brusné kameny Kvádrové kameny 35-70 cm Přítlak 5-7 kN Stálý přívod vody Brousicí vozíky - brousicí podvozky Rychlost práce 25-80 km.h-1 Nelze provádět reprofilování

Pevné brusné kameny 0,01-0,05 mm/jízda pro běžné vady 12-50 jízd větší přítlačná síla  větší rychlost  počet jízd 

Oscilující brusné kameny Kvádrové, profilované kameny Přítlak 3 kN Frekvence 2,5-3,0 Hz, amplituda 100 mm Rychlost práce 120 - 1400 m.h-1

Hoblování Speciální nože, sběrač třísek Vetší úběr materiálu - převalky Rychlost práce 1-2 km.h-1 Potřeba 10 řezů na celou hlavu + 4 na hranu

Srovnání

Doporučení Práh zásahu - 0,02-0,07mm, 0,2-2% (0,5-0,8%) Nové kolejnice - vady z výroby 0,01mm, svary V obloucích - asymetricky, únava, boční ojetí Výhybky - jazyky, opornice, snížení srdcovky, nadvýšení křídlové kolejnice Svary - 1,5-2mm, 50-60mm, výběhy