ICT ve výuce chemie Volitelný modul PM. Hlavní tématické okruhy Kancelářský software pro učitele chemie Internet pro učitele chemie Výukové programy s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Chemické vzorce při výuce chemie
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Grafické programy Zoner: využití na ZŠ
Kateřina Svobodová a Markéta Pospíšilová
Software – aplikace, programy
Software Dělení programů.
Software (programy) Vypracoval: Mgr. R. Jančar ZŠ Na Planině 1393/3, Praha 4 Krč Zdroj obrázků: Alfacomp.cz (pokud není uvedeno jinak)
Systémový software Aplikační software
Softwarový systém DYNAST
Počítače a marketing ve venkovském cestovním ruchu Počítačový kurz Lektor: Ing. Marta Kočková.
Počítačová grafika - úvod
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Základní součásti PC Základní Škola.
Ing. Jaroslav Parma.  Seznámení s MS OFFICE 2010  PROCVIČENÍ PROGRAMŮ MS OFFICE 2010  DISKUSE  ZÁVĚR.
INFORMATIKA 8 MS Word III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika, respektive.
Palatinum Excellence Software na řízení firmy. 1.Proč Software Excellence 2.Představení Software Excellence 3.Jak zavést do praxe Obsah Prezentace.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Software Aplikační programy.
Moderní vzdělávací systémy vyšších a vysokých škol neuniverzitního typu Ing. Daniel CHOC CCA Group a.s.
E-learning ve výuce na SŠ
2 Martin Sedlák 3  výukový software  naučí pracovat s aplikacemi Microsoft Office Word, Excel a PowerPoint  rozsah – začátečníci i pokročilí.
* Slouží pro vytváření a úpravu textových dokumentů. * Dnešní pokročilé textové procesory umožňují do dokumentu vkládat kromě textu i obrázky, videa,
Počítačová grafika a prezentace 1 Radek Pinc
Programové vybavení počítače
ICT ve výuce chemie pro posluchače Studia k výkonu specializovaných činností (ICV) Mgr. Martin Dojiva.
Lotus NotesJiří Beran Počítačová grafika. Lotus NotesJiří Beran Základní dělení počítačové grafiky: 1) Vektorová grafika – obrázek bereme jako množinu.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Identifikátor materiálu: EU
Microsoft Excel  Editor z kancelářského balíku Microsoft Office.  Patří mezi tabulkové kalkulátory – aplikace, která hromadně zpracovává data.  Konkurenční.
Spolupráce aplikací MS Office Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miloš Nygrýn.
INFORMATIKA 9 Kancelářské využití software III2 – I9- 17.
ZÁKLADNÍ ROZDĚLENÍ SOFTWARE
Počítačové vybavení Gymnázium Šlapanice. Školní síť Server s OS Linux Stanice s OS Win XP Možnost bootování OS Linux ze serveru Rychlost sítě 100 Mb/s.
Vzdálené počítačové sítě a programování v prostředí Windows Okruhy ke zkoušce z předmětu: Ing. Zdeněk Votruba LVALVA.
VY_32_INOVACE_51_Microsoft_Office_2010. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní.
Ostrava 30. září 2002 ECDL pro učitele Libor Koníček Přírodovědecká fakulta Ostravská univerzita.
INFORMATIKA 8 MS Excel III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika, respektive.
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
14. června 2004Michal Ševčenko Architektura softwarového systému DYNAST Michal Ševčenko VIC ČVUT.
Jak vyučovat grafiku ? Předně si položme otázku Proč vyučovat grafiku ? Důvodů je několik: 1.Využití v praxi 2.Snadná motivace žáků 3.Vhodná aplikace projektového.
1 Příprava předmětu Manažerská informatika pomocí programu Zoner Context pro distanční formu studia Ing. Markéta Kubálková katedra managementu Fakulta.
Informatika (1) Počítač - základní pojmy HW a SW4 OS MS-DOS, Windows 95, 982 Org. souborů na disku, operační paměť2 Aplikace Malování, Word8 Základy programování.
Základy informatiky Aplikační SW Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení Hornicko – geologická fakulta.
Jak vytvořit prezentaci Vytvořila firma: A-B Spektrum, počítačové a vzdělávací kurzy.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Word Číslo DUM: III/2/VT/2/2/30 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Software.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Excel Číslo DUM: III/2/VT/2/2/31 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Software.
Rozdělení softwaru Obecná informatika. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín VY_32_INOVACE_ICT_03 SOFTWARE POČÍTAČE Zpracovala: Mgr. Květoslava Štikovcová Číslo.
Informatika – Textový procesor Word 2010 Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření leden 2011 Ročník 3. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Informační.
Anotace: Kancelářský balík od firmy Microsoft je nejčastěji používané řešení ve firmách i domácnostech. Žáci získají přehled o tomto produktu, získají.
MICROSOFT OFFICE teorie. MICROSOFT OFFICE Microsoft Office je kancelářský balík od americké firmy Microsoft. Firma Microsoft je největší softwarovou firmou.
TEXTOVÝ EDITOR Karin Tylšerová. Textový editor je software, kterým je možné editovat prostý text. Neobsahuje žádné informace o formátování, jako je použití.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín VY_32_INOVACE_ICT_20 Open Office Zpracovala: Mgr. Květoslava Štikovcová Číslo projektu:
Informatika – Kancelářský balíček Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření Prosinec 2011 Ročník 3. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Informační.
Číslo a název klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo DUM: VY_32_INOVACE_INF_612 Jméno autora: Mgr. Marie Kardová.
Druhy aplikačních programů – rozdělení podle účelu 1
Software Počítače - rozdělení podle účelu
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Textový Editor.
Projekt „ Vzdělávání dotykem“ CZ.1.07/1.3.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Informatika – Textový procesor Word 2010
MS Excel - Úvod Název : VY_32_inovace_01 Informatika - MS Excel - Úvod
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Excel
Software (programy) Vypracoval: Mgr. R. Jančar
Microsoft office - Seznámení Více výukových souborů najdete na stránce: emagister.proweb.cz
Transkript prezentace:

ICT ve výuce chemie Volitelný modul PM

Hlavní tématické okruhy Kancelářský software pro učitele chemie Internet pro učitele chemie Výukové programy s chemickou tematikou Modelování a simulace ve výuce chemie Počítačem podporovaný školní chemický experiment

Kancelářský software Balíky softwaru Microsoft Office Open Office 602 software Programy MS Office MS Word MS Excel MS Power Point MS Outlook MS Access

MS WORD Textové dokumenty, formuláře, tabulky, obrázky, hypertext Testy Vzorce

Grafický software Univerzální Malování ( Paint Brush) – rastrový, součást Windows Zoner Callisto – vektorový, český, snadno dostupný Zoner Media Explorer – úprava fotografií Corel Draw, Adobe Ilustrator – profesionální nástroje, poměrně drahé

Grafický software II. Speciální editory pro chemii – ISIS Draw, Chemsketch, Chemwin, PCSpartan

Tabulkové procesory  Tabulky  Grafy  Výpočty  Zpracování dat

Prezentace učiva Řada tzv. snímků (trochu to připomíná zpětný projektor, můžete ale použít různé materiály a efekty)

MS Outlook Nic nového – ová komunikace Pomocí u se můžete i zapojit do některých diskusních skupin – ale o tom později

PŘESTÁVKA

Internet pro učitele chemie Vyhledávání informací Vyhledávání informacíChat Diskusní skupiny a fóra E – časopisy, knihy E - learning

Vyhledání informací Surfování Starting Point Pages (odkazy na zdroje) KatalogyVyhledávače Klíčová slova Věrohodnost informací

Chat On line komunikace Existují i poměrně seriózní místnosti, ale často je to dost drsné Jako zdroj informací většinou nic moc

Diskusní skupiny a fóra Diskuse na www stránkách (viz Česká škola) Speciální servery (Spolužáci, E-gram, Spomocník, Didaktikové chemie) Diskuse pomocí u (přihlášení) Zvlášť založená fóra na zvláštních serverech (Pandora)

E - časopisy Učitelské listy a jiné pedagogické časopisy Chemické časopisy Co dalšího dokážete najít

E - learning Servery určené pro výuku Servery určené pro výuku Elektronický kontakt s lektorem On – line zpracování úkolů Individuální práce Individuální práce

Výukové programy Rozdělení softwaru pro výuku chemie Rozdělení softwaru pro výuku chemie Použití programu ve výuce Použití programu ve výuce Hodnocení didaktického softwaru Hodnocení didaktického softwaru Získání výukových programů Získání výukových programů

Rozdělení softwaru Moore Prezentace učiva Prezentace učiva Řízení výuky (tutor) Řízení výuky (tutor) Generování testů Generování testů Jiné aplikace (nevýukové) Jiné aplikace (nevýukové) Kappenberg Výpočty Výuka Podpora experimentů Modelování a simulace

Použití programu ve výuce Ukázky výukových programů Ukázky výukových programů Vyzkoušení práce s programy Vyzkoušení práce s programy

Hodnocení didaktického softwaru Kritéria Kritéria 1. Motivace žáka 2. Uživatelský komfort 3. Názornost 4. Výukové cíle 5. Zpětná vazba 6. „Blbuvzdornost“ Dotazníky 1. Epasoft 2. BVF Evaluační web

Získání výukových programů Zakoupení (multi)licence Zakoupení (multi)licence Využití sharewarových nabídek Využití sharewarových nabídek Stažení freewaru z Internetu Stažení freewaru z Internetu Upgrade freewaru a sharewaru Upgrade freewaru a sharewaru

Modelování a simulace ve výuce chemie  Definice  Důvody použití  Modely molekul  Simulace pokusů a postupů  Ukázky a samostatná práce

Co je simulace ?  Simulace = experimentování s modelem vytvořeným simulačním programem počítače.  Pochopení podstaty fungování systému  Změna podmínek fungování systému  Náhrada nebezpečných nebo nerealizovatelných experimentů

Proč se požívá simulace ?  Umožňuje rychlou změnou vstupních podmínek provést řadu experimentů  Odstraňuje nestabilitu reálného experimentu  Umožňuje individuální provádění experimentů  Zabezpečuje okamžitou zpětnou vazbu  Zamezuje poškození experimentálního zařízení

Modely molekul

Vyzkoušíme si simulaci a modelování  slušný simulátor laboratorních prací (anglicky)  modelování struktur  domovská stránka – modely molekul (A)  mc.html mc.html mc.html   bowe/sections/projectfolder/simDownload/i ndex4.html bowe/sections/projectfolder/simDownload/i ndex4.html bowe/sections/projectfolder/simDownload/i ndex4.html

Počítačem podporovaný školní chemický experiment  Počítačové zpracování dat – modelování  Přímé spojení experimentu s počítačem  Řízení procesů pomocí počítače