Dělení desetinných čísel 3. část

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Advertisements

Desetinná čísla (opakování) 5. třída
Hraní s desetinnými čísly
* Procenta Úvod Matematika – 7. ročník *
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
9 CELÁ ČÍSLA
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Procenta Výpočet počtu procent
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Druhá mocnina a odmocnina
Dělitelnost přirozených čísel
70.1 Porovnávání desetinných čísel
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ZVÍŘATA AUSTRÁLIE (2) - PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Elektronická učebnice - I
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
Společný dělitel, největší společný dělitel (D)
Početní výkony s desetinnými čísly
65.1 Pamětné dělení se zbytkem
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZVÍŘATA AUSTRÁLIE (1) - PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Vlastnosti sčítání a odčítání
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
DESETINNÁ ČÍSLA Dělení.
Únorové počítání.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_412_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Dělení desetinným číslem
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Dělení desetinných čísel
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Násobení a dělení 10, 100, 1000,… Matematika – 6. ročník *
Násobení a dělení desetinných čísel
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_479_Desetinná čísla AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_01 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Přednost početních operací
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
16..
Desetinná čísla – dělení
Transkript prezentace:

Dělení desetinných čísel 3. část * 16. 7. 1996 Dělení desetinných čísel 3. část Matematika – 6. ročník *

Dělení desetinných čísel Dělení desetinného čísla číslem desetinným Vypočtěte: 1,9 : 4 = , 4 7 5 190 : 400 = , 4 7 5 1 9 1 9 3 3 2 2 19 : 40 = , 4 7 5 Pokud vynásobíme dělence i dělitele stejným číslem, podíl se nezmění! 1 9 3 2 0,19 : 0,4 = , 4 7 5

Dělení desetinných čísel Dělení desetinného čísla číslem desetinným Postup při dělení desetinného čísla číslem desetinným (beze zbytku): 1. Dělence i dělitele vynásobíme číslem 10, 100, 1 000, …, tak aby dělitel byl číslo přirozené. 15 : 0,4 = 3 7 , 5 150 : 4 = 3 7 , 5 2. Dělíme číslem přirozeným. 3 3. Poněvadž platí, že po vynásobení dělence i dělitele stejným číslem se nemění podíl, je i výsledek původního zadání stejný. 2 3 7 , 5 · , 4 1 5 , 4. Zkoušku provádíme vždy s původním zadáním.

V obchodě: 299,00 1. Vypočítejte kolik bylo koupeno rohlíků. 0,94 kg 19,50 1. Vypočítejte kolik bylo koupeno rohlíků. 30,60 B 18 ⨯ 1,70 2. Vypočítejte kolik kilogramů banánů bylo koupeno. 23 299,03 -0,03 299,00

Dělení desetinných čísel Dělení desetinného čísla číslem desetinným Vypočtěte: 26,7 : 0,6 = 44,5 27,56 : 0,8 = 34,45 297,6 : 0,12 = 2 480 0,51 : 0,015 = 34 0,63 : 3,6 = 0,175 2,66 : 0,56 = 4,75

Dělení desetinných čísel Dělení desetinného čísla číslem desetinným Postup při dělení desetinného čísla číslem desetinným (se zbytkem): 1. Dělence i dělitele vynásobíme číslem 10, 100, 1 000, …, tak aby dělitel byl číslo přirozené. 65 : 0,7 = , 5 4 9 3 , 6 2 (0,006) 2. Dělíme číslem přirozeným. 655,4 : 7 = 9 3 , 6 2 (0,06) 3. Poněvadž platí, že po vynásobení dělence i dělitele stejným číslem se nemění podíl, je i výsledek původního zadání stejný. 2 5 4 4 4. Při určování zbytku se musíme podívat pod kterým řádem (v původním příkladu!) číslo je a podle toho teprve zbytek určíme. Pokud budeme určovat zbytek z upraveného příkladu, musíme ho vydělit číslem, kterým jsme původní příklad násobili. 65,534 2 93,62 0,006 6 · 0,7 6 5 , 5 3 4 6 5 , 5 4

Dělení desetinných čísel Dělení desetinného čísla číslem desetinným Vypočtěte s přesností na 4 platné číslice: 38,5 : 0,3 = 128,3 (0,01) 0,3 : 0,7 = 0,428 5 (0,000 05) 7,9 : 1,3 = 6,076 (0,001 2) 7,512 : 0,17 = 44,18 (0,001 4) 0,58 : 2,3 = 0,252 1 (0,000 17) 37 : 7,6 = 4,868 (0,003 2)

Dělení desetinných čísel Dělení desetinného čísla číslem desetinným Karolína Erbanová v roce 2013 počtvrté za sebou na ME ve víceboji ovládla pětistovku, navíc časem 38,72 vytvořila nový rekord mistrovství. Kolik metrů ujela za 1 sekundu (vypočtěte s přesností na centimetry)? 1 http://www.sport.cz/ostatni/ostatni/clanek/443462-sablikova-je-v-polovine-viceboje-na-me-sedma-vede-suverenni-wustova.html#article-artcl To znamená na dvě desetinná místa. 38,72 s …… 500 metrů 1 s …… x metrů x = 500 : 38,72 x = 12,91 x = 12,91 m Karolína ujela průměrně 12,91 metru.

Dělení desetinných čísel Dělení desetinného čísla číslem desetinným Vypočtěte: 8,4 - 0,8 : 0,2 + 0,2 = 4,6 (8,4 - 0,8) : 0,2 + 0,2 = 38,2 8,4 - 0,8 : (0,2 + 0,2) = 6,4 8,4 – (0,8 : 0,2 + 0,2) = 4,2 (8,4 – 0,8) : (0,2 + 0,2) = 19 Násobení a dělení má přednost před sčítáním a odčítáním!