Optické vlastnosti oka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lom světla F f čočky, lidské oko Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Advertisements

Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Světelné jevy a jejich využití
zpracovaný v rámci projektu
Oko Kateřina Lasáková, V.A.
Smysly - zrak (c) Mgr. Martin Šmíd.
Optické vlastnosti oka
Zobrazení zrcadlem a čočkou
Světelné jevy Optika II..
Optické vlastnosti oka
Oko jako optická soustava, optické přístroje
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
SOUSTAVA SMYSLOVÁ Informace o okolním světě a o vlastním těle dostáváme prostřednictvím smyslových buněk Smyslové buňky tvoří základ čidel Čidla jsou vybavena.
Soustavy smyslové Ústrojí zrakové
OKO.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Oční vady Krátkozrakost, dalekozrakost, šedý zákal, zelený zákal, vetchozrakost, šilhání, astigmatismus, barvoslepost, šeroslepost.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Oko spojná optická soustava obraz komorová tekutina oční čočka sklivec
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Tyflopedie Katka Hůlová
úvodní prezentace k hodině s využitím aplikace EyeXam pro iPad
Smyslové orgány. Smyslová ústrojí (čidla) obsahují smyslové buňky (receptory) Receptory: - z vnějšího prostředí - z vnitřních orgánů - z pohybové soustavy.
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Oko. Oko Jeden ze smyslových orgánů Zrakem vnímáme světlo, jeho intenzitu, barvy, tvary, vzdálenosti Umožňuje rozvoj mysli, vzdělání a zážitků.
Vidění okem (krátkozraké a dalekozraké oko) Dominik Fuksa IX.B.
Výstup: VY_52_INOVACE_Př.8.26
Oční vady Eliška Gálová, 3.G.
Oko.
OPTICKÉ VLASTNOSTI OKA
Smyslové vnímání OKO.
Optické vlastnosti oka
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Světelné jevy Zdroj: Wikimedia. Suitcase icon.jpg [online] [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain z WWW:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
LIDSKÉ OKO A JEHO FUNKCE V TĚLE
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_19 Fyzika - vady oka Autor: Jana Pěničková Období:
Biofyzika - optika Vady oka a jejich korekce Základní oční vady Vady čočkyVady sítniceVady rohovky KrátkozrakostBarvoslepostAstigmatismus DalekozrakostŠeroslepost.
OČNÍ VADY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
4.) Zrak. -orgán zraku-oko -centrum zraku=týlní lalok koncového mozku -ochrana oka:-obočí -víčko+řasy -slzné žlázy -sliznice víček =spojivka.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_32_Smysly.
Z očí do očí Lidské oko z hlediska fyziky Filip Šefčík, Dominik Nop, Lubomír Pala, Matěj Tomešek.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Optické vlastnosti oka TÉMATICKÝ CELEK:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák odpovídá na připravené otázky. Žák sám tvoří odpovědi, nebo vybírá z daných možností tu správnou.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_20_ Optické přístroje - oko Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Optika - část fyziky zabývající se světlem. Vlastnosti světla Světlo je elektromagnetické vlnění. Šíří se v každém prostředí. Od zdroje se šíří přímočaře.
OKO Biologie Schmidtová, Fojtů, Pospíšilová Sexta a.
PaedDr. Jozef Beňuška OKO JAKO OPTICKÁ SOUSTAVA aneb O akomodaci, brýlích a pod.
ÚSTROJÍ ZRAKU VY_32_INOVACE_18_23. Zrak nejdůležitější lidský smysl pomocí zraku získáváme asi 80 % informací obr. 1.
F YZIKA Optické vlastnosti oka Vypracoval: Lukáš Karlík.
Lidské oko. Stavba Bělima cévnatka sítnice Žlutá skvrna Zrakový nerv Slepá skvrna Komorová voda čočka duhovka rohovka Řasnaté tělísko sklivec.
Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Geometrická optika
Vady oka Vypracoval: Jiří Čamek Obor: Technické lyceum Třída: 1.L
Smyslová ústrojí Funkce:
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Z očí do očí.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Souhrnné otázky, Světelné jevy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Oko a vidění Mirek Kubera.
GEOMETRICKÁ OPTIKA Oko, přístroje.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Světelné jevy
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
1) LIDSKÉ OKO AKOMODACE =děj vyklenování či zplošťování čočky – umožňuje zaostřování Oko je vyplněno kapalinou Rohovka je průhledná (vchod světla) Průchod.
Smyslové orgány - OKO Obr. 1
Optika – vady oka a jejich odstranění.
Lidské oko
Transkript prezentace:

Optické vlastnosti oka Sestavil Mgr.Vladimír Žůrek

V přírodopise jste poznali stavbu lidského oka: bělima sítnice žlutá skvrna duhovka čočka sklivec zrakový nerv rohovka slepá skvrna Oční čočka je spojka, která na sítnici vytváří obraz. Jaký? Sestavil Mgr.Vladimír Žůrek

Oční čočka vytváří na sítnici skutečný a převrácený obraz, menší než je pozorovaný předmět. Sestavil Mgr.Vladimír Žůrek

Normální oko mění zakřivení oční čočky podle vzdálenosti pozorovaných předmětů. Nejbližší bod, který ještě vidí oko ostře při největším zakřivení čočky, se nazývá blízký bod. Zdravé oko ho má ve vzdálenosti 10 cm. Nejvzdálenější bod, který vidí oko ostře bez přizpůsobení oční čočky, je vzdálený bod. Zdravé oko ho má v nekonečnu. Sestavil Mgr.Vladimír Žůrek

Vady oka 1) Krátkozrakost – vidí dobře blízké předměty, nedokáže zaostřit při pohledu na vzdálené předměty Obraz vzdáleného předmětu vznikne před sítnicí: Krátkozrakost se upravuje brýlemi s rozptylkami, které posunou obraz vzdáleného předmětu na sítnici. obraz obraz Sestavil Mgr.Vladimír Žůrek

Krátkozraké oko obraz po úpravě obraz rozptylkou ZAPIŠ Sestavil Mgr.Vladimír Žůrek

2) Dalekozrakost – vidí dobře vzdálené předměty, nedokáže zaostřit při pohledu na blízké předměty Obraz blízkých předmětů vznikne až za sítnicí: Dalekozrakost se upravuje brýlemi se spojkami, které posunou obraz blízkého předmětu na sítnici. obraz obraz Sestavil Mgr.Vladimír Žůrek

Dalekozraké oko obraz po úpravě obraz spojkou ZAPIŠ Sestavil Mgr.Vladimír Žůrek

Brýle Sestavil Mgr.Vladimír Žůrek

Zajímavost – další vady oka šedý zákal – snížená průhlednost čočky b) zelený zákal – zvýšení tlaku tekutiny uvnitř oka c) šilhavost – poškození očního nervového svalu d) barvoslepost – neschopnost rozlišovat některé barvy (obvykle jde o červenou a zelenou) e) slepota – pouze 5 % nevidomých je úplně slepých! Braillovo písmo pro slepce Sestavil Mgr.Vladimír Žůrek

Jakou vadu má zrak člověka, který vidí dobře až na věžní Otázky Jakou vadu má zrak člověka, který vidí dobře až na věžní hodiny, ale nepřečte písmena v novinách? 2. Čím se může upravit taková vada. Vysvětli. 3. Pavel musí mít brýle, když jde do kina, ale při čtení si je sundává. Jakou má oční vadu? Jaké čočky jsou v jeho brýlích? 4. Jak poznáš, jsou-li brýle pro člověka krátkozrakého, nebo dalekozrakého? 5. Které jsou důležité části oka pro zobrazení (3)? 6. Jak se oko přizpůsobuje různé vzdálenosti předmětu? Sestavil Mgr.Vladimír Žůrek