Anticipace a prožívání zrady v interpersonálních vztazích

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

PKML.
Sexuální zneužívání v České republice: Výsledky národního výzkumu
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2013 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
EFT – na emoce zaměřená terapie
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Města ČR – orientace na mapě
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
TEORIE ROZHODOVÁNÍ A TEORIE HER
Detekce HPV u rizikové skupiny mužů
Deset let inovační politiky Jihomoravského kraje Rámec konkurenceschopnosti města Ostravy 24. leden 2012 Petr Chládek.
ANALÝZA POLYTRAUMAT V DOPRAVNÍCH ÚRAZECH ZA ROK 2009 a 2010 ÚRAZOVÝ REGISTR ČESKÉ REPUBLIKY.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Příprava R&R studie Obsluha by měla měřit alespoň 10 dílů - nebo více Vyberte díly, které reprezentují výrobní proces z dlouhodobého hlediska Vyberte alespoň.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Monitoring letové aktivity Návrh na zpracování výsledků.
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
DMINA 2010 Zpracoval: V. Šram, Z. Havelka Průzkum uchazečů PF-JČU obor: Český jazyk - Dějepis.
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Regulační diagram je to základní grafický nástroj statistické regulace procesu, který umožňuje posoudit statistickou zvládnutost procesu statisticky zvládnutý.
Přehled základních výsledků šetření Rušiče spánku a nykturie Březen 2009/ Tisková informace k výsledkům šetření / STEM/MARK a.s.
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Animace Demo Animace - Úvodní animace 1. celé najednou.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu.
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
TK SANANIM NĚMČICE DUÁLNÍ DG. V TK Němčice Bc. Martin Hulík
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Sexuální život u pacientů s mentálním postižením v ÚSP
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Památky 11/ Obsah Obsahstrana 2 Metodologiestrana 3 Cíle projektustrana 5 Památky – vyhodnocení 11/2011strana 7.
Lounky PRO Vratimov, o.s. ( 1 Charitativní sbírka Lounky 06/2013.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Fyzika 2 – ZS_4 OPTIKA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
PHDR.HANA PAZLAROVÁ, PH.D Rizikové skupiny 6. Opakování Jaká jsou tři hlavní období vývoje kriminologie? Jmenujte některé kriminologické teorie.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
END 1.Přítelem 2.Druhem 3.Milencem 4.Bratrem 5.Otcem 6.Učitelem 7.Vychovatelem 8.Kuchařem 9.Elektrikářem 10.Instalatérem 11.Mechanikem 12.Návrhářem 13.Stylistou.
Přednost početních operací
Nejprve provedeme výpočet v závorce
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Emoční inteligence součást sociální inteligence, schopnost a dovednost vnímat, poznávat a diferencovat vlastní i cizí pocity, emoce, afekty a nálady a.
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Transkript prezentace:

Anticipace a prožívání zrady v interpersonálních vztazích Mgr. Alek Lačev

Zkoumání zrady Jakou barvu má zrada? Jak různí lidé prožívají zradu? Zrada je záměrné a druhou stranou nečekané porušení závazku, povinnosti, očekávání, slibu a podobně, zvlášť směřuje-li toto jednání proti někomu, komu je člověk povinován loajalitou. (Wikipedie, 2011) Jakou barvu má zrada? Jak různí lidé prožívají zradu? Jaký vliv má na zradu specifický kontext? Lze zradu predikovat?

Jakou barvu má zrada? 200 osob, kvótní výběr

Srovnání důvěry a zrady Zrada Důvěra (Hallock, 2003)

Prožívání zrady Zrada v jazyce Emoce spojené se zradou Chápání zrady Vzorek 8 osob Záměrný výběr Zrada v jazyce Emoce spojené se zradou Chápání zrady Hranice zrady Indicie zrady Bilanční model zrady Zkušenosti oběti zrady Zkušenosti pachatele zrady

Zrada v jazyce Emoce Emoce oběti Emoce pachatele Emoce průběhu Popis Synonyma Antonyma Ustálená spojení Kontexty Typy vztahů Unikátní situace

Emoce spojené se zradou Spouštěcí Usnadňující a inhibující Po činu Po odhalení Dohra PACHATEL Spouštěcí: např. náhlý afekt Usnadňující: hněv, touha po pomstě Inhibující: soucit, dobrý vztah, pocit zájmu ze strany oběti Po činu: výčitky, morální znechucení sebou samým OBĚŤ Po odhalení: zklamání, smutek, niterný „blbý“ pocit, bezradnost, pocit neférovosti, bolest, pocit zranění, pocit hnusu (pošpinění) Dohra: touha utéct, vzdálit se a odříznout se, hněv a touha se mstít.

Chápání zrady zrady Laická definice zrady: Čin, který záměrným porušením očekávání skrze zneužití slabého místa určité osoby vede k její újmě a jejím ztrátám. Oproti akademickým definicím je: více „vyostřená“ a limitující nejde o pouhé volní rozhodnutí spáchat tento čin, jde o záměr a zneužití obsahuje i mechanismus akce (zneužití slabého místa) nepracuje s potenciálním ohrožením, ale s fakticky způsobenou škodou.

Hranice zrady Intence (záměr) – nejdůležitější Nejde-li o záměrný čin, nejde o zradu Způsob formulace očekávání Musí jít o vztah rovnocenných stran Motivace působit újmu Boj za ideál

Indicie zrady (odhalení) Odhalení zrady Doznání pachatele Prozrazení se pachatele Prozrazení třetí stranou Vlastní dovození Přistižení při činu

Bilanční model zrady

Vliv kontextu na vnímání zrady Partnerka Přítel Kolega Milenka Nevěra Zamilování se Vyzrazení tajemství Neplnění úkolů Nakažení pohl. chorobou Ztráta zaměstnání Dítě z jiného vztahu Nesdílení tajemství Porušení slibu Nezastání se Pomlouvání Schůzky s nepřítelem Neoplacení protislužby

Vzorek – kvótní výběr Kvóta pohlaví (pro hl. m. Prahu, 2010) muži (n=96) 48,3% ženy (n=104) 51,7% Kvóta věku (pro hl. m. Prahu, 2010) 20 – 29 (n=35) 17,4% 30 – 39 (n=46) 22,8% 40 – 49 (n=32) 15,9% 50 – 59 (n=31) 15,6% 60 a víc (n=56) 28,3% Kvóta vzdělání (pro hl. m. Prahu, 2010) Základní a bez vzdělání (n=19) 9,6% střední bez maturity (n=40) 20,1% střední s maturitou (n=83) 41,7% vysokoškolské (n=58) 28,7%

16 ověřovaných hypotéz… U devíti z nich lze zamítnout nulovou hypotézu… Romanticko-emocionální poměr mimo vztah bude vnímán jako větší zrada v dlouhodobém partnerském vztahu než v blízkém přátelství (stejného pohlaví) nebo spojeneckém vztahu, a to jak z perspektivy muže, tak ženy. Ženy vnímají silněji zradu v romanticko-emoční nevěře (než muži). Nesdílení tajemství bude vnímáno jako významnější zrada vztahu blízkého přátelství a dlouhodobého vztahu než vztahu krátkodobého sexuálního nebo spojeneckého.

16 ověřovaných hypotéz… Odmítnutí oplatit dávnou protislužbu bude vnímáno jako větší zrada blízkého přátelství než spojeneckého vztahu. Porušení slibu bude vnímáno jako větší zrada blízkého přátelství než vztahu spojeneckého, dlouhodobého partnerského nebo krátkodobého sexuálního. Neplnění dohodnutého úkolu bude vnímáno jako větší zrada vztahu koaličního než dlouhodobého partnerského, krátkodobého sexuálního vztahu nebo blízkého přátelství.

16 ověřovaných hypotéz… Vyzrazení tajemství bude vnímáno jako větší zrada jakéhokoliv vztahu, půjde-li o záměrné prozrazení nežli prozrazení nedopatřením. Vědomé nesplnění dohodnutých úkolů bude hodnoceno jako větší zrada jakéhokoliv vztahu, než půjde-li o zapomenutí na dohodnutý úkol. Nakažení závažnou pohlavně přenosnou chorobu bude vnímáno jako větší zrada vztahu, bude-li si pachatel vědom toho, že ji má, než pokud si toho nebude vědom.

Metody: Experimentální sledování Mapování vývoje vztahů v malé skupině (sestavené pro tento účel), při intenzivním vyjednávání, velkém důrazu na témata důvěry a loajality i incentiv zradit Možnost vizualizovat průběh pomocí metody Sociomapování Pevná (replikovatelná) pravidla hry Záznam tahů (hra má až 16 tahů, 8 hodin). Pro účely experimentu hráči zaznamenávají také čas strávený vyjednáváním s tou kterou stranou a jejich současné emocionální vyladění vůči ostatním HYPOTÉZA: Opakující se „vzory“, predikující chystanou zradu. Změny v komunikaci nebo emocionálním vyladění. Diplomacie: Desková hra situovaná do předvečeru 1. sv. války. Hráči představují sedm mocností, které vyjednávají, taktizují a zrazují se (!), aby dosáhly vítězství.

Virtuální hrací deska

Vzorek 4 hry Diplomacie (v délce 13-14 tahů) Záznam tahů Záznam vzájemného hodnocení sympatií Záznam vzájemné frekvence komunikace

Metody - Sociomapování

Metody – regulační diagramy

Predikční potenciál 17 výskytů zrady ve všech čtyřech hrách změny blízkosti na Sociomapě komunikace (8) změny blízkostí na Sociomapě sympatií (6); predikční regulační diagramy komunikace (5) soudržnosti komunikace (3) soudržnosti sympatií (3)

Děkuji za pozornost!