Viry.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VIROVÁ ONEMOCNĚNÍ (nejen) ČLOVĚKA
Advertisements

Nebuněčné organismy Viry a viroidy.
BOTANIKA VIRY.
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
Viry říše: nebuněční.
Organismy doprovázející člověka část 1. Mikroorganismy 7. ročník
Přírodopis – 6. třída  Nejstarší organismy na Zemi  Jednobuněčné, viditelné pouze mikroskopem  Tvar buněk bakterií: › Kulovitý = koky › Tyčinkovitý.
VIRY Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777
Houby, viry, baktérie Pro 6. ročník Autor: Mgr. Pavlína Marková
REPRODUKCE VIRŮ.
Základy přírodních věd
NEBUNĚČNÉ ORGANISMY.
SYSTÉM A TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ
VIRY.
Viry.
PŘÍRODOPIS Bakterie – 6. ročník..
2.1 Viry, bakterie Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku nebo neštovice?
RISKUJ Projekt „EU peníze středním školám“ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT CZ.1.07/1.5.00/ Předmět Biologie Ročník a obor 1.ročník.
Mízní soustava odvod mízy zpět do krve části:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.05 Název pro školu:
Viry a bakterie Digitalizace výuky Příjemce
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.06 Anotace: Prezentace popisuje vlastnosti, vysvětluje rozdíly mezi viry, bakteriemi. Vzdělávací oblast: Viry, bakterie, sinice.
VIRY.
NEBUNĚČNÉ ORGANISMY.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.18 Název pro školu:
INFEKČNÍ ONEMOCNĚNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
INFEKČNÍ CHOROBY A KOJENÍ
Nemoc AIDS v Africe.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.05 Anotace: Prezentace vysvětlí základní rozdíly mezi jednobuněčnými a mnohobuněčnými organismy, procvičuje a opakuje učivo. Vzdělávací.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA VIRY
Mgr. Petr Klein Gymnázium Josefa Kainara, Hlučín
-morbili, measles Ivona Jurčová
Imunita, obranné mechanismy v těle, infekční nemoci
Středn í zdravotnick á š kola, N á rodn í svobody P í sek, př í spěvkov á organizace Registračn í č í slo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Č.
1.Ročník technické lyceum
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_206_Viry AUTOR: Jana Harbichová ROČNÍK, DATUM: 6.,
KŘÍŽOVKA VIRY.
Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou nebuněčných organismů - virů. Materiál je plně funkční.
Viry Základy biologie 2013.
…a jak Nemoc… jí předcházet Lenka Dvořáková.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E Péče o nemocné dítě.
Nakažlivá /infekční/ nemoc Je přenosná z nemocného člověka (zvířete) na zdravého jedince Přenáší se přímým stykem, potravou, vdechnutím, poraněním, bodnutím.
Viry VY_52_INOVACE_PR VYPRACOVALA: Mgr. Jana Víchová DATUM: září 2011 URČENO PRO: 6. ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda - Přírodopis KLÍČOVÁ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_15_Přírodopis 6. ročník TÉMA: Viry ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Přírodopis.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Nemoci světa. AIDS  1. případ cca před 25 lety, ale už stihl zabít přes 25 milionů lidí  Aids napadá imunit. systém, tělo pak není schopno se bránit.
Funkce – obrana organismu proti infekci. Nakažlivé neboli infekční nemoci: =choroba, která je přenosná z nemocného člověka nebo zvířete na zdravého jedince.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_01_Přírodopis 7. ročník TÉMA: opakování 6. ročníku I. ČÍSLO.
Imunologie a alergologie
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_12_20_nemoci.
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST - VIRY
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 120_Viry
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_05-06
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Nukleové kyseliny nukleosidy nukleotid nukleová báze fosfát
BAKTERIE = jednobuněčné organizmy - typy bakterií: - kulovité – koky
VY_52_INOVACE_01_Organizmy lidských sídel – učební text
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.24_Zivoni_prostredi_viry_bakterie.
VIRY- „život“ bez buňky
Bi1BK_ZNP2 Živá a neživá příroda II Buněčná stavba živých organismů
2.1 Viry, bakterie Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku nebo neštovice?
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
BAKTERIE.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
AUTOR:Mgr. Radoušová Marcela
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Viry

Vlastnosti Nejsou tvořeny buňkou Jsou velmi malé, pozorovatelné pouze mikroskopem Složené z organických látek a chráněné bílkovinným obalem Vnitřní parazité buněk (nemohou žít samostatně) Způsobují onemocnění organismů

Množení virů Viry se mohou množit pouze v buňce hostitele, jsou to vnitřní parazité buněk Mimo buňku hostitele neprojevují žádné známky života Parazitují ve všech organismech (rostlinné viry, živočišné viry a bakteriofágy)

Příklady virů RNA - viry DNA - viry Virus rýmy Virus infekční žloutenky Virus dětské obrny Virus klíšťového zánětu mozkových blan Virus zarděnek, spalniček, příušnic, vztekliny, chřipky, AIDS Virus oparů Virus planých neštovic Virus mononukleózy Virus bradavic

Virová nákaza může proniknout do lidského těla: Sliznicí dýchacího ústrojí Sliznicí trávicího ústrojí Sliznicí pohlavního ústrojí Porušenou kůží Transfúzí krve Nevydezinfikovanou injekční stříkačkou Virem AIDS může být nakaženo dítě přímo v těle matky

OBRANA LIDSKÉHO TĚLA PROTI VIRŮM: Očkování (využití protilátek, které umí vytvořit buňky) Otužování Zdravá životospráva Správné hygienické návyky Sport

Otázky a úkoly V čem se liší virus od buňky? Jak se viry množí? Vyjmenujte příklady virových onemocnění. Kterými z nich jste onemocněli? Jak jste se léčili? Které způsoby ochrany před virovými nákazami znáte?