Hustota II. Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 2013, únor.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektromagnet a jeho užití - test
Advertisements

Elektromagnet a jeho užití
Měření času – jednotky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (2. část)
SOUTEŽ - RISKUJ! Mechanické vlastnosti Plynů
Šíření zvuku prostředím
Magnetické pole cívky s proudem
POTÁPĚNÍ, VZNÁŠENÍ SE A PLOVÁNÍ TĚLES V KAPALINĚ
Ultrazvuk, infrazvuk Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Elektromagnetické záření 1. část
Elektromagnetické záření 3. část Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
ÚČINKY GRAVITAČNÍ SÍLY ZEMĚ NA KAPALINU
VZTLAKOVÁ SÍLA PŮSOBÍCÍ NA TĚLESO V KAPALINĚ
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výpočet hustoty látky (Učebnice strana 90 – 91) Hustotu látky ς, ze které je těleso zhotoveno, vypočítáme tak, že hmotnost tělesa m dělíme jeho objemem.
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Zákon odrazu, zrcadla Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Ochrana před úrazem elektrickým proudem
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
Teplotní roztažnost pevných látek
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
Měření teploty Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Hmotnost těles Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření hmotnosti tělesa
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
9. ročník Elektromagnet Elektromagnet v praxi.
Měření fyzikálních veličin – Hustota
1.3 Jak zjišťujeme vlastnosti látek? Měření.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Hustota LC.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Lom světla Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , červen.
Zdroje zvuku Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Transformátor a jeho užití
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Elektrolýza a její využití
Magnetické pole Země Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Opakované měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , prosinec.
Magnetické pole Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření času Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
Magnetické indukční čáry
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_02_ Výpočet tíhy tělesa Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co bude plavat? Co bude plavat na hladině a co ne? PROČ?
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_19_ Otáčivé účinky síly Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_30_FYZIKA
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B31Fy6_Hustota 1
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Měření objemu pevného tělesa
Chování těles v kapalině – procvičení 2
VY _52_INOVACE_A_08_Hustota látky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Denisa Trubirohová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_36_ Závislost elektrického odporu na vlastnostech.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Hustota II. Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor

3. Výpočet hmotnosti tělesa Hmotnost stejnorodého tělesa určíme, když vynásobíme hustotu látky, ze které je těleso, objemem tělesa:

Příklad 1: Cisterna má objem 15 m 3. Jakou hmotnost má nafta v této nádrži? Hustotu nafty najděte v tabulkách pro ZŠ.

Řešení:

Příklad 2: Vozík za auto má nosnost 450 kg. Můžeme na vozík naložit litinový odlitek, který má objem 55 dm 3 ?

Řešení: V = 55 dm 3 = 0,055 m 3 ρ = kg/m 3 m = ? kg Vozík odlitek uveze.

Příklad 3: Učebna má rozměry 10 m x 7 m x 4 m. Vypočítej hmotnost vzduchu v této místnosti. Unesl bys těleso této hmotnosti?

Řešení:

4. Výpočet objemu tělesa Objem stejnorodého tělesa určíme, když vydělíme hmotnost tělesa hustotou látky, ze které je těleso:

Příklad 4:

Řešení:

Příklad 5: a) Jaký objem má zlatá cihlička o hmotnosti 1,5 kg ? b) Jakou hmotnost by měla železná cihlička stejného objemu ?

Řešení:

Použité zdroje KOLÁŘOVÁ, Růžena a BOHUNĚK, Jiří. Fyzika pro 6. ročník základní školy. Dotisk 2. vydání. Nakladatelství Prometheus, spol. s r. o., Praha 4, Učebnice pro základní školy. ISBN