Strategie výstavby a financování dopravní infrastruktury

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PKML.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Energie.
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Města ČR – orientace na mapě
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě za období 2005 až 2012 VÝROBA za uvedené období celkem: ks vozidel PRODEJE za uvedené období celkem:
1 Financování dopravní infrastruktury Tisková konference, 28. května 2007.
náměstek ministra dopravy
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Reklama Potřebujete nebo chcete vyrobit prezentaci na počítači
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Zastavené stavby ŘSD a vývoj staveb v 2. polovině roku 2010 ministr dopravy Vít Bárta.
Zápis čísla v desítkové soustavě
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Dělitelnost přirozených čísel
Potraviny na trhu v ČR. DPH na potraviny v ČR a okolních státech ČR v roce 2007 = 5% ČR v roce 2013 = 15% Polsko = 5% Litva = 5% Francie = 5,5 % Nizozemsko.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Elektronická učebnice - I
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
„Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel fax
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Zábavná matematika.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola PF Hradec.
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ODČÍTÁNÍ DO 100 S PŘECHODEM DESÍTKY
Únorové počítání.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
EKONOMICK É INFORMACE pro jedn á n í Předsednictva RV Š
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
ROK 2010 ÚLOVKY Z REVÍR Ů MO Č RS JIND Ř ICH Ů V HRADEC Zpráva dle podklad ů J č ÚS.
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Celá čísla Dělení.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
E-knihovna pro knihovníky Seminář E-knihy III, NTK,
Úkoly nejen pro holky.
Zdravotní stav obyvatel v Ústeckém kraji RNDr. Jiří Skorkovský
Přednost početních operací
Vodohospodářská zařízení Šumperk, a.s.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2011 ministr dopravy Gustav Slamečka.
Predikce chemických posunů
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
VÝBOR PRO FINANCOVÁNÍ NÁRODNÍ STRATEGIE BESIP (VFNS) Informace o činnosti výboru pro jednání Rady vlády pro BESIP , Praha.
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Strategie výstavby a financování dopravní infrastruktury ministr dopravy Gustav Slamečka

Dálnice v realizaci: 171 km Dálnice v přípravě: 869 km Dálnice v provozu: 1113 km Dálnice v realizaci: 171 km Dálnice v přípravě: 869 km Dálniční síť celkem 2153 km (dle usnesení vlády České republiky ze dne 21.7.1999 č. 741) 2

3 3

Návrh rozvoje dopravních sítí v České republice do roku 2010 (z roku 1999) uvádí: Konečného rozsahu sítě dálnic a rychlostních komunikací by bylo možno dosáhnout kolem roku 2020.

5

Plánované zdroje SFDI (2011 – 2020 běžné ceny) Podklad - OP v okolních zemích 9 9

Fáze výstavby – ŘSD (ceny 2009) Finanční možnosti a z nich vyplývající termíny dokončení Fáze výstavby Délka do dokončení Finanční nákladovost * Disponibilní zdroje na investice - zdrojová data - Bude dostavěno ** km mld. Kč rok dokončení Fáze výstavby 0 – programy v realizaci 171 69,20 96,69 2013 Fáze výstavby 1 – absolutní priorita 200 + 190 rekonstr. D1 157,51 2086 Fáze výstavby 2 – naléhavá potřeba 178 87,26 2130 Fáze výstavby 3 – další potřeba 491 185,48 2223 Celkem: 1040 499,45 * Se zohledněním 10% úspory dle krizového plánu ministra dopravy – bližší informace ** Za předpokladu, že od roku 2021 bude na vybranou síť k dispozici na investice 2 mld. Kč ročně a na ostatní síť 2 mld. Kč 10

Nepokryté finanční potřeby - ŘSD Dálnice, rychlostní silnice a I/11 (v cenách 2009) Rok (částky v mld. Kč) 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 Celkem Disponibilní investiční zdroje (v cenách 2009) 34,00 18,00 9,80 10,05 10,32 5,79 2,15 2,03 1,92 1,52 1,12 96,69 Potřebné zdroje na investice dle HMG výstavby (2020) 40,53 44,90 46,36 47,73 50,29 50,44 49,72 47,52 44,80 40,16 37,02 499,45 Nedostatek prostředků -6,53 -26,90 -36,56 -37,68 -39,97 -44,65 -47,58 -45,49 -42,88 -38,64 -35,91 -402,76 Zdrojová data pro výdaje na opravy, údržbu ŘSD/SŽDC + výdaje SFDI mimo ŘSD a SŽDC 11

Fáze výstavby – SŽDC (ceny 2009) Finanční možnosti a z nich vyplývající termíny dokončení Fáze výstavby Finanční nákladovost Disponibilní zdroje na investice -zdrojová data – Bude dostavěno * mld. Kč rok dokončení Fáze výstavby 0 – programy v realizaci 106,76 80,78 2036 Fáze výstavby 1 – absolutní priorita 53,31 2068 Fáze výstavby 2 – naléhavá potřeba 66,84 2108 Fáze výstavby 3 – další potřeba 143,49 2193 Celkem: 370,41 * Za předpokladu, že od roku 2021 bude na vybranou síť k dispozici na investice 1,7 mld. Kč ročně a na ostatní síť 1 mld. Kč 12

Nepokryté finanční potřeby - SŽDC Vybraná síť TEN-T (v cenách 2009) Rok (částky v mld. Kč) 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 Celkem Disponibilní investiční zdroje (v cenách 2009) 13,14 22,13 20,43 7,07 7,33 4,03 1,60 1,52 1,45 1,18 0,91 80,78 Potřebné zdroje na investice dle HMG výstavby (2020) 19,94 25,76 29,96 37,09 38,40 41,86 43,07 43,34 40,05 27,81 23,14 370,41 Nedostatek prostředků -6,79 -3,63 -9,53 -30,02 -31,06 -37,83 -41,47 -41,82 -38,60 -26,63 -22,23 -289,62 Zdrojová data pro výdaje na opravy, údržbu ŘSD/SŽDC + výdaje SFDI mimo ŘSD a SŽDC 13

Polsko - rozestavěnost 14

Polsko současnost 2008 – 2009: do provozu uvedeno 685,4 km komunikací: 183,5 km dálnic 501,9 km rychlostních silnic, obchvatů a významnějších přestaveb Současnost: V provozu cca 1.300 km dálnic a rychlostních silnic ve výstavbě 317 km dálnic (13 úseků) + 265 km rychlostních silnic (23 úseků) + 109 km obchvatů (15 měst) podepsáno 33 smluv na nové investice v hodnotě 5,2 mld EUR probíhá dalších 59 výběrových řízení

Polsko výhled Plány 2010 – 2015: cca 1000 km nových dálnic cca 1500 km rychlostních silnic PPP projekty: v provozu 2 úseky, 225 km, 1,36 mld. EUR v realizaci 2 úseky, 168 km, 2,4 mld. EUR Plánovaný rozsah sítě: celkem 7.300 km 2.000 km dálnic 5.300 km rychlostních silnic

Slovensko 17

Slovensko přehled Rozsah sítě na konci roku 2009: 602,5 km Plánovaný rozsah sítě: celkem 1.880 km (do 2029) 744 km dálnic 1.136 km rychlostních silnic Plán investic do infrastruktury dle NDS: 2010: 496 mil. EUR 2011: 1,039 mld. EUR 2012: 1,706 mld. EUR 2013: 2,083 mld. EUR 2014: 1,763 mld. EUR 18

Slovensko PPP Projekty PPP v realizaci: (stavební náklady) 2.balík PPP – R1 „Nitra- Tekovské Nemce“ - 51,6km - 0,74 mld.EUR Projekty PPP v přípravě: (plánované stavební náklady) 1.balík PPP – D1 „Dubná Skala – Svina“ - 75km - cca 2,0 mld.EUR 3.balík PPP – D1 „Hričovské Podhradie – Dubná Skala“ - 29km - cca 1,99 mld.EUR

PPP Německo, Rakousko Německo plánuje zahájit čtyři pilotní projekty v celkových stavebních nákladech 1,2 mld. Euro. První PPP projekt v rakouském "Ostregion" zahrnuje 4 balíčky v celkové délce 110 km dálnic a rychlostních silnic v předpokládané ceně cca 3,1 mld. Euro. Německo: stav 12.755 km (2009) plán 13.700 km dálnic (k roku 2025) Rakousko: stav 2.143 km (2009) plán 2.525 km (k roku 2020) 20

Rakousko 21

Napojení na českou dálniční síť komunikace předpokládané uvedení do provozu Navazující komunikace v ČR (zprovoznění) Polsko S3 (Legnica-st.hranice) 2015 R11 výhled A1 (Belk-Gorzyczki) 03/2012 D1 03/2012 Slovensko R6 (Půchov-st.hranice) 11/2017 R49 výhled R5 (Svrčinovec-st. hranice) 2018 až 2019 I/11, výhledově čtyřpruhová Rakousko A5 (Eibesbrunn-st. hranice) asi 2014 R52 výhled S10 (Unterweitersdorf- st. hranice) v přípravě R3 výhled

Srovnání rozvoje sítí 2000-2020 23

Srovnání hustoty sítí 2000-2020 24

Závěr Současné výhledy ohledně finančních zdrojů nám neumožní vybudovat do roku 2020 ani dálnice v nejvyšší prioritě. Dostavba celé sítě by byla zcela v nedohlednu. Ve všech okolních zemích funguje financování výstavby, provozu a údržby dálnic formou PPP (v hodnotách miliard Eur). V zemích s nutností dalšího rozvoje výstavby dálniční sítě (Polsko a Slovensko) mají investice v dalších letech vzrůstající tendenci. U nás je tomu zcela opačně. 25

Realistický scénář - finance 26

Realistický scénář - finance 27

Realistický scénář 2025 – ŘSD (běžné ceny) Scénář s posílením rozpočtu tak, aby do roku 2017 byly dobudovány stavby priorit 1 a 2 a započata výstavba staveb priority 3 stavby v realizaci (171 km): na dostavbu do roku 2013 je třeba 69,71 mld. Kč stavby v prioritě 1 (200 km + rekonstr. D1): na roky 2010-2017 je třeba 173,74 mld. Kč stavby v prioritě 2 (178 km): na roky 2010-2017 je třeba 102,47 mld. Kč stavby v prioritě 3 (491 km): na výstavbu do roku 2025 je třeba 228,60 mld. Kč priority celkem (1 040 km + rekonstr. D1) 574,52 mld. Kč Zdrojová data 28

Realistický scénář 2025 – SŽDC (běžné ceny) Scénář s posílením rozpočtu tak, aby do roku 2017 byly dobudovány stavby priorit 1 a 2 a započata výstavba staveb priority 3 stavby v realizaci: na roky 2010-2017 je třeba 114,75 mld. Kč stavby v prioritě 1: na roky 2010-2017 je třeba 58,45 mld. Kč stavby v prioritě 2: na roky 2010-2017 je třeba 76,38 mld. Kč stavby v prioritě 3: na výstavbu do roku 2025 je třeba 182,43 mld. Kč priority celkem představují 432 mld. Kč Zdrojová data 29

Realistický scénář 2025 – Potřeby (běžné ceny) V běžných cenách 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 Výdaje na opravy, údržbu ŘSD/SŽDC + výdaje SFDI mimo ŘSD a SŽDC 24,87 25,63 25,51 28,90 29,46 30,03 30,04 ŘSD silnice I. třídy 13,00 6,53 4,20 4,66 4,89 4,50 4,59 4,69 SŽDC regionální dráhy 3,29 5,53 5,11 2,71 2,76 2,82 2,87 2,93 Potřeby ŘSD D+R 33,85 38,57 42,28 41,64 40,41 48,70 40,13 40,57 Potřeby SŽDC - vybraná síť TEN-T 19,94 22,76 20,46 23,05 26,50 40,08 46,50 43,60 Celkem 94,94 99,02 97,56 100,95 104,01 126,13 124,13 121,81 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025 30,01 30,59 31,20 31,95 32,72 33,50 34,31 35,14 4,78 4,88 4,97 5,07 5,17 5,28 5,38 5,49 2,99 3,05 3,11 3,17 3,23 3,30 3,36 3,43 41,30 42,06 42,66 37,40 28,06 20,60 19,09 17,21 26,31 26,20 25,30 25,42 25,76 25,07 22,08 12,99 105,38 106,77 107,24 103,01 87,75 84,23 74,27 30

Viz excelové modely a grafy Možné scénáře Graf potřeb a zdrojů – Základní model Graf potřeb a zdrojů – Model PPP Graf potřeb a zdrojů – Model dluhopisy a PPP Viz excelové modely a grafy

Dálnice D1 nutně potřebuje generální rekonstrukci povrchu a technické úpravy tak, aby vždy v rámci současných pozemků byly zachovány 2x2 pruhy 32

První typ profilu, stav 2x2 pruhy po rekonstrukci, 3x3 pruhy nelze z technického důvodu provést (úzké mosty atd.) 33

Druhý typ profilu, stav 3x3 pruhy po rekonstrukci bez odstavného pruhu s pravidelnými bezpečnostními zálivy (v rámci současných pozemků) 34

D1, administrativně a finančně náročný výhledový stav plnohodnotného 3x3 pruhu 35

Děkuji za pozornost ! www.mdcr.cz