Včelařsky významné rostliny ze skupiny zahradnických plodin

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_ 11_ Rozmanitost přírody Ovoce (SADA ČÍSLO 2)
Advertisements

Projekt: Moderní environmentální vzdělávání v přírodě
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
jako zdroje včelí pastvy
DŘIŠŤÁLOVITÉ - Berberidaceae
Výroba MEDOVINY. Nezbytnost včel… V přírodě nezastupitelné – ekologická stabilita 1 včelstvo/rok – 137x větší finanční přínos pro společnost než ve formě.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Zdroje včelí pastvy.
Bobovité - Fabaceae.
Kdo chce být milionářem ?
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Vodorovný vrh Graf trajektorie Mgr. Alena Tichá.
Únorové počítání.
BRAMBORY (SOLANUM TUBEROSUM)
DŘÍNOVITÉ - Cornaceae Keře se vstřícnými listy s obloukovitou žilnatinou Plody : peckovičky Dva rody : dřín – Cornus : květy hlávkovité, s listeny, větší.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
BOB OBECNÝ (Faba Vulgaris).
MSŠZe a VOŠ Opava Projekt: Moderní environmentální vzdělávání v přírodě Kvíz: modul č. 5 „Ovocný sad“ Význam ovoce a zeleniny Z písmensprávných odpovědí.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Brukvovité Brassicaceae
BRUTNÁKOVITÉ - Borraginaceae
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Rostliny v okolí lidských obydlí
Ovoce patří mezi plody. Dělíme je na: MALVICE PECKOVICE BOBULE
Vrbovité ( Salicaceae )
STROMY A KEŘE III. OVOCNÉ STROMY
Prvouka – 2. ročník „Podzim v sadu“
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Já jsem kuchař a příjmu kuchaře a číšníki přijďte hned.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Obor: Zemědělec – farmář H/01
Pěstování a zpracování ovoce v JMK
BUKOVITÉ - Fabaceae Stromy s jednoduchými listy – celistvými nebo laločnatými Většinou mohutné, dlouhověké Květy jednopohlavní – jednodomé rostliny Plod.
Ovoce a zelenina Svět kolem nás
Ovoce.
UŽITKOVÉ ROSTLINY.
ZDROJE PYLOVÉ PASTVY.
Zdroj obrazového materiálu
JAVOR - Acer Velmi početný rod – stromy i keře
Prvouka – 2. ročník ZŠ „JARO“
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Zásada správného.
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Zdravé potraviny OVOCE ZELENINA Ovoce dozrávající v létě na keřích Maliny Ostružiny Rybíz Borůvky Angrešt.
Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 26 Autor: Ošlejšková.
Ekosystém okolí lidských obydlí Rostliny Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_17_Ekosystém zahrady a sady Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 17 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_36_ČS TEMA: Ekosystém okolí lidských.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_34_Přírodopis 7.ročník_Růžovité Téma: Růžovité CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: březen 2012.
Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:
Tematický okruh: BIOLOGIE ROSTLIN Název učiva: OVOCNÉ STROMY A KEŘE
DROBNÉ BOBULOVITÉ A DUŽNATÉ OVOCE
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_PŘÍRODOPIS
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_65_PRV1
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_30_ OVOCE TÉMA: OVOCE
autor: Helena Petrůvová název: VY_52_INOVACE_28_PRVOUKA_OVOCNÉ STROMY
VY_32_INOVACE_52_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
VY_32_INOVACE_49_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Drobné ovoce.
Název projektu: Moderní škola
Ovoce, ovocné stromy, keře VY_32_INOVACE_16
Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_26_U lidských obydlí
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
VY_52_INOVACE_05_ Ovocné stromy a keře
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390
Transkript prezentace:

Včelařsky významné rostliny ze skupiny zahradnických plodin

Obecně : Ovocné dřeviny : velké plochy sadů řada významných druhů Zelenina : plodové zeleniny porosty pěstované na semeno Kořeninové a léčivé rostliny rostoucí plochy, řada významných

% podíl jednotlivých druhů na celkové ploše - 20.000 ha ( 2007) OVOCNÉ PLODINY :

JABLONĚ : - současnosti ½ plochy všech ovocných plodin cca 10.000 ha Včelařský význam : zdroj nektaru N 2 – 6 mg, C 30 – 50 % , světlé, voňavé medy, rychle krystalizují zdroj kvalitního pylu 1,7 mg; 10 – 80 kg/ha Opylovací poměry : cizosprašné :2 – 3 včelstva triplodní odrůdy : 4 – 5 vč.

HRUŠNĚ : Včel. význam : nektar N 0,7 – 1 mg, C 35 % ( příměs v jarních medech ) pyl 1,7 – 2 mg ( zelenavě šedý ) 5 kg/ha Opylovací poměry : pro včely méně atraktivní cizosprašné 5 – 6 včelstev

Třešně, višně : Včelařský význam nektar : t – N 1,9 mg, C 30 %, voňavý med, mandlová příchuť v – N 6,4 mg, C 35 – 45 % pyl : 10 – 15 kg/ha Opylovací poměry : t. – cizosprašné 5-6 včel. v. – cizosprašné 5 včel. samosprašné 2-3 včel.

Slivoně Včelařský význam : nektar N 1 mg, C 40 % Pyl - 5 – 10 kg/ha Opylovací poměry . samosprašné 2 – 3 včelstva Cizosprašné 3 – 4 včelstva

- rybíz, angrešt, maliny, ostružiny, jahody Drobné ovoce - rybíz, angrešt, maliny, ostružiny, jahody RYBÍZ Včel. význam : černý : N - 5 mg, C 25 %, pyl – střední zdroj Opyl. poměry : cizosprašný 3 – 4 včelstva červený : N 2 mg, C 25 %, pyl – střední zdroj opyl. poměr : samosprašný 1 – 2 včelstva MALINY, OSTRUŽINY Včel. význam : výborný zdroj nektaru N – m. 8,9 mg, C 57 % o : 3,9 mg, C 49 % P – kvalitní, 10 – 15 kg/ha opylovací poměry : 2 – 3 včelstva

BROSKVONĚ Včelařský význam : N 1,65 mg, C 38 % dobrý zdroj pylu ( načervenalý ) Opylovací poměry : Samosprašné : 2 včelstva

Meruňky Včelařský význam : N 1,9 mg, C 27 % ( podněcování ) pyl 10 – 15 kg/ha Opylovací poměry samosprašné 3 – 4 včelstva ( i více )

ZELENINA : Okurky : N 3 mg, C 31 %, menší sběr pylu 2 - 3 včelstva/ha Cibule ( pažitka, pór ) : N 1,3 mg, C 60 %, výživný, kvalitní pyl 5 – 6 včelstev/ha