Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: Inovace školství Šablona - název: III. Využiti ICT Číslo: III/2 Inovace.
Advertisements

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
OBYVATELSTVO ASIE 7. třída Mgr. Jakub Karásek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Autor: Mgr. Kamila Dědáková Zpracováno: Ročník (obor) tercie, sexta, 2. A K/81, K/41, Gymnázium Tematická oblast Regionální geografie.
VY_12_INOVACE_PR.1.03státní symboly
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Martina Daňková Zpracováno:8.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK1.5
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Jan Mihalík zpracováno:
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Jan Mihalík zpracováno:
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Vlastnosti tónů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Monika Odehnalová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_01.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_03.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_249_Rostlinná výroba na Zemi AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 6Z6/C - 8 Třída:
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ46 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Autor výukového materiálu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Kamila Dědáková Zpracováno: Ročník (obor) septima, 3. A K/81, K/41, Gymnázium Tematická oblast Anatomie člověka Předmět.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Procvičování vyjmenovaných slov po
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
INTERPRETACE GRAFŮ a KARTODIAGRAMŮ
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 - Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_702.
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_5660_NES
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Martina Daňková Zpracováno:12.10.
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Mimoevropské regiony – Jihovýchodní Asie – Pevninská část Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Pořadové číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: II/2 Sada: VY_22_INOVACE_AJ.3.04 Ověření.
Obyvatelstvo Česka 22. března Jací jsou Češi? pomůžou nám Bob a Dave pomůžou nám Bob a Dave pomůžou nám Bob a Dave pomůžou nám Bob a Dave.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_471.
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 - Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_404.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_02.
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Rozšíření náboženství ve světě
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
- Oblast poloostrova Zadní Indie a Malajského poloostrova
Obyvatelstvo a sídla.
Transkript prezentace:

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor: Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: 22. 9. 2012 Ročník (obor) 3., 7. 79-41-K/81 – Gymnázium 79-41-K/41 – Gymnázium Tematická oblast   Multikulturní výchova Předmět Společenskovědní seminář Anotace: Prezentace formou kvízu seznamuje se základními fakty i zajímavostmi o Vietnamu. Šablona číslo materiálu III/2-16 III/2-16-6-12

Kvíz – Co víte o Vietnamu? http://vietnamvisa.org.uk/

1. Vietnam je: a) 4x větší než ČR (Vietnam: 331 040 km2, zatímco ČR má 78 867 km2) b) stejně velký jako Německo (Německo má 357 000 km2) c) 2x menší než ČR 2. Tvar Vietnamu připomíná: a) písmeno S b) dámskou kozačku d) Plachetnici 3. Vietnam sousedí s těmito státy: a) Barma, Indie a Kambodža b) Laos, Kambodža a Čína c) Thajsko, Čína a Nepál 1. A,B 2.A 3.B http://geology.com/world/vietnam-satellite-image.shtml

4. Hlavní město Vietnamu je: a) Hanoj b) Saigon c) Ho-či-minovo město 5. Peníze, které se používají ve Vietnamu se nazývají: a) baht b) jen c) dong 6. Největší svátek ve Vietnamu je: a) Vánoce b) Nový rok c) Lunární Nový rok http://www.travelnix.com/hanoi-vietnam-photos/585.htm http://www.wompom.ca/vietnam/vnmoney02.htm 4. A, 5. C, 6. C

Jak Vietnamci oslavují lunární Nový rok http://www.cerme.cz/ukazka_stud_mat/04/04_04t.html http://www.picturesfromhistory.com/index.gallery.php?gid=25&ipg=10 Novoročním stromkem je ve Vietnamu kvetoucí broskvoňka nebo meruňka, ale také kumkvatový stromeček obalený malými oranžovými plody. Ve Vietnamu se lidé tradičně obdarovávali dřevořezy s blahopřejnou tématikou (vepř je symbolem hojnosti) Podívejte se na oslavy v ČR Vietnamci mají více let…? Víte, že když se potkají Vietnamec a Čech narození ve stejný den i rok, Vietnamec uvede svůj věk až o dva roky vyšší než Čech? Do svého věku totiž započítává i matčino těhotenství a navíc říká, jaký věk bude mít při oslavě nadcházejícího nového roku.

a) méně obyvatel než v ČR b) více obyvatel než v ČR 7. Ve Vietnamu je: a) méně obyvatel než v ČR b) více obyvatel než v ČR c) zhruba stejně jako v Německu 8. Vietnamské písmo se zapisuje: a) latinkou b) azbukou c) znaky Protože je vietnamština tónový jazyk (na tónu záleží i význam slova), používá ještě zvláštní značky. Přehled vietnamských samohlásek: klesavý tón - à, ằ, è, ề, ỳ, ì, ò, ồ, ừ, ù, ờ, ầ vlnovka, hlasivkově stoupavý - ã, ẵ, ẫ, ẽ, ễ, ỹ, ĩ, õ, ỗ, ữ, ũ, ỡ, ẫ otazník, klesavě stoupavý - ả, ẳ, ẩ, ẻ, ể, ỷ, ỉ, ỏ, ổ, ủ, ử, ở čárka, stoupavý - á, é, ắ, ấ, ế, ý, í, ó, ố, ớ, ú, ứ tečka pod samohláskou, důraz - ạ, ậ, ặ, ệ, ẹ, ỵ, ị, ọ, ộ, ự, ụ,ợ http://www19.homepage.villanova.edu/karyn.hollis/prof_academic/Courses/2041-Travel/Vietnam/villanova_vietnam_13.htm 7. B,C – Vietnam má 80 mil.obyvatel, 8. A

9. Nejpočetnější náboženství ve Vietnamu je: a) křesťanství b) buddhismus c) islám 9.B Dále jsou tradičními náboženstvími konfucianismus a taoismus. Silný je kult předků – na obr. domácí oltář. http://www.farandfurther.com/art-of-vietnam/pictures.htm http://www.klubhanoi.cz/view.php?cisloclanku=2005020301

10. Nejvyšší známka ve škole je: a) 1 b) 5 c) 10 10 10. Nejvyšší známka ve škole je: a) 1 b) 5 c) 10 10. C Ve vietnamské třídě může být až 60 dětí, učí se hlavně memorováním, dialog s učitelem není běžný. Teprve nedávno byla zrušena výuka v sobotu. Učitel je v úctě, pokud je nemocný, je běžné ho navštívit. http://www.asianews.it/news-en/A-school-for-the-children-of-Bao-Loc-8224.html

Zdroje Doplňující video Interkulturní dílna Vietnam. http://www.mezikulturnidialog.cz/res/data/011/001351.pdf Vietnamská menšina v ČR. http://www.cerme.cz/ukazka_stud_mat/04/04_04t.html