Agilní Softwarové Procesy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Software Development Conference 2007 Vztah dodavatele a odběratele Zdeněk Borůvka.
Advertisements

Seznam.cz Tomáš Pergler … najdu tam, co neznám !
Agilní a rigorózní metodiky
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Efektivnost řídící práce
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_49.
Přínosy metodik  Větší produktivita a kooperace týmů  Komunikační standard  Specializace projektových týmů  Nezávislost na konkrétních řešitelích 
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ
1 Extreme programming v praxi Martin Junek, product manager
Softwarové inženýrství
Kritické faktory úspěchu softwarových projektů Je SCRUM řešením?
Agilní plánování Václav Pergl. Obsah Proč začalo Kerio agilnit ? Co je SCRUM ? A co na to Mařenka Poppendiecková ? Plánovací úrovně Denní plánování Plánování.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
3. Životní cyklus a procesy projektu
CZ / /0390 Posílení role Odborového svazu KOVO při zvyšování adaptability jeho členů Příjemce dotace: OBSLUŽNÁ SPOLEČNOST,a.s. Partner: Odborový.
Troška idealismu nezaškodí.... celá řada přístupů metodika vývoje by se měla vždy přizpůsobovat konkrétním podmínkám nejedná se o normu, absolutní pravdu.
1 Systémové pojetí hospodářské organizace (SHO) část 2. Stanislav Horný VŠE, katedra Systémové analýzy
Agilní metodiky Jan Smolík.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
© 2009 IBM Corporation Lotus SW Přehled produktů Petr Kunc,
Agilní metodiky vývoje softwaru
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present continuous Klíčová slova přítomný čas průběhový,
Možnosti modelování požadavků na informační systém
Present continous- Přítomný čas průběhový Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Aktivní a věcná komunikace je základem kvality každodenně poskytovaných služeb. V Sodexo ji rozdělujeme na několik stupňů, které umožní věnovat se různé.
Jak využít Office 365? Několik scénářů. | Copyright© 2010 Microsoft Corporation.
Dobrý den, pane. Znám vás? Hello, sir. Do I know you?
Využití procesního řízení při správě nemocničního informačního systému ve VFN Všeobecná fakultní nemocnice Jiří Haase 20. května 2003.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_20.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
MPO Konzultace: po 16,00 – 17,00 č.dv. B 427 a
Multidisciplinární spolupráce ve zdravotnictví (MS)
What is it? Let´s play a game! ANOTACE Šablona:ICT AJ Tázací zájmeno WHAT přivlastňovací zájmena MY, YOUR Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Seznam.cz Tomáš Pergler … najdu tam, co neznám !
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
Helios Orange - Implementace systému
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Pavlína Berčíková NÁZEV:Travelling TÉMATICKÝ CELEK:Receptivní.
PRINCeGON – metodika řízení projektů Ministerstva vnitra
1. IT Project Governance 2. Rozvoj metodik 3. Cloud computing 4. Automatizované nástroje 5. (Využívání mobilních zařízení, sociálních sítí)
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ To be - otázka Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Co je to projekt? Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012.
VY_22_INOVACE_45.AJ.8 ČASOVÉ PŘEDLOŽKY (Time prepositions) Ročník:8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk (Anglický.
Agilní vývoj, SCRUM a jak ho nedělat Agilní vývoj v Čechách aneb čehu se vyvarovat a co neopomenout Jan Pospíšil Senior Technology Microsoft.
Miroslav Hübner listopad 2014 Jak sehnat peníze na IT ANEB zamyšlení jak si koupit, co potřebuji.
TDD - Test Driven Development
Bohumír Zoubek, Tomáš Krátký
Agilní metodiky vývoje softwaru
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Proces vývoje HRIS Vema
What do you have to think about when planning something?
Organizační informace
Present simple and present continuous
Tradiční metodiky vývoje softwaru
A INOVACE INFORMAČNÍCH
Agilní webový projekt na platformě .NET
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_15 _FAIRY TALES Mgr. Libuše Stonawská
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Tradiční metody vývoje softwaru
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ
GaP a správa úvazků.
Zkušenosti z řízení a auditu rozsáhlého mezinárodního IS
Dále si procvičí nejčastější situace, při kterých se časy používají
Česka spořitelna je členem Erste Group
Jak to chodí v Remote firmě
VY_22_INOVACE_22.AJ.7 V OBCHODĚ (Shops) Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Transkript prezentace:

Agilní Softwarové Procesy eXtreme Programming + SCRUM

Agilní procesy Snaha o minimalizaci rizik Vývojem v iteracích Vývojem v krátkých časových obdobích 1-4 týdny Intenzivní komunikací V týmu Se zákazníkem Základní myšlenka je adaptabilnost procesu

XP - eXtreme Programming Agilní softwarový proces založený na Silném testování Integraci Komunikaci se zákazníkem 12 základních principech Je více radikální, méně teoreticky založený než jiné metodologie

12 principů XP Plánovací proces Častější software releases Metafora Jednoduchý design Testování Refactoring Programování v párech Společné vlastnictví kódu Průběžná integrace 8 hodinová pracovní doba, 40 hodinový pracovní týden Zákazník k dispozici při vývoji Programovací standardy

SCRUM

SCRUM development process Iterativní způsob vývoje softwaru patřící mezi agilní metody Přebírá principy XP a rozšiřuje je Lze jej využít pro Vývoj softwaru Údržbu softwaru Software management

SCRUM schéma

Principy SCRUM Neexistuje žádný manažerv klasickém pojetí Aktivity týmu řídí SCRUM master Tým se podílí na plánování Úkoly se nezadávají, úkoly si berete 15 min SCRUM schúze každý den

Role Slepice a prasata (podle vtipu o slepici a praseti) A pig and a chicken are walking down a road. The chicken looks at the pig and says, "Hey, why don't we open a restaurant?" The pig looks back at the chicken and says, "Good idea, what do you want to call it?" The chicken thinks about it and says, "Why don't we call it 'Ham and Eggs'?" "I don't think so," says the pig, "I'd be committed but you'd only be involved."

Role 2 Prasata Slepice Vlastník projektu SCRUM master Tým Uživatelé Stakeholdeři Manažeři

Setkání Daily SCRUM Sprint planning meeting Sprint review meeting V průběhu sprintu, 15-20 minut Sprint planning meeting Před započetím sprintu, limit 8h Sprint review meeting Na konci sprintu, ukázky kódu, limit 4h Sprint retrospective Zpětné srovnání sprintu, odpověď na otázky Co šlo ve sprintu dobře Co by šlo vylepšit

Artefakty Product backlog Sprint backlog Burn down Vysokoúrovňový dokument popisující celý produkt Co má být tvořeno, požadavky Sprint backlog Detailní dokument obsahující informace o nastávajícím (probíhajícím) sprintu Burn down Je veřejný dokument obsahující zbývající práci se Sprint backlogu

SCRUM a XP Časté schůze se stakeholdery Zákazník na IT pracovišti Práce ve dvojicích Sdílení kódu Udržování jednoduchosti tvořeného softwaru 8 hodin denně/40 hodin týdně Žádné penalizace - nezametáváme problémy pod koberec

Děkuji za pozornost