Skupenské změny samostudium © Petr Špína 2011 začni VY_32_INOVACE_B2 - 12.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Var Do kádinky s vodou umístíme teploměr. Vodu budeme zahřívat.
Advertisements

Změny skupenství Druhy látek: A) pevná látka B) kapalná látka
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VYPAŘOVÁNÍ A VAR.
Elektrická práce. Elektrická energie
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
ZMĚNY SKUPENSTVÍ Pevná látka tuhnutí tání Kapalina Plyn
trojúhelníka Konstrukce Milan Hanuš,
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 15.
SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal
Stupnice teplot - úlohy na doma - © Petr Špína 2012 VY_32_INOVACE_C2 – 08.
Měrná tepelná kapacita procvičení © Petr Špína 2011
TERMIKA Nauka o teple James P. Joule (1818 – 1889)
Měrná tepelná kapacita látky
Termika příklady.
Změny skupenství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 04.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 31.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 06.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 25.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Účinnost el. práce Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2013 VY_32_INOVACE_FY_46 Dále metodika.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
PŘECHODY MEZI SKUPENSTVÍMI
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Var a vypařování 2 příklady z praxe
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Určení měrných skupenských tepel vody.
Teplo jako fyzikální veličina
Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
TÁNÍ A TUHNUTÍ.
Kapalnění Do sklenice nalijeme vodu.
Tání grafy.
Změny skupenství Fyzika 2. ročník studijního oboru
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Pokusné určení tepla.
Látky mohou mít tři skupenství:
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTepelné jevy.
Tání, tuhnutí a tepelná výměna
Šíření tepla prouděním a zářením
Skupenské přeměny – práce s tabulkami
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Změny skupenství látek Autor:
Výpočet tepla při vypařování
Příklad tepelně izolované soustavy:
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
VY_32_INOVACE_C Jednotky - elektřina - © Petr Špína 2012.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 12.
Sítě rezistorů - úlohy na doma - © Petr Špína 2012 VY_32_INOVACE_C
Zapojení rezistorů - úlohy na doma -
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 16.
Skupenské změny 1 © Petr Špína 2011 foto: Pavel Bohatý, Milan Vávrů VY_32_INOVACE_B
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 09.
Měrná tepelná kapacita © Petr Špína 2011 foto
Číslo: VY_32_INOVACE_22_16 Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze.
SKUPENSKÉ TEPLO TÁNÍ. = teplo, které přijme pevná látka při přechodu na kapalinu během tání. značka: L t jednotky: J; kJ vzorec: L t = m ∙ l t m = hmotnost.
Fyzika 8 Měrná tepelná kapacita látky. 3. Měrná tepelná kapacita látky Dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti přijmou stejné teplo, ale jejich.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_14 Název materiáluZměny skupenství.
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
Tání a tuhnutí - početní úlohy
TÁNÍ A TUHNUTÍ. TÁNÍ A TUHNUTÍ ? Umíš odpovědět 1.Uveď příklady tání a tuhnutí. 2.Tají a tuhnou pevné látky stejně? 3.Na čem závisí tání látky?
Interaktivní test ze znalostí vnitřní energie a tepla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
Transkript prezentace:

Skupenské změny samostudium © Petr Špína 2011 začni VY_32_INOVACE_B2 - 12

Tato prezentace slouží k procvičení řešení úloh, v nichž je popsána změna skupenství. Zadaná úloha je řešena v krocích. Můžeš se kdykoli vrátit o krok zpět. K řešení můžeš použít kalkulačku, ale nejdřív zkus výsledek odhadnout. pokračuj

Když klikneš na jednu možností, dozvíš se, zda postupuješ správně. = dobře  = špatně pokračuj

No a pokud se podíváš v prezentaci na konec na výsledek, tak je to celkem jedno…ale nenaučíš se. Tak ať ti to jde! pokračuj

V mrazáku je teplota –15 °C. Z ledničky vytáhneme 120 g ledové tříště a necháme ji rozmrznout na teplotu 20 °C. Kolik tepla přijala ledová tříšť z okolí? Ledovou tříšť považujme za vodu. pokračuj

Výsledné teplo sestavíme ze a)čtyř složek b)tří složek c)dvou složek d)spočítáme rovnou abcd    pokračujzpátky

Ohřev ledu z –15 °C na 0 °C spočítáme pomocí vztahu a)334. 0,12 b)2,1. 0, c)2,1. 0, abc   pokračujzpátky

2,09. 0, je po zaokrouhlení a)3800 kJ b)3,8 kJ c)3800 kJ abc   pokračujzpátky

Teplo potřebné k rozpuštění ledu ohřátého na 0°C je: a)334. 0,12 b)2,1. 0, c)4,2. 0, abc   pokračujzpátky

334. 0,12 po zaokrouhlení je: a)0,0401 kJ b) kJ c)40,1 kJ cba   pokračujzpátky

Ohřev vody z 0°C na 20 °C spočítáme pomocí vztahu a)4,2. 0, b)4,2. 0, c)334. 0, bcc   pokračujzpátky

4,2. 0, po zaokrouhlení je: a)10,1 kJ b) kJ c)0,0101 kJ abc   pokračujzpátky

Celkové teplo přijaté ledovou tříští z okolí je a)334 kJ/kg b)35 °C c)54 kJ abc   pokračujzpátky

Nejprve se led ohřál na teplotu tání. K tomu potřeboval teplo 3,8 kJ. Pak se rozpustil na vodu (40,1 kJ) a vzniklá voda se ohřála na pokojových 20 °C díky přijetí tepla 10,1 kJ. Celkové teplo činí 54 kJ. KONEC