Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV) ZK-04-2010-17, př. 3 počet stran: 10 Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV) Odbor dopravy a silničního hospodářství Oddělení dopravní obslužnosti
Hlavní principy řešení Etapizace projektu Návrh harmonogramu Obsah prezentace Strategické cíle Hlavní principy řešení Etapizace projektu Návrh harmonogramu Odhad nákladů na zavedení IDS KV Personální zajištění
Strategické cíle Nesmí znamenat prodloužení cestovní doby Nesmí zvýšit počet přestupů Musí být zachována informace o realizování tržeb na lince a spoji a počtu cestujících Zachovat současnou úroveň tržeb Železnice nemůže být páteřní sítí (malá hustota kolejí, nízká rychlost, přestupy) Plnohodnotné přestupní terminály existují pouze ve ZR, HB, Telč nebo Světlá n.S. Doporučení pro JI, vytvořit podmínky pro napojení MHD a linkové dopravy na žel.st. Jihlava-město Doporučení obcím zlepšit vybavenost přirozených přestupních míst vlak-bus, jako např. Pelhřimov, Kamenice n-L., Obrataň, Pacov, Chotěboř, Golčův Jeníkov, Přibyslav, Křižanov, Náměšť n.O., Moravské Budějovice ap. 3
Hlavní principy řešení Oblast platnosti IDS KV je celé území kraje Vysočina Zachovat stávající systém dopravní obslužnosti tj., Základní dopravní obslužnost (ZDO), ostatní dopravní obslužnost (ODO) a městská hromadná doprava (MHD) Koordinace přepravní nabídky a dopravců: spolupráce všech dopravců na daném území integrace časová i prostorová tj. linková, regionální drážní a městská hromadná doprava Tarifní integrace tj., jednotné přepravní a tarifní podmínky Integrace odbavovacích systémů tj., použití jediného jízdního dokladu bez ohledu na konkrétního dopravce Hlavní platební nástroj bude bezkontaktní čipová karta (BČK) - vždy papírový doklad a zvýhodněné jízdné, přestupný tarif Platba v hotovosti je umožněna – nepřestupný tarif Cílem je dosáhnout použití v celém IDS BČK mifare DESFire Kraj Vysočina nepočítá s budováním krajského kartového centra Marketing a informační kampaň Postupné zavádění
Etapizace projektu začlenění veřejné linkové autobusové dopravy, železniční dopravy a MHD na území okresu HB a ZR: Dopravci: Veolia, ICOM, ZDAR, ČSAD Benešov MHD – Technické služby HB, ZR ZDAR, Vel.Mez. ZDAR, Bystřice n.P. Zlatovánek začlenění veřejné linkové autobusové dopravy, železniční dopravy a MHD na území okresů PE, JI a TR: Dopravci: ZDAR, ICOM, BDS-BUS, TRADO-BUS, Veolia, TREDOS MHD – JI DPJI, PE ICOM, TR TRADO MAD
Návrh harmonogramu 18. 5. 2010 představení záměru zavedení IDS KV v Radě kraje Vysočina 22. 6. 2010 projednání záměru zavedení IDS KV v Zastupitelstvu kraje Vysočina 15. 7. 2010 uzavřít smlouvu na vypracování realizačního projektu a poskytování konzultací se specializovanou firmou 15. 7. 2010 projednat s dopravci obnovu odbavovacích zařízení na BČK mifare DESFire 31. 8. 2010 uzavřít smlouvu na marketingovou a informační kampaň – odborná firma 1. 1. 2011 na www kraje nová záložka IDS KV 15. 2. 2011 zahájení jednání s obcemi na okresech HB a ZR, připomínky do 3 týdnů po jednání 20. 4. 2011 ukončení sběru připomínek od obcí 30. 4. 2011 vypořádání připomínek od obcí 30. 5. 2011 dokončena jednání s dopravci Veolia, Zdar a TS HB, včetně obnovy odbavovacích zařízení na BČK mifare DESFire 30. 6. 2011 spuštění integrace na území okresů HB a ZR 31. 8. 2011 dopravci doloží vybavenost odbavovacími zařízeními na BČK mifare DESFire 1. 8. 2011 zahájení jednání s obcemi na okresech PE, JI a TR, připomínky do 3 týdnů po jednání 20. 10. 2011 ukončení sběru připomínek od obcí 30. 10. 2011 vypořádání připomínek od obcí 1. 1. 2012 spuštění integrace na území okresů PE, JI a TR Po 30. 6. 2012 možnost přistoupení ostatních PO – kultura, zdravotnictví apod.
Odhad nákladů na zavedení IDS KV Jednorázové náklady: prováděcí projekt a konzultace 5,5 mil Kč projekt modernizace odbavovacích zařízení 1,5 mil Kč marketing a informační kampaň 2,0 mil Kč zřízení koordinátora v rámci ODSH 0,8 mil Kč ostatní nespecifikované náklady 2,0 mil Kč Celkem 11,8 mil Kč bez DPH Pravidelné náklady po zavedení: protarifovací ztráta dopravců 2,5 mil Kč (projeví se ve snížení tržeb) clearing tržeb 2,0 mil Kč mzdové náklady na koordinátora v rámci ODSH 2,1 mil Kč externí poradenská firma 0,7 až 1 mil Kč ostatní nespecifikované náklady 1,0 mil Kč (režijní náklady) Celkem 8,3 až 8,6 mil Kč bez DPH
Časové rozlišení nákladů Rok 2010: 1,0 mil Kč marketing a informační kampaň 0,5 mil Kč clearing tržeb 0,8 mil Kč zřízení koordinátora v rámci ODSH 0,7 mil Kč mzdové náklady na koordinátora v rámci ODSH 0,5 mil Kč ostatní nespecifikované náklady CELKEM 3,5 mil Kč bez DPH Rok 2011: 5,5 mil Kč prováděcí projekt a konzultace 1,5 mil Kč projekt modernizace odbavovacích zařízení 1,0 mil Kč protarifovací ztráta dopravců 1,5 mil Kč clearing tržeb 1,4 mil Kč mzdové náklady na koordinátora v rámci ODSH 1,5 mil Kč ostatní nespecifikované náklady CELKEM 13,4 mil Kč bez DPH Rok 2012: 2,5 mil Kč protarifovací ztráta dopravců 2,0 mil Kč clearing tržeb 2,1 mil Kč mzdové náklady na koordinátora v rámci ODSH 0,7 až 1,0 mil Kč externí poradenská firma 1,0 mil Kč ostatní nespecifikované náklady CELKEM 8,3 až 8,6 mil Kč bez DPH
poradenství a konzultace – specializovaná firma Personální zajištění poradenství a konzultace – specializovaná firma marketing a informace – odborná firma koordinátor v rámci ODSH pět pracovníků: IT technik na karty a odbavování (2 pracovníci) dopravní expert, tarif a tvorba JŘ (2 pracovníci) ekonom, zajišťuje styk se zúčtovacím centrem (1 pracovník)
Děkuji za pozornost.