Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt spolupráce auto a IT oborů
Advertisements

Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
CHARAKTERISTIKY SPALOVACÍCH MOTORU Charakteristika spalovacího motoru je grafické znázornění vzájemné závislosti vybraných provozních.
Kryté součástky - AutoCheck PREMIUM
Palivová soustava vznětových motorů
Projekt spolupráce auto a IT oborů
Spalovací motory zážehové
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Otázka č.17 a) Klikové mechanismy.
Čtyřdobý zážehový motor (čtyřtakt)
TEPELNÉ MOTORY.
Konstukční cvičení a metodiky konstruování spalovacích motorů
Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně.
Výuka předmětu automobily
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Spalovací motory.
Spalovací motory vznětové
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
Pístové stroje . Pístové stroje s klikovým ústrojím se vyznačují vratným pohybem některých jejich mechanických částí. Pístové stroje mohou.
Tepelné stroje -motory
Spalovací motor zážehový
Pístové spalovací motory
(čtyřdobý zážehový motor)
SPALOVACÍ MOTORY.
Spalovací motory s pístem
Čtyřdobý zážehový motor
Čtyřdobý zážehový motor – konstrukce, popis činnosti
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Tepelné motory.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Rozvody dvoudobých a čtyřdobých motorů
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
September 2006 Systém sekvenčního vstřikování Lovato AutoGasFinal prezentuje systém sekvenčního vstřikování.
Vznětové motory Střední odborná škola Otrokovice
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Filip Zelenka, Jakub Vičar - C2A
Čtyřdobý vznětový motor – konstrukce, popis činnosti
Wankelův motor Střední odborná škola Otrokovice
Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. Druhá úroveň Třetí úroveň Čtvrtá úroveň Pátá úroveň Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá úroveň.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Spalovací Motory Benzínové
Palivová soustava vznětového motoru OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
Vynalezl ho německý vynálezce Rudolf Diesel Patří do skupiny vznětových motorů Palivo je do motoru dopravováno odděleně od vzduchu Do spalovacího prostoru.
MOTORY Mgr. Martin Tichý MOTORY Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:F8 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Konstrukce zážehových a vznětových motorů Konstrukce zážehových a vznětových motorů OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
F5200 Fyzika kolem osobního automobilu 6. Kinematika a dynamika pístového motoru. Harmonická analýza zrychlení pístů, vyvážení víceválcového pístového.
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
Palivová soustava vznětového motoru Tato soustava je jedna z nejdůležitějších pro funkčnost motoru. Palivem pro vznětový motor je nafta. Skládá se ze.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_23-01 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní.
Název: Měření spotřeby paliva na volnoběh s nezahřátým motorem Autor: Petr Hart, DiS. Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Zážehové motory.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Název: Měření spotřeby paliva při plném výkonu se zahřátým motorem Autor: Petr Hart, DiS. Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Zážehové.
Název: Měření spotřeby paliva na volnoběh se zahřátým motorem Autor: Petr Hart, DiS. Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Zážehové motory.
Pístové spalovací motory
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Klikový mechanismus Ing. Bc. Petra Řezáčová
Spalovací motory Témata cvičení
Spalovací motory 1 VY_32_INOVACE_21_420
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
2. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Rozdělení Podle způsobu zapálení pohonné směsi  Zážehové motory  Vznětové motory Podle počtu pracovních dob  Dvoudobé motory  Čtyřdobé motory.
Transkript prezentace:

Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI s přeplňováním turbodmychadlem

Charakteristika motoru Motor 1,4 l TSI je přeplňovaný turbodmychadlem,které je cíleně navrženo tak,aby bylo dosaženo vysokého krouticího momentu ve spodních rozsahu otáček. Další vlastností je kapalinou chlazený chladič plnícího vzduchu,který který je integrován do sacího potrubí.

Blok válců Je vyroben z šedé litiny s lamelovým grafitem,což zaručuje odolnost vůči tlakům spalování. Umožňuje oproti hliníkovému bloku použití klikového hřídele s vyšší tuhosti. Konstrukce je provedena jako ,,open deck‘‘ Výhody konstrukce: -snížení tvorby vzduchových bublin,které mohou způsobovat problémy s ovzdušněním a chlazením. -u šroubového spoje mezi hlavou válců a blokem válců dochází vlivem oddělení tělesa válce od bloku válce k menší a rovnoměrší deformaci vložky válce.

Hlava válců Stálý vývoj komponentů spalovacího prostoru umožnil použití sacího potrubí bez stavitelných regulačních klapek. Sací kanál má plošší tvar a u sedla sacího ventilu vytvořenou odtrhovou hranu,která zajišťuje cílené vířivé proudění vzduchu.

Klikový mechanizmus Je složen z klikového hřídele,ojnic,pánví ložisek,pístů a pístních čepů Písty jsou vyráběny tlakovým litím ze slitiny hliníku. Je použit kovaný klikový hřídel,který má vysokou tuhost.

Soustava sání Soustava sání začíná vzduchovým filtrem,pokračuje přes turbodmychadlo,jednotku ovládání škrticí klapky a sací potrubí až k sacím ventilům. Celá soustava sání má nejkompaktnější konstrukční uspořádání,aby se zlepšila reakce turbodmychadla již při nízkých otáčkách. V soustavě sání jsou integrovány dva snímače tlaku vzduchu.

Přeplňování turbodmychadlem Stejně jako u většiny přeplňovaných motorů zajišťuje i u motoru 1,4 l TSI přeplňování turbodmychadlo poháněné výfukovými plyny. K dosažení max.výkonu tohoto motoru postačuje relativně ,,nízký‘plnicí tlak,aby poskytovalo vysoký krouticí moment již ve spodní oblasti otáček i s ohledem na nízkou spotřebu paliva.

Schématický přehled přeplňování turbodmychadlem

Chladicí soustavy Motor má dvě vzájemně nezávislé kapalinové soustavy. Jedna slouží standartně k chlazení motoru a druhá k chlazení plnicího vzduchu.

Chlazení plnícího vzduchu U tohoto motoru je poprvé použito chlazení plnicího vzduchu kapalinou. Toto konstrukční řešení umožnilo zmenšit objem soustavy plnicího vzduchu od turbodmychadla až po vstřikovací ventily na pouhých 4,8l. Turbodmychadlo tak stlačuje menší objem vzduchu a dosahuje rychleji požadovaného plnicího tlaku. Rozdíl mezi teplotou vzduchu za chladičem plnicího vzduchu a vnější teplotou dosahuje při požadavku na vysoký chladicí výkon přibližně 20°C až 25°C.

Vstřikovací ventily Nyní je geometrie paprsku upravena tak,aby se v co největší míře zamezilo smáčení dna pístů. Tvar paprsku vstřikovaných ventilů byl optimalizován.Buďto kruhový nebo oválný.

Vysokotlaké palivové čerpadlo Je přišroubováno na skříni vačkových hřídelů. Dopravuje palivo do vysokotlaké části palivové soustavy ve stavu bez přívodu napájení.

Palivová soustava regulovaná dle potřeby Palivová soustava motoru vychází z existujících přeplňovaných motorů FSI. Elektrické palivové čerpadlo i vysokotlaké palivové čerpadlo dopravují vždy pouze tolik paliva,kolik motor potřebuje.Snížila se tim spotřeba paliva.

Technické znaky