Mgr. Iva Martincová UBO AVČR v.v.i. Studenec Masarykova univerzita

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Advertisements

GENETIKA MNOHOBUNĚČNÝCH ORGANISMŮ
Vznik a vývoj litosféry
Vznik diverzity živočichů: speciace a (adaptivní) radiace
Mgr. Iva Martincová UBO AVČR v.v.i. Studenec Masarykova univerzita
Co je to genetika a proč je důležitá?
Teorie o vzniku života na Zemi
Zpracovala Jitka Ciprová
Vědecké objevy 2.poloviny 19.století
Obecná biologie.
Základy genetiky.
III/2 XV A
Referát -Tygři Jakub Šavrňák
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vypracoval: Hronek Milan Aprobace: AMVT
Základy genetiky Role nukleových kyselin DNA – A,T,C,G báze
1 Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_BIOLOGIE 2_20 Tematická.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Domestikace.
VY_32_INOVACE_ 20 Vymírání živočichů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Zemědělství – živočišná výroba
1.ročník šk.r – 2012 Obecná biologie
Člověk jako přírodní a společenská bytost
Autor: Mgr. Tomáš Hasík Určení: Septima, III.G
Darwin a divoši Evoluční psychologie
 Biologie 19. století má dvě hvězdy první velikosti : Darwina a Mendela.
BIOLOGIE ČLOVĚKA Tajemství genů (28).
Evoluce ženské menopauzy aneb k čemu všemu jsou nám užitečné babičky
Biologické vědy.
- zabývají se studiem živých soustav

Názory na vznik a původ života
Původ a vývoj člověka – prověrka 1. VY_52_INOVACE_03 Sada 1
Bi1BP_ZNP2 Živá a neživá příroda II Biologické vědy
Ekologie jako věda Obory ekologie.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM SAVCI ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
Systém a evoluce rostlin
Environmentální etika
Biologická technika – část Zoologická technika Historický vývoj biologických metod : (Linné, Lamarck, Darwin, Wallace, van Leeuwenhoek – s.m., v 2.pol.17.
GENETIKA.
GENETIKA.
VÝVOJOVÁ TEORIE 21..
Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková
Evoluce Celá biologie dává smysl jedině ve světle evoluce.
Darwinismus Charles Darwin ( ) – soukromý učenec,
Migrace živočichů (s důrazem na faunu Libereckého kraje) Prezentace „ Film a Škola – O zvířatech a lidech očima obyvatel Libereckého kraje „ je podporován.
 narodil se ve Shrewsbury v Anglii 1809  přírodovědec a zakladatel evoluční biologie  vystudoval teologii na University of Cambridge  plánoval navštívit.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Teorie o vzniku Země a života Použité.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_08_15A_Charles Darwin Téma: Přírodopis pro.
Zásady správné prezentace
SAVCI ŠELMY KOČKOVITÉ.
Název prezentace (DUMu): Vznik a vývoj života
NEPŮVODNÍ AUSTRALSKÉ DRUHY ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Genetika Přírodopis 9. r..
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
zpracovaný v rámci projektu
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_16
Vznik diverzity živočichů: speciace a (adaptivní) radiace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Genetické zákony.
Genetika.
VY_32_INOVACE_PŘČL.15 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Konstrukty motoriky, fylogeneze motoriky
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Názory na vznik života Kreační teorie = náboženské
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Mgr. Iva Martincová UBO AVČR v.v.i. Studenec Masarykova univerzita Myš domácí jak ji neznáte – aneb nahlédnutí do kuchyně evoluce: teorie vzniku druhů KVÍZ Mgr. Iva Martincová UBO AVČR v.v.i. Studenec Masarykova univerzita

1. CO JE TO EVOLUCE? A) postupný vývoj a proměna života na zemi B) postupný vývoj člověka z opice C) postupný vývoj jedince od novorozeně po dospělce

1. CO JE TO EVOLUCE? A) postupný vývoj a proměna života na zemi B) postupný vývoj člověka z opice C) postupný vývoj jedince od novorozeně po dospělce

2. CO JE TO SPECIACE? A) je evoluční proces zániku biologických druhů B) je evoluční proces záměny biologických druhů C) je evoluční proces vzniku nových biologických druhů.

2. CO JE TO SPECIACE? A) je evoluční proces zániku biologických druhů B) je evoluční proces záměny biologických druhů C) je evoluční proces vzniku nových biologických druhů.

3. CO JE TO DARWINISMUS? A) vznik organismů na zemi božím zásahem B) vznik organismů na zemi procesem přírodního výběru C) organismy se mění vlivem vnějších podmínek

3. CO JE TO DARWINISMUS? A) vznik organismů na zemi božím zásahem B) vznik organismů na zemi procesem přírodního výběru C) organismy se mění vlivem vnějších podmínek

4. Ch. Darwin byl A) ruský paleontolog, prováděl pokusy zejména s obilím B) francouzský zoolog, ve svých studiích se zabýval křížením myší C) britský přírodovědec, své teorie popsal na základě pozorování živočichů na Galapágách

4. Ch. Darwin byl A) ruský paleontolog, prováděl pokusy zejména s obilím B) francouzský zoolog, ve svých studiích se zabýval křížením myší C) britský přírodovědec, své teorie popsal na základě pozorování živočichů na Galapágách

5. J.G.Mendel A) český řeholník, na základě pokusů s křížením rostlin popsal základy dědičnosti B) britský řeholník, na lodi Beagle putoval okolo J. Ameriky a pozorováním pěnkav popsal zákony genetiky C) český řeholník, v klášteře na Starém Brně křížil hrách a popsal teorii vzniku druhů

5. J.G.Mendel A) český řeholník, na základě pokusů s křížením rostlin popsal základy dědičnosti B) britský řeholník, na lodi Beagle putoval okolo J. Ameriky a pozorováním pěnkav popsal zákony genetiky C) český řeholník, v klášteře na Starém Brně křížil hrách a popsal teorii vzniku druhů

6. Prezygotické bariéry jsou: A) rozpoznávání na základě odlišných ptačích zpěvů B) odlišné načasování doby reprodukce C) snížená životaschopnost hybridů

6. Prezygotické bariéry jsou: A) rozpoznávání na základě odlišných ptačích zpěvů B) odlišné načasování doby reprodukce C) snížená životaschopnost hybridů

7. Postzygotické bariéry jsou: A) pohoří a řeky, pro druh nepřekonatelné B) sterilita C) pohlavní buňky nemohou splynout

7. Postzygotické bariéry jsou: A) pohoří a řeky, pro druh nepřekonatelné B) sterilita C) pohlavní buňky nemohou splynout

8. Liger je: A) vlákno DNA B) sterilní kříženec lva a tygra C) sterilní kříženec koně a osla

8. Liger je: A) vlákno DNA B) sterilní kříženec lva a tygra C) sterilní kříženec koně a osla

9. Myš je mezi savci: A) r-stratég – má relativně dlouhou dobu březosti a málo mláďat B) k-stratég – má relativně dlouhou dobu březosti a málo mláďat C) r-stratég – má relativně krátkou dobu březosti a hodně mláďat

9. Myš je mezi savci: A) r-stratég – má relativně dlouhou dobu březosti a málo mláďat B) k-stratég – má relativně dlouhou dobu březosti a málo mláďat C) r-stratég – má relativně krátkou dobu březosti a hodně mláďat

10. Myš domácí: A) pochází z Egypta a proto je kočka v Egyptě posvátné zvíře B) pochází z Asie a postupně osídlila celý svět C) pochází z Evropy, do ostatních Ameriky a Austrálie se dostala před oddělením kontinentů

10. Myš domácí: A) pochází z Egypta a proto je kočka v Egyptě posvátné zvíře B) pochází z Asie a postupně s člověkem osídlila celý svět C) pochází z Evropy, do ostatních Ameriky a Austrálie se dostala před oddělením kontinentů

V Evropě se kříží: A) dva poddruhy myší domácích B) myš domácí s potkanem obecných C) myš domácí s krysou obecnou

V Evropě se kříží: A) dva poddruhy myší domácích B) myš domácí s potkanem obecných C) myš domácí s krysou obecnou