Co je logo, vznik loga z obrázku (piktogramu) Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013
„EU peníze středním školám“ Název projektu Moderní škola Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0526 Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název vzdělávacího materiálu Co je logo, vznik loga z piktogramu (obrázku) Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_25_3 Jméno autora Mgr. Antonín Grafnetter Název školy Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Co je logo a logotyp Logo - je označení organizace, společnosti, firmy nebo instituce v grafickém provedení. Logo je uváděno na produktech této firmy, pomáhá tak identifikaci a tvoří povědomí o značce. Logo je jen obrázek, u nějž není text. Například:
Logotyp - je písmová nebo slovní značka, graficky znázorněný název společnosti, firmy, výrobku, značky apod. Obvykle je použitý speciální typ písma(font), často výtvarně upravený, aby se odlišil od ostatních. Neupravené logotypy, tvořené pouze prostým textem, nejsou předmětem copyrightu (ochrana před neoprávněným kopírováním). Logotyp je spojení obrázku s textem. Například:
Vznik značky – loga Logo (logotyp) může vznikat z piktogramu doplněním textu. Logotyp musí být: Zřetelný (musí být hned vidět, co vyjadřuje) Musí být zřetelný i tehdy, když jej hodně zmenšíme Musí být zřetelný jak v barvách, tak v černé barvě (třeba při kopírování na kopírce) Měl by mít kolem sebe ochrannou zónu
Příklady některých log:
Logo je možno vytvořit z piktogramu Co je piktogram?
Piktogram je grafický znak znázorňující pojem nebo sdělení obrazově (tedy vlastně obrázkové písmo). Pictus = latinsky „obraz“ Musí být co nejjednodušší, ale stále musí být poznat, co znamená (například že je to člověk, muž, žena apod.).
Při vytváření piktogramu je nutno vycházet ze skutečné podoby předmětu (mušle) Ten dále zjednodušovat Nakonec ho můžeme doplnit písmem Jako třeba vývoj loga firmy Shell
Další příklad jak vzniká piktogram a logo firmy ze skutečné podoby (lokomotiva) Dalším zjednodušováním Až k zjednodušení, které už vůbec nepřipomíná původní obrázek Příklad loga francouzské firmy Berliet
Další příklad vývoje loga firmy Pepsi Cola Z prvotního, neuměle napsaného nápisu, postupně vzniká logotyp. Postupně je měněn a zjednodušován, aby se odlišil od konkurenční značky Coca Cola. 2008
Další příklad vývoje loga firmy Škoda
Další příklad vývoje loga firmy Apple
A nakonec ještě Nivea
Klíčová slova Piktogram Logotyp Logo
Zdroje: Vlastní archiv http://www.obrazky.cz/?q=loga+firem#utm_source=search.seznam.cz&utm_medium=link&utm_term=loga%20firem&utm_content=lista