MČR sprintrally, MČR historických vozidel a Pohár České republiky Prezentace HM Rally Teamu
Co je to rally? Anglicky rally znamená shromáždění, manifestaci. Ve spojení s auto-mobilovými soutěžemi se tohoto slova použilo v roce 1911, kdy se zrodila slavná Rally Monte Carlo. Už tehdy to znamenalo hvězdicovou jízdu s cílem v metropoli monackého knížectví. A protože se její účastníci měli v Monte Carlu shromáždit, dostala soutěž jméno Rally. Magické slovo s příchutí romantiky, dálek a dobrodružství. Ve skutečnosti tvrdá a únavná práce, vrcholný sportovní výkon spojený s rizikem. Její scénář se opakuje ať už trať jejích zkoušek vede na zledovatělých švédských silnicích, v písku afrických pouští, na úzkém asfaltu Korsiky, nebo po lesních a polních cestách kolem finských jezer. Zatáčky, průsmyky, mostky, prudká horská stoupání a klesání, horizonty, skaliska a hluboké propasti. Obrázky podobné v Evropě, Jižní Americe, Číně, na Novém Zélandu i v Austrálii. Cílem rally je však vždy jedno: prokázat spolehlivost a výkonnost vozů, odolnost a řidičské umění jezdců v extrémně těžkých podmínkách a zajistit tak výbornou prezentaci svým partnerům. Je to festival rychlosti, odvahy, vytrvalosti, inteligence téměř na hraně fyzikálních zákonů a lidských možností.
Proč? Motoristický sport, jehož nejatraktivnější součástí jsou právě automobilové soutěže, byl vždy úzce spjat s propagací firem a výrobků, které působily v oblasti motorismu. V posledních letech se však v tomto odvětví začaly angažovat firmy, jejichž činnost s automobilovým sportem příliš nesouvisí. Na ,,vině“ není nic jiného, než ideální prezentace svých výrobků či služeb před širokou veřejností za relativně nízké náklady. Tratě automobilových rally, ať již se jedná o podniky místního, evropského nebo světového významu, lemují statisíce diváků, potencionálních zákazníků. Příkladně na Barum rally v roce 1999 byl odborný odhad 600 tisíc diváků, z nichž kolem 40 tisíc se zúčastnilo jedné z nejatraktivnějších rychlostních zkoušek českého mistrovství na kopřivnickém polygonu Tatra a. s. V tomto okamžiku se karoserie soutěžních automobilů, kombinézy posádek a mechaniků stejně tak jako plochy na doprovodných vozech přímo nabízejí propagačního sdělení. Zájem diváka je především poután atraktivností závodního vozu a jeho doprovodu.
Shrnutí Přímé propagační působení: Každé rally se zúčastní desítky až stovky tisíc přímých diváků. TV pořady:Pravidelné televizní zpravodajství na ČT1 (Sportovní noviny), ČT2 (Zprávy, Svět motorů), ČT4 (Svět motorů, Rallye magazín), Nova (Sportovní noviny), TV Prima (Sportovní noviny, Autosalon), Galaxie (Motorsport). Z evropských soutěží pak zpravodajství zajišťuje Eurosport a DSF s pravidelným zpravodajstvím v délce 20a30 minut. Pro srovnání minuta reklamního spotu v českých televizích stojí cca 400 tisíc korun. Tisk: cca 1,5 milionu čtenářů čte denní tisk, kde sportovní redaktoři informují běžným zpravodajstvím a zajímavostmi ze soutěží, motoristicky zaměřené časopisy jako Svět motorů, Rallye‐Vše o rallye,Auto sport magazín, Auto tip, Rally, Autotuning či slovenský Autošport pak podávají vícestránkové reportáže (vždy nechybí foto vítězných vozů a to jak ve třídě tak absolutně). Promo akce: cca 2 miliony lidí zhlédne exponáty umístěné na prezentačních akcích, výstavách a autogramiádách s jezdci. S tím je spojen prodej propagačních mate riálů jako trička, čepice vše s logem sponzora či plakátu soutěžního vozu s důrazem na propagovanou společnost. Foto, video: cca 150 tisíc lidí provádí vlastní dokumentační činnost jako jsou fotografie nebo videozáznamy. Takto soustředěný materiál pak slouží jako základ pro výrobu firemních kalendářů, videoprezentací firmy nebo pro jiné, výše uvedené materiály
Technika: soutěžní automobil (Škoda Felicia A7) Objem: 1350 cm3, 140koní Počet válců: 4 Ventilů na válec 2 Převodové ústrojí: 6sti stupňová s přímým zubem a oboustranou lamelovou špérou, jednokotoučová keramická spojka Podvozek: Proflex, stavitelný pro skupinu A uložení unibal Brzdy: přední: 4pístkové Alcon, 305mm chlazené kotouče, destičky Pagid zadní: 4pístkové AP racing, 200 mm plné kotouče, destičky Ferodo, omezovač brzdného účinku Tilton Hmotnost: 855 KG Ochraná klec(rám): Škoda Motorsport Bezpečnostní výbava: Bimarco, Omp
Škoda Felicia sk. V2 Objem: 1350 cm3, 120koní Počet válců: 4 Ventilů na válec 2 Převodové ústrojí: 5sti stupňová s přímým zubem a oboustranou lamelovou špérou, jednokotoučová keramická spojka Podvozek: HP Racing, uložení unibal Brzdy: přední: 4pístkové, 255mm chlazené kotouče, destičky Ferodo DS3000 zadní: 4pístkové, 200 mm plné kotouče, destičky Ferodo, omezovač brzdného účinku Tilton Hmotnost: 955 KG Ochraná klec(rám): Škoda Motorsport Bezpečnostní výbava: Sparco, Omp
Peugeot 205 1,9 GTI sk. D3 (V3) Objem: 1850 cm3, 140koní Počet válců: 4 Ventilů na válec 4 Převodové ústrojí: 5sti stupňová s přímým zubem a oboustranou lamelovou špérou, jednokotoučová keramická spojka Podvozek: HP Racing, stavitelný pro skupinu A uložení unibal Brzdy: přední: 4pístkové , 280mm chlazené kotouče, desky Ferodo DS3000 zadní: 1pístkové AP racing, 200 mm plné kotouče, destičky Ferodo, omezovač brzdného účinku Tilton Hmotnost: 980 KG Bezpečnostní výbava: Bimarco, Omp
Posádky HM Rally Teamu Michal Horák narozen: v Olomouci 19.11.1982 bydliště: Olomouc debut: závody do vrchu Vítkov 2005 (2 místo ve třídě) záliby: Motorsport, PC, sport, fotbal učitelé a rádci: Ivan Horák vzor: Toni Gardemaister Ivan Horák narozen: v Olomouci 9.7.1962 bydliště: Křelov debut: Vamberk 1987 záliby: Motorsport
Posádky HM Rally Teamu Tomáš Knápek narozen: v Olomouci 04.01.1988 bydliště: Týneček debut: Rally Orlické hory 2011 záliby: Motorsport Karel Zapletal narozen: v Olomouci 10.01.1970 bydliště: Olomouc
Posádky HM Rally Teamu narozen: v Olomouci 10.7.1972 Radovan Hlavička narozen: v Olomouci 10.01.1967 bydliště: Slatinice debut: Magnum Rally Vyškov 1996 záliby: Motorsport Radomír Dokoupil narozen: v Olomouci 10.7.1972 bydliště: Horka nad Moravou debut: Magnum Rally Vyškov 1995
Možnost prezentace na voze
Timeseal mistrovství České republiky ve sprintrally Kalendář soutěží 2013 Timeseal mistrovství České republiky ve sprintrally 05.-06.04. Rally Vrchovina 26.-27.04. Rally Lužické hory 10.-11.05. Autogames Rallysprint Kopná 07.-08.06. Rally Krkonoše 26.-27.07. Matrix M.V. Rally Kostelec 09.-10.08. Fuchs Oil Rally Agropa Pačejov 20.-21.09. AZ Pneu Rally Jeseníky 18.-19.10. Partr Rally Vsetín
Mistrovství České republiky historických automobilů 18.-20.04. Historic Vltava Rallye Klatovy 24.-25.05. Rallye Český Krumlov 05.-06.07. Valašská Rally 09.-10.08. Fuchs Oil Rally Agropa Pačejov 06.-07.09. Admiral Rally Vyškov 20.-21.09. AZ Pneu Rally Jeseníky 04.-06.10. Rally Příbram
Pohár České republiky v rally 05.-06.04. Rally Vrchovina 10.-11.05. Autogames Rallysprint Kopná 07.-08.06. Rally Krkonoše 21.-22.06. Agrotec Petronas Rally Hustopeče (sobota) 05.-06.07. Valašská Rally 26.-27.07. Matrix M.V. Rally Kostelec 09.-10.08. Fuchs Oil Rally Agropa Pačejov 06.-07.09. Admiral Rally Vyškov 18.-19.10. Partr Rally Vsetín
Ňák se potím, spustím okno - to je vzdoušek - jen si loknout Ňák se potím, spustím okno - to je vzdoušek - jen si loknout. Vole, průser - sešit odlít, a já budu muset omdlít. Kde je Fridex? sosnu šťávy, a pak ti to řeknu z hlavy. Čert vem sešit, já jsem skvělej, už se chytám - zas dej plnej. Levá, pravá, brzdička, zas je naše cestička a neskrbli oktanem ať se k cíli dostanem. Levá, třicet, pravou řízni, pak dej plnej, chcípám žízní. Motor hřeje, ze mě leje, ještě míli a jsme v cíli. Nejde mi to do kebule, měli jsme být u cedule, jsem to zhatil - sem se ztratil. Jeď na voči, já se chytím, budu muset přestat s pitím. Bacha, sloupek - to byl chloupek, nedělej koniny, jsem živitel rodiny.
(pomozte rozvinout a ukázat talent který v nás bezesporu je) Rozloučení Snad jsme Vás aspoň trošku zaujali a bu- deme rádi prezentovat Vaše zájmy na nad- cházející sezóně 2013 zařazené do MČR ve sprintrally, MČR historických vozidel a Poháru ČR v rally Krásný den vám přeje HM Rally Team (pomozte rozvinout a ukázat talent který v nás bezesporu je)