Katedra ekonomiky a managementu dopravy a telekomunikací FD ČVUT DOPRAVA V ČESKÉ REPUBLICE A ODHAD JEJÍHO DALŠÍHO VÝVOJE Ing.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využívání výsledků programu Leonardo da Vinci v České republice 5. – Implementace projektů mobility v ČR.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Rok 2008; leden až říjen Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk. ing. Josef Tesařík Besip 20. listopadu 2008.
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Projekt č. CZ /5.1.01/ Nové formy péče o děti v České republice.
Trendy finančních produktů ČLFA
Hospodářské cykly a ekonomický růst
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě za období 2005 až 2012 VÝROBA za uvedené období celkem: ks vozidel PRODEJE za uvedené období celkem:
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Ing. Marák Vladimír Tento projekt.
Systemotronic-Real, s.r.o. Hybešova 38, Brno
Objektivní faktory.
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
Vývoj rozpočtu vysokých škol 2009 – zasedání P RVŠ Praha, Jakub Fischer.
Věk (v letech) skupina: kontrolní pacienti průměr 41,08 51,67 sm.odch.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Seznam doporučené literatury
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Doprava. O čem tato lekce bude: o ukazatelích charakterizujících dopravu, o dopravní politice ČR.
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
Zápis čísla v desítkové soustavě
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
Význam letecké dopravy pro ekonomiku ČR Rozvoj letecké dopravy v ČR 16. června 2010.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Opakování – převody jednotek, příklady
Jak měřit transparentnost NNO?
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
Předpokládaný vývoj počtu osob v produktivním a důchodovém věku Tomáš Fiala katedra demografie Fakulta informatiky a statistiky VŠE Praha.
Zábavná matematika.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
„Informace o stavu úrazovosti
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Dopad změn sazeb daní v roce 2008 do inflace Robert Murárik, ČNB,
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
EKONOMICK É INFORMACE pro jedn á n í Předsednictva RV Š
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení přirozených čísel 5. ročník
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
Předpokládaný vývoj počtu osob v produktivním a důchodovém věku
Disciplína: M4x zDavid Jirka zTomáš Karas zPetr Buzrla zMilan Doleček zPetr Vitásek zPetr Melichar Zodpovědný trenér: Veikko Sinisalo Jménonej.05I.06III.06XI.06I.
Písemné sčítání a odčítání
Demografie je věda, která se zabývá:
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Návrh rozpočtu vlastního hlavního města Prahy na rok 2010 Praha
1 Ekonomický růst a trh práce (několik postřehů) František Cvengroš Smilovice, prosinec 2004.
Makroekonomie I ( Cvičení 6 – Hospodářské cykly a ekonomický růst)
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Úkoly nejen pro holky.
Zdravotní stav obyvatel v Ústeckém kraji RNDr. Jiří Skorkovský
Ekonomika kontroly tabáku Dr. Hana Ross American Cancer Society.
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
Predikce chemických posunů
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Fakulta managementu a ekonomiky
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
A) Determinanty poptávky po produktech a službách
Trh práce a politika zaměstnanosti
VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK GIS v plánování.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_14_20 Doprava
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Projekce veřejných příjmů a výdajů v oblasti zdravotnictví
Transkript prezentace:

Katedra ekonomiky a managementu dopravy a telekomunikací FD ČVUT DOPRAVA V ČESKÉ REPUBLICE A ODHAD JEJÍHO DALŠÍHO VÝVOJE Ing. Zdeněk Říha, Ph.D.

Vývoj osobní dopravy v letech Přepravní výkon (mil.oskm) , , , , , ,9 Železniční doprava 8 005,07 299,67 298,66 596,86 517,56 590,0 Veřejná autobusová doprava ,29 351, ,19 667,59 448,68 516,2 Letecká doprava 3 033,05 864,76 398,96 895,07 096,38 814,6 Vnitrozemská vodní doprava 11,97,77,816,621,921,8 Městská doprava , , , , , ,3 Veřejná doprava celkem , , , , , ,9 Individuální automobilová přeprava osob 1) , , , , , ,0 Zdroj: Ročenka dopravy 2004

Vývoj nákladní dopravy v letech Přepravní výkon celkem (mil. tkm) Železniční doprava Silniční doprava Zdroj: Ročenka dopravy

Závislost přepravního výkonu železniční dopravy na výkonu IAD

Závislost výkonu IAD na počtu osobních automobilů

Ceny PHM Stav a struktura obyvatelstva Životní úroveň Volný čas Umístění cílů poptávky po přepravě Vývoj osobní veřejné dopravy Počet studentů a žáků Kvalita přepravy Životní styl Zaměstnanost Faktory ovlivňující poptávku po přepravě

ceny PHM – ve sledovaném období ceny PHM postupně stoupaly, přičemž vrcholu dosáhly v letních měsících roku Ceny PHM rostou ze dvou důvodů, jednak z příčin čistě tržních, jednak díky úpravám spotřební daně z PHM. kvalita přepravy, životní styl – hovoří silně ve prospěch IAD. Lze-li někde hledat příčiny přesunu cestujících k osobním automobilům, je to především důraz na nový životní styl, spojený s potřebou vysoké mobility a kvality přepravy. životní úroveň – dá se předpokládat, že životní úroveň v ČR bude i nadále stoupat, což může neutralizovat vliv růstu cen PHM na omezování IAD. stav a struktura obyvatel, počet žáků a studentů, zaměstnanost – tyto faktory by měli mít na zvyšování poptávky po veřejné dopravě negativní vliv, bude klesat počet studentů a žáků pravidelně dojíždějících do škol, negativně bude působit i stále se zvyšující se nezaměstnanost.

Rok Počet obyvatel (tis.)10243, ,2 z toho: let1400,11390,41201, let7188,16535,56166,1 nad 65 let1655,32182,12334,5 počet pracujících4677,34602,54510,5 počet nezaměstnaných Demografický vývoj ČR do roku 2030 Zdroj: ČSÚ

Vývoj osobní dopravy v prognózovaném období bude ovlivněn následujícími okolnostmi: bude zachována svoboda volby dopravního prostředku očekává se růst PHM pro silniční dopravu bude klesat počet obyvatel České republiky nezaměstnanost bude kolísat na úrovni 8 – 10 % bude klesat počet žáků a studentů očekává se další zvyšování stupně motorizace otázkou zůstává realizace spíše politických opatření životní styl bude dále zdůrazňovat potřebu mobility životní úroveň se bude postupně zvyšovat

Obr. 6 – Odhad vývoje osobní dopravy v letech 2000 – 2030 Odhad vývoje osobní dopravy v letech 2000 – Železniční doprava6 290, , , ,49 Autobusová doprava8 300, , , ,77 MHD16 468, , , ,84 Individuální automobilová doprava70 400, , , ,19 Celkem , , , ,29

Odhad vývoje nákladní dopravy v letech 2000 – Železniční doprava14 450, , , ,52 Silniční doprava46 000, , , ,94 Celkem60 450, , , ,46

Děkuji za pozornost Zdeněk Říha Katedra ekonomiky a managementu v dopravě a telekomunikacích FD ČVUT