Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

BIO – výzkumná zpráva listopad Agenda •Cíle výzkumu •Technické parametry výzkumu •Hlavní zjištění – biopotraviny •Hlavní zjištění – komunikační.
Co vědí české ženy o tucích a mastných kyselinách
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ekolabeling.
VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.
Zahraniční obchod.
1 Zdroj: GfK SIS, ČR 2001, n = respondentů Hypermarkety: Kvalitní zboží (34%) Blízko domova (26%) Tento obchod vyhovuje (24%) Nízké ceny (23%) Příjemné.
Hodnotová orientace svobodné generace
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
DATA MINING Irma Macháčová PROČ DATA MINING?
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
10 let výzkumu informačních potřeb veřejnosti Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
Dopady CR na rezidenty, případová studie Lipno nad Vltavou Pavlína Kubů 1.
Ing. Jaroslav Prachař Dětská obuv a značka kvality CZECH MADE.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Pardubický kraj Ing. Jarmila Halouzková
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Národní konference kvality ve veřejné správě – Brno 2013
Real Estate Market 29. června Brand Commitment Měření oddanosti k nákupním centrům v Praze Terén – duben 2005.
Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor pro Město Opava Názory na budovu Slezanka v centru Opavy Kvantitativní výzkumu Leden 2009.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Unie malých a středních podniků ČR Hospodářská komora ČR Přijetí eura v České republice Názor podnikatelů.
Cíle Metody a techniky Testování obalu. Cílem výzkumu obalu je zjistit: Aspekty užívání Vnímání obalu (identifika č ní síla) Nápadnost (rozlišovací síla)
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Implementace systému flexibilních benefitů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_194.
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Průzkum u uživatelů výrobku Prostenal s PERFECT.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
DOBROVOLNÁ CERTIFIKACE DĚTSKÉ OBUVI PhDr. Vlasta Mayerová Česká obuvnická a kožedělná asociace Praha,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
úvod pojetí a obsah marketingu
12 April Co ohrožuje kvalitu potravin? Ing. Hynek Strnad Potravinářská komora ČR.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání služeb e-governmentu jednotlivci ISSS 2007, Hradec Králové Andrej.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
Tomáš Kubeša Sdružení obrany spotřebitelů
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
MARKETINGOVÝ VÝZKUM TABÁKOVÝCH VÝROBKŮ Monika Ferdová Radka Hejzlarová Petra Stádníková Kristýna Voborníková VSRR 3. ročník, cvičení - středa 15:45hod.
Mezinárodní obchod a pohyb kapitálu
MARKETINGOVÝ MIX.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
Znalost pojištění ve veřejném mínění Bc. Petr Horák Brno, červen 2012 Vedoucí: Ing. Zuzana Hrdličková, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Ondřej.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
8. Marketing.
Distribuce - placement
Franchising VY_62_INOVACE_ ledna 2014
ZÁKLADNÍ DIREKTIVY, SMĚRNICE, NORMY V KOŽEDĚLNÉM OBORU PŘED A PO VSTUPU DO EU.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_OBP Název školy SPŠ.
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Výsledky celonárodního šetření o spotřebě alkoholu v české dospělé populaci Ladislav Csémy Hana Sovinová.
Hodnotové hranice mezi voliči politických stran v ČR Prezentace z výzkumu podpořeného grantem č Grantové agentury Univerzity.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingový plán podniku
BIO – výzkumná zpráva listopad 2008.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Projekt Karmelka: Školní kiosek
Marketingové strategie
Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Podnikatelské koncepce
Transkript prezentace:

Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží

Hlavní cíle průzkumu zjistit, zda si čeští zákazníci uvědomují míru rizika, která jim hrozí při nákupu spotřebního zboží zjistit, zda čeští zákazníci znají rizikové skupiny výrobků na trhu ověřit, jestli tuzemští zákazníci důvěřují značkám kvality zjistit, zda značky kvality můžou být významným kritériem nákupu a cestou, jak omezit nebezpečné výrobky na trhu zjistit, jak se spotřebitelé staví k produktům malých rodinných firem zjistit, co brání živnostníkům a menším firmám ve větším využívání značek kvality v marketingu a reklamě jejich produktů Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží

Pro zákazníky je nejdůležitější poměr kvality a ceny. Přibližně třetina respondentů považuje zboží na českém trhu za kvalitní. Je při nákupu důležitější cena nebo kvalita? A je zboží na českém trhu kvalitní?

Je spotřební zboží na českém trhu bezpečné a zdravotně nezávadné? A jaký je vývoj podílu nebezpečných produktů na trhu? Byť je mírná většina respondentů přesvědčena, že zboží na trhu je bezpečné, populace si uvědomuje, že trend je spíše negativní.

Dvě třetiny lidí se domnívají, že bezpečnost a nezávadnost zboží je před uvedením na trh kontrolována, což je velký omyl! n=74 Je bezpečnost a nezávadnost zboží před uvedením na trh kontrolována? A podléhají vyšší kontrole výrobky pro děti?

Které výrobky mohou vadami nejčastěji ohrozit zdraví spotřebitelů? A jak je to ve skutečnosti – statistiky RAPEX Zákazníci neumí identifikovat nejrizikovější kategorie zboží.

Drtivá většina respondentů (živnostníci i populace) se domnívá, že nekvalitní dětská obuv poškozuje nohy dětí, které ji nosí. Kolik dětí přichází do první třídy s nohama poškozenýma nekvalitní obuví? 95 % 99 % dětí se rodí se zdravýma nohama do 1. třídy jde 33 % dětí s nohama poškozenýma, prakticky výhradně kvůli nesprávné a nekvalitní obuvi

Lidé vnímají značky kvality pozitivně – mohou podle nich pomoci při nákupu, snížit množství nekvalitních výrobků na trhu a mezi srovnatelnými produkty by ten označený upřednostnili. n=74 Mohou značky kvality pomoci při nákupu? Vybral byste si ze srovnatelných produktů ten označený značkou kvality? Může značení kvality snížit množství nekvalitních a nebezpečných výrobků?

Lidé obecně rodinným firmám přednost příliš nedávají. Pokud ano, je to většinou proto, že nákup je u rodinných firem osobnější. n=74 Dáváte při nákupu přednost rodinným firmám? A z jakého důvodu?

Živnostníkům brání ve využití značek kvality často neznalost, nebo to, že nevědí, kde by ji mohli získat. Postoj živnostníků k využití značek kvality pro své produkty/služby A proč jste značku kvality nevyužil(a)? 59 % Neví o možnosti využít značku kvality pro svůj produkt/službu 12 % Již značku kvality využilo 13 % Nevyužívá, ale ví o této možnosti a zvažuje ji 16 % Nevyužívá, ví o této možnosti, ale nezvažuje ji.

Většina živnostníků by informace o možnostech značení kvality uvítala a domnívá se, že značení kvality je v marketingu využitelné. n=74 Je značení značkami kvality využitelné v marketingu? Měl(a) byste zájem o informace o možnostech značení kvality pro svůj produkt/službu?

Nákup spotřebního zboží a nebezpečné výrobky na trhu spotřebitelé při nákupu nejčastěji zvažují poměr kvality a ceny mírně převažuje počet zákazníků, kteří si myslí, že zboží na českém trhu je kvalitní a bezpečné 2/3 zákazníků vnímají trend zhoršující se kvality a bezpečnosti výrobků na trhu téměř 70 % zákazníků se mylně domnívá, že zboží před uvedením na trh prochází nezávislou kontrolou naprostá většina zákazníků neví, které kategorie zboží jsou pro zdraví nejnebezpečnější (s výjimkou hraček, které mezi nejnebezpečnější správně zařadilo 39 % respondentů (a 53 % živnostníků) Značky kvality jako pomocníci při nákupu 81 % Čechů se domnívá, že značky kvality mohou při nákupu pomoci s výběrem produktu 89 % populace by pak při výběru ze srovnatelných produktů zvolilo ten, který je označený nezávislou značkou kvality 71 % z nich pak vnímá nezávislé značky kvality jako užitečný prostředek, který může snížit počet nekvalitních produktů na trhu SHRNUTÍ KLÍČOVÝCH ZJIŠTĚNÍ – I.

Preference tuzemských a menších firem Pouze necelých 40 % lidí dává při nákupu přednost českým výrobkům jen minimum respondentů dává přednost malým rodinným firmám rodinné firmy přitahují zákazníky zejména osobním přístupem Živnostníci a značky kvality 59 % tuzemských živnostníků neví o možnosti využít pro své produkty značení nezávislou značkou kvality jen 12 % živnostníků již v minulosti značku využilo, či využívá těm, kteří o značkách kvality ví, ale nevyužívají je, většinou chybí informace jak a kde značku získat požadavky a preference zákazníků v oblasti značek kvality se tedy zcela míjí s mírou jejich využívání u menších českých podnikatelů SHRNUTÍ KLÍČOVÝCH ZJIŠTĚNÍ – II.

CO JE A CO NENÍ NEZÁVISLÉ ZNAČENÍ - PROGRAM ČESKÁ KVALITA Skutečné logo programu Česká kvalita, garantující: nadstandardní kvalitu, ověření nezávislou zkušebnou pravidelnou nezávislou kontrolu kvality ověřování spokojenosti zákazníků Loga nic negarantující, která jsou zneužívána obchodními řetězci parazitujícími na dobrém jménu Programu Česká kvalita

Děkujeme za pozornost. Více informací: