Kyselost a zásaditost látek v domácnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pipetování a titrace VY_32_INOVACE_CH1 – 10 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Advertisements

Základy laboratorní techniky
Látkové množství VY_32_INOVACE_G1 - 05
Látkové množství v úlohách Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G1.
Bílkoviny VY_32_INOVACE_CH1 – 17 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Ptáci VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Fyzikální vlastnosti nerostů
Oxidy I VY_32_INOVACE_CH1 – 13 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Destilace VY_32_INOVACE_CH1 – 03 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Elektrolýza VY_32_INOVACE_CH1 – 20 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Pohyb litosferických desek I.
VY_32_INOVACE_CH1 – 14 Oxidy II AUTOR: Mgr. Jana Krajinová VYTVOŘENO: září 2011 STRUČNÁ ANOTACE: Praktické činnosti z chemie pro 8. ročník. Téma: Zdroje.
Kovy – plamenové zkoušky
Cukry II VY_32_INOVACE_CH1 – 19 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH18/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Určování pH roztoku.
Kyselost a zásaditost látek
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Cukry I VY_32_INOVACE_CH1 – 18 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Bakterie 1 VY_32_INOVACE_A1-01 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Bakterie 2 VY_32_INOVACE_A1- 02 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Kyseliny a zásady.
Rozbor stavby květu VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Kyselost a zásaditost vodných roztoků
Kyselost a zásaditost, indikátory
Kyselost a zásaditost vodných roztoků. pH
Síla kyselin a zásad.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Mikroskopické pozorování buněk cibule
Kyselost, zásaditost, pH
Smyslové orgány VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Cévní a dýchací soustava
Soli VY_32_INOVACE_CH1 – 15 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Třídění a určování hornin
Neutralizace Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
16.1 Vím, co je pH, znám podstatu neutralizace.
Kyselost a zásaditost roztoků
Jméno : Ing. Renata Šandová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Filtrace VY_32_INOVACE_CH1 – 02 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
VLASTNOSTI ACIDOBAZICKÝCH INDIKÁTORŮ
Kyselost a zásaditost vodných roztoků
Acidobazické indikátory
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Schránky měkkýšů VY_32_INOVACE_CH3 – 04 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Pozorování žížaly VY_32_INOVACE_CH3 – 05 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Acidobazické indikátory
Krystalizace VY_32_INOVACE_CH1 – 04 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_CH Opěrná soustava AUTOR : Mgr. Jana Krajinová VYTVOŘENO : říjen 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Laboratorní práce. Téma: Opěrná soustava. Zkoumání.
PaedDr. Ivana Töpferová
Chemické vlastnosti nerostů
CHEMICKÁ ROVNOVÁHA V ACIDOBAZICKÝCH ZVRATNÝCH REAKCÍCH II
Průduchy v pokožce listů
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Indikátory Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka Bártová.
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í
PLETIVA VY_52_INOVACE_B1 – 31 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Kyselost a zásaditost vodných roztoků
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 9. roč.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Určení pH látek Co je to pH??? Hydroxid = zásadité Kyselina = kyselé Látka.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Měření kyselosti a zásaditosti roztoků Mgr. Jitka Říhová.
Rozlišování látek podle vlastností Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Kyselé a zásadité roztoky, pH stupnice
VY_52_INOVACE_31_MIKL_CH
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_Slo_II_15 Hydroxidy ppt.
Chemické sloučeniny Autor: Mgr. Iva Hirschová
Látky kyselé Proč jsou kyselé? Jaké mají pH?.
pH Kyselost nebo zásaditost roztoků
Transkript prezentace:

Kyselost a zásaditost látek v domácnosti VY_32_INOVACE_CH1 – 07 Kyselost a zásaditost látek v domácnosti AUTOR: Mgr. Jana Krajinová VYTVOŘENO: duben 2011 STRUČNÁ ANOTACE: Praktické činnosti z chemie pro 8. ročník. Téma: kyselost a zásaditost běžných látek, zjišťování pH univerzálním indikátorovým papírkem. Časová náročnost: 1 vyučovací hodina v součinnosti s elektronickou verzí učebnice FRAUS Chemie 8 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

KYSELOST A ZÁSADITOST LÁTEK V DOMÁCNOSTI VY_32_INOVACE_CH1 - 07 KYSELOST A ZÁSADITOST LÁTEK V DOMÁCNOSTI Které látky doma v kuchyni, koupelně nebo prádelně jsou kyselé? Neochutnávej.

Látky kyselé Proč jsou kyselé? Jaké mají pH?

Látky kyselé Obsahují vodíkový kation. pH je menší než 7

Látky zásadité Proč jsou zásadité? Jaké mají pH?

Látky zásadité Obsahují hydroxidový anion. pH je větší než 7

pH snadno zjistíme univerzální indikátorovým papírkem Skleněnou tyčinkou nanes kapku zkoumaného roztoku na univerzální indikátorový papírek a podle zbarvení urči pH.

pH metr slouží k přesnějšímu určení pH

LABORATORNÍ PRÁCE: Po domluvě s učitelem přines vzorky roztoků nebo pevných látek používaných doma.

LABORATORNÍ PRÁCE: Pevné látky rozpusť ve vodě. Čistou tyčinkou kápni roztok na univerzální indikátorový papírek.

LABORATORNÍ PRÁCE: Podle zbarvení zapiš hodnotu pH roztoku.

LABORATORNÍ PRÁCE: Zjisti pH deseti roztoků. Srovnej je podle vzrůstajícího pH. Sestav graf. Označ, které látky jsou kyselé a které zásadité.

Použitý zdroj: Učebnice Chemie 8 FRAUS