Vítáme Vás na semináři : Advokát umí zvládat konfliktní situace Brno, dne 25. 4. 2013 Přejeme hezký a příjemný den !

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konflikt a agrese Mgr. Gabriela Mahrová.
Advertisements

Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Konflikty.
Vítáme Vás na semináři : Advokát a jeho klient Brno, dne Přejeme hezký a příjemný den !
SLEDUJTE NAŠE WEBOVÉ STRÁNKY, KDE SE DOZVÍTE PODROBNOSTI !!!
Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar.
TEORETICKÉ OTÁZKY BEZPEČNOSTI
Konflikty a způsoby jejich řešení
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Práce se stresem a zdravý životní styl Michal Šimeček Katedra psychologie FF Univerzity Palackého v Olomouci a Centrum dopravního výzkumu v.v.i. Brno,
Asertivita Je-li člověk nespokojen se svým stavem, může jej změnit dvěma způsoby: buď změní podmínky svého života, nebo změní svůj duševní postoj. První.
Asertivita jako obrana proti manipulaci
Neverbální komunikace
Psychologie Mgr. Milan Šimek
Stres Vypracovala:Terezie Stránská
KONFLIKTY V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH
OSOBNOST.
Principy, zásady a chyby
Psychologie štíhlé postavy
KONFLIKT ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ.
Zvládnu i náročné životní situace II.
Náročné životní situace, konflikty
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Náročné životní situace
Konflikty uvnitř interdisciplinárního týmu Proč vznikají a co se s nimi dá dělat Mgr. Radka Alexandrová Psycholožka DLBsH Rajhrad.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Zdravá škola.
P REZENTAČNÍ TECHNIKY MgA. Eva Suková
MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE.
Vyjednávání I sebelepší mezilidské vztahy nebo manažerské techniky nás čas od času nedokážou ochránit před střetem různých názorů, myšlenek nebo přístupů.
Stres Petr Machala. anglicky stress = napětí, namáhání, tlak jedinec je vystaven mimořádným podmínkám následné obranné reakce mají za cíl zachování vnitřní.
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
VY_32_INOVACE_PSYM25560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Teorie motivace Adéla Furiková.
Komunikace s rodiči.
Komunikace a prezentace KOPRD
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
P REZENTAČNÍ TECHNIKY T EST – TYPY ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ Náplň: psychologický text (preference ze dvou výroků) o 30 položkách, záznamový arch, řešení.
Chyby při vnímání druhých lidí
Teorie vzdělávání dospělých
Ivana Petriková, Tomáš Vebr
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
KOMUNIKACE A JEDNÁNÍ s LIDMI – na vysoké škole, v organizaci, ve společnosti.
OSOBNOST UČITELE JAKO JEDEN ZE SUBJEKTŮ VÝCHOVNĚ-VZDĚLÁVACÍHO PROCESU Seminární práce KPG/RPEPS Pavel Švejda.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Konflikt  Náročná situace, střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.  Situace, v níž je nutno vybrat z určitých variant či alternativ  Do konfliktu.
Komunikace a jednání mezi lidmi III. PROBLÉMOVÉ SITUACE A ASERTIVITA 1)Pasivita, agresivita, manipulace 2)Asertivita 3)Konflikt a jeho řešení 4)Chování.
Asertivita ve sportu doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
Efektivní komunikace – cesta k úspěchu Modul II - Komunikace Seminář – Stres v dnešní době, techniky odbourání stresu Mgr. Liana Cihelková Projekt Efektivní.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Konflikty a komunikace v mezilidských vztazích Iva Štětovská Katedra psychologie FF UK
1 ODBORNÉ SOCIÁLNÍ PORADENSTVÍ Eva Jarolímová. 2 Odborné sociální poradenství se dle zákona vůči základnímu sociálnímu poradenství vymezuje jednak širším.
KONFLIKTY V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Zpětná vazba Jitka Navrátilová
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Zátěž a rizika povolání a optimismus učitele
Teorie vzdělávání dospělých
Vyrovnávání se stresem
Jejich přijímání a vyjádření
Sociální dovednosti učitele
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Náročné životní situace
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
Předsudky a stereotypy
Transkript prezentace:

Vítáme Vás na semináři : Advokát umí zvládat konfliktní situace Brno, dne Přejeme hezký a příjemný den !

Organizace dnešního semináře Lektorem dnešního dne je : PhDr. Oldřich Solanský, Ph.D. Lektorem dnešního dne je : PhDr. Oldřich Solanský, Ph.D. Seminář je koncipován formou interaktivího přístupu Seminář je koncipován formou interaktivího přístupu Přestávky Přestávky Mobily - podle vaší potřeby Mobily - podle vaší potřeby Přejeme hezký a příjemný den !

Tématická náplň semináře 1.Interpersonální konflikty 2.Příčiny konfliktů 3.Orientace zvládání konfliktů 4.Zvládací strategie 5.Kritika 6.Stres, frustrace, frustrační tolerance 7.Relaxace

Cíle semináře - reálný cíl absolventa: Analyzuje typy a příčiny konfliktů Diagnostikuje vlastní styl zvládání konfliktů Osvojí si základní způsoby úspěšného jednání s lidmi Diagnostikuje si vlastní odolnost vůči stresu Naučí se několik základních relaxačních technik a cvičení

Co je to konflikt ? Slovo latinského původu „confliktus“ znamená srážku, udeřit, uhodit nebo někoho něčím zasáhnout. Existence nebo neexistence konfliktu je záležitostí prožitku. (pociťování a vnímání) tzn. : Pokud někdo vnímá nějakou situaci jako konfliktní, pak se o konflikt skutečně jedná, a to i přesto, že nikomu jinému to tak vůbec nepřipadá. I tam, kde jsou naplněny všechny vnější znaky konfliktu, nemusí nutně konflikt existovat, pokud si jej zúčastněné strany neuvědomují. Zapamatujte si :  konflikty řešíme tehdy, můžeme-li je ovlivnit  nejdůležitější u konfliktů je odstranit emoční napětí  pro vznik konfliktu je zapotřebí dvou a více osob, tendencí, snah a cílů,  názorů apod.  neřešený problém má tendenci se prohlubovat

Interpersonální konflikty  konflikt představ  konflikt názorů  konflikt postojů  konflikt zájmů

Příčiny konfliktů  rozdílné charaktery lidí  nízká a chybná informovanost  neslučitelnost rolí a cílů  nedostatek prostředků  stresující prostředí

Orientace zvládání konfliktů  Konfrontace  Spolupráce  Vyhýbání se  Přizpůsobení se  Kompromis

Kritika Pozorně poslouchat obsah sdělení a všechny informace Věty začínat v 1. osobě jednotného čísla - „Já…, Mně…“ Při kritizování být konkrétní neútočit na celou osobnost, pouze na konkrétní stránku jejího projevu. Nepoužívat „nálepek“ (značek) např. „typická ženská“ Při přijímání kritiky - tzv. TLUMENÍ (negativní aserce) – tzn. klidné uznání, že na tom, co bylo řečeno, je něco pravdy; přiznání, že máte chyby a pod. NEGATIVNÍ OTÁZKA aktivně pobídnout ke kritice svého chování, požádat o upřesnění „V jakém směru jsem podle vás nemožná…?“

Umění kritizovat a přitom neponižovat   Respektovat důstojnost druhého člověka  Kritika musí být konkrétní, specifická, stručná a jasná  Musí být provedena ve správné situaci a ve správném čase  Formulovat v 1. osobě jednotného čísla a vyjádřit vlastní pocity  Snížit obavy z možných důsledků kritiky a zábrany či nepříjemné pocity ze samotného aktu kritizování  Mít konkrétní informace o partnerově chybě nebo nedostatku  Vyhnout se manipulativním trikům („Myslel jsem si, že se sám dovtípíš, že mi to vadí...“)

Stres Způsob života Střídání rolí Konflikty Stresory Relaxace

Komunikace ve stresu se vyznačuje Zvýšeným tempem Chaotičností Rychlostí úsudku Výraznějším emocionálním zabarvením

Rychlé uklidnění oběma nohama spočívat pevně na zemi založit ruce prohloubit dýchání – přísun kyslíku (rozum pracuje, smysly se uklidňují) změnit směr pohledu – odstranit ze zorného pole to, co rozrušuje myslet na to, co prožívá ten druhý

Relaxační cvičení Cvičení představivosti Hora Klidný pozorovatel Křídla Vytřásání Pozice síly

Opakování podstatného

Děkujeme Vám za účast na semináři : Advokát umí zvládat konfliktní situace Děkujeme Vám za pozornost a za Váš aktivní přístup ! Těšíme se na další spolupráci s Vámi !