Obchodní politka CET21 pro rok 2009

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Advertisements

Trh s TV reklamou a nové TV stanice Červen • Propad sledovanosti zastaven, Sledovanost TV.
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
Jsou televize dalším ohroženým druhem?
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Město Týniště nad Orlicí pro občany SNÍŽENÍ NÁKLADŮ PRO VAŠE DOMÁCNOSTI, FIRMY, OBČANSKÁ SDRUŽENÍ A BYTOVÁ DRUŽSTVA.
Konference nejen Rezidencích 07. Potřeba vlastnit vs. výhoda nájmu Podpora vlastnického bydlení (americký sen) Rodinné kořeny 45 let, 2x stěhování, 60.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
Města ČR – orientace na mapě
Přijímací řízení pro školní rok 2014/15 Čtyřleté studium.
Nabídka reklamního prostoru. Charakteristika • Zpravodajsko-informační stanice, jejíž značnou součástí je vysílání BBC World Service • Cílení na manažery.
Rozhodovací matice.
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
Obchodní politika Základní údaje  Prodejní cílovou skupinou TV Nova v roce 2008 jsou „Dospělí 15-54“ „Dospělí 15-54“ znamená osoby ve věku 15.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Návrh spolupráce pro Czech Digital s.r.o.
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
Nabídka rozhlasové reklamy 2013 BBC/ZET rádio. BBC/ZET rádio Charakteristika BBC/ZET rádio Zpravodajsko-informační stanice, jejíž značnou součástí je.
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Zápis čísla v desítkové soustavě
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Výsledky NetMonitoru a AdMonitoringu za červenec 2008 Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) MEDIARESEARCH, a. s. a GEMIUS, S. A
Klubový materiál. Zjednodušený multilevelmarketing cesta za finanční nezávislostí je naše Naše.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Zábavná matematika.
Přijímací řízení pro školní rok 2014/15 Osmileté studium.
Mapa zájmu - plány.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Outdoorová komunikace - strategie pojišťovny Kooperativa -
Nabídka partnerství na dětských veletrzích Mámy drží spolu!
Jazyk vývojových diagramů
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Únorové počítání.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Reklamní kampaň pro ……… Nejlepší taneční songy od světových DJ´s Zdroj: Dance Radio, Play.cz, v tis. Internetová poslechovost na FM v Praze.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Pojmy a interpretace.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Obchodní politika - Sponzoring Koncepce sponzoringu – přínosy pro klienta  Jeden z nástrojů marketingového mixu, který přináší efektivní investování.
Strategie značky a komunikace
Přijímací řízení pro školní rok 2015/16 Čtyřleté studium.
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a osobní finance pro každého cílová skupina 56% mužů, 44% ženy 25% ve věku let, 24%
Rádio 4You PREZENTACE NOVÉ ROZHLASOVÉ STANICE SEMESTRÁLNÍ PRÁCE Z PŘEDMĚTU – TELEKOMUNIKACE – 14TC MICHAL DVOŘÁK 3-70.
Nabídka reklamních ploch
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Vyrovnávací trh 2008 AEM Richard Kabele Vedoucí projektu REGEN.
Obchodní politika - Sponzoring Koncepce sponzoringu – přínosy pro klienta  Jeden z nástrojů marketingového mixu, který přináší efektivní investování.
Transkript prezentace:

Obchodní politka CET21 pro rok 2009 Praha, 29.9.2008

Zásadní změna v obchodní politice Obchodní politika jednoho kanálu Multikanálová obchodní politika

Obchodní politika – Nova a Nova Cinema 2009

Stabilita Spolehlivost Předvídatelnost

Dosavadní výsledky roku 2008 Výsledky sledovanosti jsou stabilní a v klíčových sezónách posilujeme Zdroj: TV Metry, Mediaresearch

Charakteristické body naší obchodní politiky Základní principy se nemění Nabízíme pobídky jak moderovat růst cen v roce 2009 Nabízíme řadu nových možností, jak investovat do reklamy prostřednictvím CET21

Cenová tabulka v roce 2009

Cenové pobídky v roce 2009 Sleva za včasný podpis V případě podpisu závazné objednávky do 10. října 2008, potom získá klient nárok na 7% slevu z referenčního CPP V případě podpisu závazné objednávky mezi 11. říjnem a 31. říjnem 2008, potom získá klient nárok na 5% slevu z referenčního CPP V případě podpisu závazné objednávky mezi 1. a 28. listopadem 2008, potom získá klient nárok na 3% slevu z referenčního CPP

Cenové pobídky v roce 2009 Sleva za investice v prvním pololetí V případě, že se klient rozhodne zavázat k investicím v prvním pololetí minimálně 60% z celoročního objemu potvrzeného na závazné objednávce, potom získá klient nárok na 1,5% slevu z referenčního CPP. V případě, že klient závazek nedodrží, bude mu po prvním pololetí v měsíci červenec účtována faktura ve výši 1,5% z 60% celoročního potvrzeného objemu a od tohoto měsíce účtováno CPP bez výše zmíněné slevy.

Cenové pobídky v roce 2009 Zkušební reklamní kampaň Nabízíme klientům vyzkoušet si inzerci nového produktu, který dosud na TV Nova nebyl prezentován Sleva 15% (CPP v úrovni 85% Referenčního CPP klienta) První reklamní kampaň Délka trvání kampaně může být ve výši maximálně dvou po sobě jdoucích měsíců Celkový objem do výše 3 mio Kč Před objednáním si agentura vyžádá schválení této slevy CET21.

Obchodní podmínky Nova Cinema CPP na Nova Cinema je stanoveno indexem na úrovni 50% referenčního CPP TV Nova. Stejným klíčem je stanovena cena klientů, kteří investují pouze do Nova Cinema V případě, že CET21 nebude schopna uspokojit poptávku po reklamním čase na Nova Cinema a nebude možné dodat odpovídající počet GRPs na TV Nova Cinema umožníme zákazníkovi umístit část poptávaného množství GRPs na stanici TV Nova v daném měsíci za stejných cenových podmínek Umístění reklamních kampaní určených pro Nova Cinema na TV Nova bude umožněno maximálně do výše 5% z finančního objemu celoročního závazku klienta Umístění měsíčních objemů bude maximálně do 8% z celkové měsíční objednávky na TV Nova

Výsledky sledovanosti Nova Cinema Nova Cinema zaujala vedoucí pozici mezi filmovými kanály a má ambice stát se nejsledovanější tematickou televizí na trhu Zdroj: TV Metry, Mediaresearch (metoda: min 3 min. sledovanost pro výpočet zásahu)

Cenové pobídky v roce 2009 Dvoufázový systém pobídek pro útraty v ostatních mediálních kanálech Roční cenová pobídka za útraty Měsíční cenová pobídka za útraty V případě uzavření závazku umístit minimálně 4 % 6 % 8 % z potvrzeného dodatku do „ostatních mediálních kanálů“, potom uplatníme 1% slevový discount na referenční CPP Nova/NC 2% slevový discount na referenční CPP Nova/NC 3% slevový discount na referenční CPP Nova/NC V případě,že klient investuje v daném měsíci alespoň 5% 7% z celkově umístěného měsíčního obejmu v CET21 do „ostatních mediálních kanalů“, potom obdrží 2% slevový discount na referenční CPP Nova/NC 3% slevový discount na referenční CPP Nova/NC O měsíční bonus musí klient zažádat před začátkem vysílání měsíčních kampaní

Příklad tvorby ceny klienta I.fáze Klient se rozhodne v roce 2009 utratit v našich mediálních kanálech 25 Milionů Kč Podepíše závaznou objednávku 18. října 2008. Investuje 6% na ostatních mediálních kanálech a investuje 60% z podepsaného objemu závazné objednávky v prvním pololetí. Tvorba ročního CPP pro Z.O.   Název klienta klient Objem investice 25 000 000 Kč referenční CPP z ceníku 27 600 Kč slevy sleva za včasný podpis podepsáno 18.října 5% % garance ostatní kanály 6,0% 2% závazek pro 1.pololetí ano 1,5% výsledný slevový koeficient 0,915 ZÁKLADNÍ CPP PO SLEVÁCH 25 254 Kč

Příklad tvorby ceny klienta II. fáze Prime time/OFF Prime time Velikost investic v ostatních mediálních kanálech Výsledné měsíční CPP Sezonalita a její pobídky zvýhodněných koeficientů

Rekalkulace v obchodním modelu V případě, že je skutečně umístěný finanční objem klienta nižší než celoroční finanční závazek, potom bude uplatněna rekalkulace na základě CPP odpovídajícímu skutečně dosaženému objemu Při rekalkulaci bude ponechána sleva na CPP za včasný podpis závazné objednávky. Rekalkulace se aplikuje i v případě, kdy klient čerpá celoroční cenové pobídky za útraty v ostatních mediálních kanálech a po vyhodnocení investic v kalendářním roce 2009 se ukáže, že nedosahuje minimálních % pro přidělení této slevy (bude tato sleva po skončení roku doúčtována zákazníkovi) Klient 2008 Podepsaný roční objem = podepsané CPP Skutečný objem = odpovídající CPP Rekalkulační vzorec Skutečný objem - (Skutečný objem x podíl CPP) Klient 2009 Podepsaný roční objem = podepsané CPP Spodní level od skutečného objemu = odpovídající CPP Rekalkulační vzorec - změna Spodní level - (Spodní level x podíl CPP)

Krátká rekapitulace – TV Sales Vyplatí se podepsat brzy Silnější investice v prvním pololetí snižují cenu Nova Cinema umožňuje diverzifikovat mix i balancovat cenu Multikanálové investice zlevňují TV reklamu

Obchodní politika ostatních médií - Sponzoring 2009

Na co zaměřit pozornost v roce 2009 Navázání na úspěch roku 2008 – rozšíření počtu klientů využívajících sponzoring jako efektivní formu mediální komunikace Otevření nových cenově efektivnějších forem sponzoringu především pro malé a střední klienty – brána do televize Užší navázání sponzoringu na ostatní média (primárně internet) Posun z TV sponzoringu do multimediálního sponzoringu Optimalizace ceníkových cen s ohledem na nynější vytížení především PT kapacit a v závislosti na rozšíření možností sponzoringu

Možnosti sponzoringu v roce 2009 U pořadů s vlastním webem nabízíme v ceně další přidanou hodnotu na nova.cz: Pre-roll 10“ sponzorský vzkaz u streamingu pořadu Bannerové imprese na stránce pořadu Dva velké eventy + nové pořady vlastní tvorby Rozšíření nabídky pořadů v OPT (pro SME’s) Sponzorované upoutávky a injektáže - budou nabízeny jako součást balíku na vybrané typy pořadů

Cenová politika sponzoringu pro rok 2009 Pravidelné formáty TV Nova Sezónní indexy jsou fixní a nezměněné oproti roku 2008 High Season – duben, květen, říjen, listopad Index 1,15 Medium Season – březen, červen, září, prosinec Index 1 Low Season – leden, únor, červenec, srpen Index 0,8 Při stanovení pevné ceny je přihlíženo ke sledovanosti Slevy ve sponzoringu jsou individuální dle objemu klienta

Pokračujeme v trendu rozšiřování programové nabídky

OZPD jako nová forma komunikace Organické začlenění produktu do děje OZPD je součástí sponzoringu, proto na něj lze uplatnit 15% agenturní provizi, stejně jako agenturní bonus. Není subkontraktem závazné objednávky V případě, že klient zvolí tuto formu komunikace, ušetří produkční náklady pro výrobu sponzorského vzkazu Obchodování OZPD bude probíhat formou specifického smluvního ošetření – smlouva o sponzorování a výrobě pořadu Cena za OZPD bude stanovována individuálně na základě výběru pořadu, intenzity a objemu celkové spolupráce

OZPD jako nová forma komunikace Pro tyto formy prodeje máme vytvořený proces a personální zabezpečení Obracet se můžete na kolegyně: Barbora Treuová Šárka Kubačková barbora.treuova@nova.cz sarka.kubackova@nova.cz tel.: 242 464 556, 602 169 248 tel.: 242 464982, 602 164 229 Ulice Ordinace v růžové zahradě Nový seriál aj. Pojišťovna štěstí aj.

Shrnutí Využívejte přesnějšího zacílení značek na vybrané pořady a nabídněte klientům nové možnosti komunikace!

Obchodní politika ostatních médií - Internet 2009 20-30 sec. Dobrý den / Ahoj, Konečně máme před sebou tu nejočekávanější část  Mým úkolem je zakončit celý dnešní blok prezentací a hlavně Vás nasměrovat správným směrem na poli internetu  Takže jakým způsobem to příští rok můžete také dělat? 26

Investice na internetu se promítnou do televizních výhod Argumenty pro rok 2009 Investice na internetu se promítnou do televizních výhod Nabízíme nový atraktivní a unikátní obsah stavěný na audiovizuálním zážitku Internetový tým připravený realizovat nové nápady

PROVÁZANOST INTERNETU V RÁMCI CET21 Celoročním závazkem do internetu (ostatních kanálů) Novy aplikujete 1%, 2% nebo 3% slevu na referenční CPP v TV Nova a NovaCinema (Konkrétně: viz. TV podmínky) Měsíční investicí do internetu (ostatních kanálů) Novy získáváte výhodu ve formě 2% nebo 3% slevy na referenční CPP v TV Nova v daném měsíci (Konkrétně: viz. TV podmínky) Kombinační sleva při využití nabídky sportu v televizi i internetu 28

CENOVÁ POLITIKA Využívejte objemové slevy na internetovou objednávku pro ne-televizní klienty: 100 – 300 tis. Kč = 10% 300 – 600 tis. Kč = 12% 600 – 900 tis. Kč = 18% 900 tis. Kč a více = 22% Pracujte dle ceníku: Maximální zásah – Floating – CPT prům. 44,- Kč Cíleně – Sekce/podsekce/pořady – CPT prům. 113,- Kč; 29

NOVA.cz 2 mil. lidí měsíčně

NOVA.cz – CATCH-UP TV (ARCHIV) Pořady zdarma TV kvalita Celé díly Ihned po vysílání

NOVA.cz – STRÁNKA POŘADU Extra obsah Denní aktualizace Komunita lidí Interakce

TN.cz Číslo 2-3 v internetovém zpravodajství

BLOG.cz Nestandardní formy komunikace Cílová skupina mladých

Skupina Nova na internetu Všechny značky skupiny mají i svou internetovou podobu:

Obchodní politika ostatních médií – Nova Sport 2009 TEMATICKÉ KANÁLY Obchodní politika ostatních médií – Nova Sport 2009

OBSAH Rebranding (Galaxie Sport v novém dresu) Program Penetrace, sledovanost, typický divák Obchodní model, ceník, stopážové koeficienty, bonusy Sponzoring

REBRANDING – GALAXIE SPORT V NOVÉM DRESU KDYŽ CHCI VIDĚT NEJKVALITNĚJŠÍ SPORTOVNÍ PŘENOSY, TAK JEDINĚ NA NOVA SPORT!

REBRANDING - 4. října 2008 Když chci vidět nejkvalitnější sportovní přenosy, tak jedině na Nova Sport! KDY 4. října 2008 JAK při historicky prvním zápasu NHL na českém území PŘÍNOSY zařazení do rodiny Nova zvýšení povědomí o značce nové moderní logo a grafika zkvalitnění a rozšíření programové nabídky zvýšení zájmu o Novu Sport u nových potenciálních diváků využití nových technologií (HD, 16:9, práce s grafikou…)

PROGRAMOVÁ STRUKTURA Nova Sport exkluzivní sportovní programy z celého světa dlouhodobá garance kvality programu nové projekty (Golfová akademie, French League 1, Barca TV, Champions League, FA Cup, moderované zpravodajství) Tématické dny Pondělí večer s anglickou Premiere League Úterý večer bojových sportů Středa večer s NHL Čtvrtek večer světového fotbalu Pátek večer sportovních dokumentů a magazínů Sobota blok přenosů z Premiere League a French Ligue Neděle přenosy z Premiere League, večer amerických sportů

PENETRACE A SLEDOVANOST Sledovanost (pouze ČR) Průměrný týdenní reach 400 tisíc diváků 12-79 let Průměrný denní reach 100 tisíc diváků 12-79 let 1.537.127 domácností v ČR a SR Více než 4 mil. jedinců Možnost příjmu 25,6 % obyvatel ČR

MUŽ aktivní a inteligentní úspěšně žijící ve městě TYPICKÝ DIVÁK Typický divák Sportovní fanoušek ve věku 20-49 let VŠ vzdělání Vyšší příjmová skupina Žije ve městě MUŽ aktivní a inteligentní úspěšně žijící ve městě Základní charakteristiky diváka Galaxie Sport 88 % muži 43 % maturita a VŠ vzdělání 77 % věk 12-49 let 61 % střední a vyšší sociální skupina

OBCHODNÍ MODEL Pevné ceny za spot formou floatingu a garance programových formátů FLOATING CELODENNÍ umísťování spotů v rámci celého časového spektra vysílání FLOATING VEČERNÍ umísťování spotů v časovém pásmu 17 – 24 hod. FLOATING VÍKENDOVÝ umísťování spotů v časovém pásmu 12 – 23 hod. GARANCE PROGRAMOVÝCH FORMÁTŮ Garantované umístění spotů u klientem definovaných pořadů

CENÍK Časové pásmo Cena za 30 sec. spot Floating celodenní (8:00-02:00) 4 000 Kč Floating víkendový / 12:00-23:00 5 000 Kč Floating večerní / 17:00-24:00 Garance programových formátů 7 000 Kč

SPONZORING Základní pravidla a možnosti Maximálně dva klienti na jeden pořad Garance produktové exkluzivity INJEKTÁŽE počet dle typu pořadu, automaticky zobrazované v každé repríze – již zahrnuto v základní ceně, možnost více klientů Nové grafické možnosti – klíčování netradičních grafických prvků ve sportovních studiích a při rozboru herních situací ORGANICKÉ ZAČLENĚNÍ DO DĚJE – možnost uplatnění ve vlastních projektech Nova Sport (např. Golfová akademie)

SPONZORING CENÍK Průměrná cena za vzkaz 10´ 1.500 Kč; magazíny 500 Kč Průměrná cena za injektáž 5´ 300 až 500 Kč Pořady neuvedené v ceníku na dotaz Sponzorský vzkaz-10 sec./injektáž-5 sec. Počet Cena celkem FOTBAL (Premiere Legaue,FA Cup) Sponzorské vzkazy u fotbal.utkání 4x10 6 000 Injektáž v průběhu fotbal.utkání * cca 24x5 7 200 BASKET ( NBA) Sponzorské vzkazy u basket.utkání Injektáž v průběhu basket. Utkání * HOKEJ (NHL) Sponzorské vzkazy u hokejového utkání 6x10 9 000 Injektáž v průběhu hokejového utkání * cca 36x5 9 600 * Cena zahrnuje injektáže v premiéře i reprízách

SPONZORING CENÍK Sponzorský vzkaz-10 sec./Injektáž-5 sec. Počet Cena celkem TENIS (ATP Masters, ATP Tour) Sponzorské vzkazy u tenisového utkání 8x10 12 000 Injektáž v průběhu tenisového utkání 16x5 8 000 MOTORSPORT (Formule 1, IRL, Le Mans) Sponzorské vzkazy u závodu Injektáž v průběhu závodu SPORTOVNÍ MAGAZÍNY Sponzorský vzkaz před a po pořadu 2x10 1 000