Komunikační dovednosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
PEČKY Václav Dřízhal ©2007 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1 MANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ KOMUNIKACE,VYJEDNÁVÁNÍ.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Nabídka personálních služeb
Sylabus pro prezentační dovednosti I.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar.
Projekt empirického výzkumu
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.1.1.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Firemní kultura - změna motivační strategie
KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI A VEDNÍ TÝMŮ Obecná část pro vedoucí pracovníky společností Ing. Rudolf Pánek, CSc. ABC Professional
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
KOMUNIKACE A JEJÍ VYUŽITÍ V ŘÍZENÍ
Motivačně aktivační poradenský program varianta pro pilotáž.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
P REZENTAČNÍ TECHNIKY MgA. Eva Suková
K OMUNIKACE. K ONFLIKT Zkuste napsat, co je konflikt? (Jak vzniká? Jaké má znaky?) Platí, že konflikt = hádka? Jakým způsobem je možné konflikty.
Úvod do managementu 1. seminář
Nabídka služeb TMS Petr Galatík – TMS, A.B.Svojsíka 28, Vyškov, telefon: , mobil: fax: mail:
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
MODERAČNÍ TECHNIKY brainstorming brainwriting free-wheeling
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Komunikace s rodiči.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Hodnocení pracovníků.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Cílená zpětná vazba Metody pro reflexi v EV.
Autor: Mgr. Dana Forýtková
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DM0L507)
Vedení týmů a týmová práce
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Informatika. Cíle výuky informatiky Studenti se mají seznámit se základními pojmy, problémy, postupy, výsledky a aplikacemi informatiky tak, aby je dokázali.
KOMUNIKACE A JEDNÁNÍ s LIDMI – na vysoké škole, v organizaci, ve společnosti.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov45 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Informační a poradenské centrum VIOLA Pilotní projekt Centra sociálních služeb Praha pro muže a ženy, kteří chtějí řešit konfliktní vztahy se svými blízkými.
Vzdělávání ředitelů středních škol kraje Vysočina Zkrácený název „Ředitel“ „Život je jako bonboniéra, nikdy nevíš co ochutnáš....“ Forest Gump.
Principy KPSS Zlín Co KPSS přineslo do procesu plánování důraz na aktivní roli uživatelů sociálních služeb a zastoupení jejich zájmů v procesu.
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Moderní úderová technika
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zážitková pedagogika ve výuce Etiky
Modely tvorby rozhodnutí a metody tvorby nových koncepcí
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Marketingová komunikace
  Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Přijímání informace a porozumění sdělovanému
Práva dítěte Výchova k občanství
Prezentace a obhajoba zadaného tématu
Sociální čtení.
Specifické metody SP LS 16
NÁSTROJE KOUČOVÁNÍ Milada Blažková 2013/14.
Transkript prezentace:

Komunikační dovednosti

PRAVIDLA oslovování materiály spolupráce / motivace NB / telefony přestávky

PROČ JSME ZDE? KONFLIKT Projevy Průběh Řešení Techniky NÁMITKY Typy Překonávání Postupy ÚVOD TRÉNINKU Cíl Pravidla Představení KOMUNIKACE Proces Struktura Improvizace? Rozhovor NASLOUCHÁNÍ A OTÁZKY Techniky Typy Odpovědi

CO JE KOMUNIKACE? Proces? Vztah? Sdělení? Lidská řeč? Slovní zásoba, gramatika, …?

KOMUNIKAČNÍ PROCES Záměr / Zakódování Přenos Dekódování / Porozumění Šum / Zpětná vazba

PŘEDÁVÁNÍ INFORMACÍ KDO - CO - PROČ - KOMU - JAK - DŮSLEDKY -

4 KROKY ÚSPĚŠNÉ KOMUNIKACE? Co Proč To Zisk

ŘÍZENÝ ROZHOVOR - AIDA A - Attention I - Interest D - Discussion A - Achievement

SMART(ER) = specifický = měřitelný = akceptovatelný = reálný / realistický = termínovaný E = … R = …

NASLOUCHÁNÍ Aktivní naslouchání Zpětná vazba Pozitivní myšlení Techniky

PRÁCE S OTÁZKAMI Význam Typy (O – U - …) Nesprávné a neefektivní způsoby dotazování Jak odpovídat na otázky

KONFLIKTNÍ A VYPJATÉ SITUACE Co je konflikt Typy Zdroje Příčiny Projevy Průběh Důsledky Řešení

VYJEDNÁVÁNÍ Otevřená hra Přesilové hry Falešné hry Zrcadlové hry Cesta k dohodě

ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ Definice Hledání Analýza Priority Moc Formulace Vážení Hodnocení Výběr Zpracování Rozhodnutí Ratifikace Realizace Fáze

SPECIÁLNÍ TECHNIKY Brainstorming Divadlo Akvárium Ďáblův advokát Pracovní skupiny Diskusní štafeta Papírový kolotoč Využití expertů Multikriteriální analýza Párové srovnávání Hlasování

NÁMITKA A ODMÍTÁNÍ Co je námitka Typy námitek Příprava na námitky Technika překonávání námitek Postupy

POSTUP PŘEKONÁNÍ NÁMITKY Empatie Konkretizace / Parafráze Převedení na otázku Návrh řešení Ověření řešení

POSLEDNÍ ZVONĚNÍ Splnilo se Vaše očekávání? Co doporučujete pro příště? I my potřebujeme zpětnou vazbu

TĚŠÍME SE NA PŘÍŠTÍ SETKÁNÍ