Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Rutová Radomíra AJ 8. ročník
Adjective Přídavné jméno TThe dance is slow. HHe is a happy man. SShe was quiet. Adverb Příslovce IIt moves slowly. HHe´s singing happily. SShe spoke quietly.
The dance is slow. The turtle moves slowly. Adjective Adverb
VVyjadřují vlastnosti podstatných jmen – odpovídají na otázku what (jaký) HHe was a happy man.
ddoplňují slovesa – odpovídají na otázku how (jak) IIt smiles happily.
1. Nejčastěji se příslovce tvoří pomocí koncovky - ly quick– quickly (rychle) nice– nicely (pěkně) slow- slowly (pomalu) bad- badly (špatně)
2. Příslovce vytvořené z přídavných jmen zakončených na –y mají koncovku –ily. easy – easily (lehce) happy – happily (šťastně) 3. Nepravidelná příslovce hard – hard (těžce, tvrdě) fast – fast (rychle) good – well (dobře)
quick – lazy - soft - bad - horrible - good - easy - fast - slow - happy - Write the adverbs
1. This road is very ………. (dangerous). 2. Please drive more ………….. (careful). 3. The little boy smiles ………… (happy). 4. Try to speak ………….. (slow). 5. His English is not very (good). 6. The teacher isn´t ………… (nice) and the pupils are looking at him …………… (nervous). 7. Try to do your homework …………. (good).
Zdroje: Hutchinson Tom, Project 2, Pracovní sešit Let´s play grammar, Anglická gramatika pro základní školy