% % PROCENTA PŘEHLED UČIVA Milan Hanuš DOC PDF

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

1. ročník S O U GONIOMETRICKÉ FUNKCE PDF Poznámky pro žáky se SPU
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Procenta Výpočet procentové části
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Slovní úlohy – směsi 4..
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
V ý p o č t y p l o c h Milan HanušPřehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Dlouhodobý hmotný majetek – odpisy (2. část) Vypracoval : Ing. Jana Šustrová Projekt Anglicky v odborných.
* Procenta Úvod Matematika – 7. ročník *
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Hra milionář Procvičujeme si jednotky hmotnosti
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
SINOVÁ VĚTA PRO III. ROČNÍK SOU Poznámky pro žáky se SPU DOC PDF
trojúhelníka Konstrukce Milan Hanuš,
řešené soustavou rovnic
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_398_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Měrná tepelná kapacita procvičení © Petr Špína 2011
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Procenta Výpočet počtu procent
Kdo chce být milionářem ?
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zlomky Vzorce Procenta Úměrnost
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Hmotnostní zlomek a koncentrace roztoku
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Roztok homogenní směs 2 a více látek.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 6.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Za předpokladu použití psacích potřeb
Goniometrické funkce pro III. ročník
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
PROCENTA, ÚROKY 7. ročník.
Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy1/1.1 PříjemceZákladní škola, Třebechovice pod Orebem,
Výpočty z chemických rovnic
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
AZ - KVÍZ Procvičení procent
Zuzana Ondrášová.
v programu MS PowerPoint
Hmotnostní zlomek převáděný na %
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_61.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Násobení a dělení 10, 100, 1000,… Matematika – 6. ročník *
54.1 Pamětné násobení a dělení do
- VYJADŘUJÍ ČÁST Z CELKU - PŘIČEMŽ CELEK JE VŽDY 100 %
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výpočet procentové koncentrace roztoku
CHEMIE ROZTOKY - CVIČENÍ.
Opakování na 1.čtvrtletní písemnou práci
Souhrnné opakování desetinná čísla
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
* Procenta kolem nás Matematika – 7. ročník *
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
% % PROCENTA PŘEHLED UČIVA Milan Hanuš DOC PDF
Transkript prezentace:

% % PROCENTA PŘEHLED UČIVA Milan Hanuš DOC PDF TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR % % PROCENTA Prezentace je dostupná i na http://procen.chytrak.cz DOC PŘEHLED UČIVA Milan Hanuš PDF

PROCENTO JE SETINA CELKU 1% = 0,01 1% = 1/100 100% = 1 CELEK 50% = 1/2 CELKU = 0,5 CELKU 25% = 1/4 CELKU = 0,25 CELKU 75% = 3/4 CELKU = 0,75 CELKU 10% = 1/10 CELKU = 0,1 CELKU

TYPOVÉ ÚLOHY: Řešení: 1. úměrou 1. Známe celek a chceme vědět , jak velká je část celku zadaného procenty („Kolik je 50% z 20 m?“) 2. Známe celek a chceme vědět , kolik procent je daná část z celku („Kolik procent je 20m z 80 m?“) 3. Známe kolik procent je část, jak je veliká a chceme vědět , jak velký je celek („50% je 20 m, kolik je celek?“) Řešení: 1. úměrou 2. podle vzorce 3. přes jedno procento 4. kalkulátorem

Příklad: V postřiku proti škůdcům na poli je 0,05 vol % účinné jedovaté látky. Kolik dm3 účinné látky je v 500 dm3 postřiku? 100% …………………. 500 dm3 0,05% …………………. x dm3 = · : START x = 500 · 0,05 : 100 X = 0,25 dm3 V 500 DM3 JE ČTVRT LITRU ÚČINNÉ LÁTKY. Č = Z · P / 100 Č = 500 · 0,05 : 100 Č = 0,25 dm3 100% …………………. 500 dm3 1% …………………. 5 dm3 0,05 % ………………… 5 · 0,05 = 0,25 dm3 Kalkulátor 500 X 0,05 : 100 = 0,25 dm3

Příklad: V 500kg postřiku proti škůdcům na poli je ¼ kg účinné jedovaté látky. Kolikaprocentní je postřik? 100% …………………. 500 kg x% ………………… 0,25 kg = · : x = 100 · 0,25 : 500 x = 0,05 % Postřik obsahuje 0,05 % účinné látky. P = Č / Z · 100 Č = 0,25 : 500 · 100 Č = 0,05 % 100% …………………. 500 kg 1% …………………. 5 kg 0,25 kg ………………… 0,25 : 5 = 0,05 % Kalkulátor 0,25 : 500 x 100 = 0,05 %

Příklad: Pavel měl složit uhlí Příklad: Pavel měl složit uhlí. Složil 4500 kg a svůj úkol tím splnil na 90%. Kolik uhlí měl Pavel vlastně složit? 90% ………………… 4 500 kg 100% …………………. x kg = · : x = 4 500 : 90 · 100 x = 5 000 kg Pavel měl složit 50q uhlí. Z = Č / P · 100 Č = 4 500 : 90 · 100 Č = 5 000 kg 90% ……………… 4 500 kg 1% …………………. 50 kg 100% ………………… 50 · 100 = 5 000 kg Kalkulátor 4500 : 90 x 100 = 5 000 kg

Při výpočtu využijeme poznatku, že 1% = 1/100 celku Příklad: Osobní automobil stál na počátku roku 560 000 Kč. V květnu jej zlevnili o 15%, v červnu zdražili o 7% a v září opět zlevnili o 4%. Kolik stojí auto v říjnu, když se již jeho cena neměnila? Při výpočtu využijeme poznatku, že 1% = 1/100 celku Cena vozu v X. měsíci = 560 000 · (1 – 0,15) · (1 + 0,07) · (1 – 0,04) = 488 947 Kč Cena v květnu Cena v červnu Cena od září Auto v říjnu stojí 488 947 Kč. Je klíčovým finančním nástrojem pro realizování Evropské strategie zaměstnanosti. Kalkulačka

Příklad: Spalovací dvoutaktní motor má předepsanou palivovou směs motorového oleje a benzínu v poměru 1 : 49. Kolik % oleje je v pohonné směsi? 100 % ……………………….. (49 +1) dílů x % ………………………. 1 díl x = 100 · 1 : 50 x = 2% Motor vyžaduje 2% oleje v pohonné směsi.

Podpora rovnosti přístupu ke vzdělání Příklad: Nastavovaná malta je připravena z vápna, cementu a písku v pomě-ru 3 : 1 : 16. Kolik procent vápna je v maltě? 100 % ………………………….. (3 + 1 + 16) dílů x % ……………………………………… 3 díly x = 100 · 3 : 20 x = 15% V maltě je 15 % vápna. Podpora rovnosti přístupu ke vzdělání

PROMILE 1‰ = 1/1000 = 0,001 CELKU Postup výpočtu a typové úlohy jsou stejné jako u procentického počtu – jen místo násobení (dělení) stem se násobí (dělí) tisícem. Příklad: Kolik gramů čistého C2H5OH měl v krvi viník dopravní nehody o hmotnosti asi 75 kg, když mu policista naměřil 1,2‰ alkoholu? 1,2 ‰ …………………………. x g alkoholu 1 000 ‰ ………………………….. 75 000 g x = 75 000 · 1,2 : 1 000 = 90 g Viník nehody měl v těle 90 g alkoholu. Kalkulačka

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR k o n e c TEST

A 1. Ze 150 obrobků byly 3 zmetky. Kolik procent činila zmetkovitost při výrobě? 2. Vlhkost obilí byla 7%. Kolik kg vody je v 5 000 kg obilí? 3. Voleb ve městě se zúčastnilo 52,4% voličů. Kolik zapsaných voličů nešlo k volbám ve městě s 52 000 zapsanými voliči? 4. Při frézování ubyde 16,2% materiálu. Kolik kg mosazi je třeba na obrobek o hmotnosti 27 528,3 g? B 1. Zmetkovitost při výrobě činila 5 procent? Kolik zmetků vzniklo při produkci 1600 výrobků? 2. V kravském mléce je 3,5% mléčných bílkovin. Kolik kg mléčných bílkovin získáme od jedné dojnice s roční dojivostí 7 500 kg mléka? 3. Rak má v přírodě velký význam. Ekologové uvádějí, že při jeho vypouštění do potoků přežívá asi 60% jedinců. Kolik jich musí vypustit do potoka, kde by mělo žít 240 raků? 4. Pečením ztrácí maso asi 15% své hmotnosti. Kolik syrového masa je třeba na 255 g porci?

ŘEŠENÍ A 3 / 150 · 100 = 2% zmetků 7 · 5000 / 100 =350 kg vody 47,6 · 52 000 / 100 = 24 752 voličů 27 528,3 / (100 – 16,2) · 100 = 32 850 g B 1 600 · 5 / 100 = 80 zmetků 7500 · 3,5 / 100 =262,5 kg bílkovin 240 / 60 · 100 = 400 raků 255 / (100 – 15) · 100 = 300 g masa