Člověk - tvor společenský Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/02.0007 ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 1 Aktivita.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pohyb obyvatelstva ČR.
Advertisements

M ÉDIA A POLITIKA Mgr. Vilém Ďoubal Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
KDO JSEM? Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 1
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
POTŘEBY, HODNOTY, ZÁJMY Mgr. Michal Oblouk.
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
OSTATNÍ DRUHY DOPRAVY.
1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství.
Participace občanů na politickém životě
Pilíře politického systému 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita.
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 1 Autor: Lenka Poláková
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2206_VO8 Umím se prosazovat? © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.
Uhlík Aktivita č. 6: Poznáváme chemii Prezentace č. 9
Člověk - tvor společenský
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Alkalické kovy Aktivita č. 6: Poznáváme chemii Prezentace č. 12
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Lidská práva.
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
Prezentace projektu Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská Aktivita č.1: Výchova.
Struktura organických látek
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
KONFLIKTY V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 9 Autor: Lenka Poláková
Vývoj člověka Ontogeneze.
Nová identita 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1: Výchova.
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_19_OSVZ_ZSVB ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
L Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
KONFLIKT ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ.
Zvládnu i náročné životní situace II.
KONFLIKT Božena Genrtová.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2211_VO8 KONFLIKT A STRES © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.
Jak odhadnout druhé Aktivita č.1:Výchova k aktivnímu občanství
Dav a jeho členění Barbora Vítová, C2A.
Komunikace Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Renáta Kupsová Název materiálu: Politika Označení materiálu: VY_32_INOVACE_OBV.P2.207.
Sociokulturní struktura populace ČR
Kultura.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Masmédia, informativní.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Kultura Občanský a společenskovědní základ Autor: Mgr. Pavel Semerák
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
SOCIÁLNÍ DETERMINACE PSYCHIKY
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Šárka Hučíková, V8A Gymnázium Jiřího Ortena
Sociální psychologie se zaměřením na sport
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
KONFLIKTY V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Mediální manipulace rozjizdeji-kampan-proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/
VY_32_INOVACE_17_12_Asertivita
Sociální psychologie.
Náročné životní situace
Konflikt Sociální psychologie.
Transkript prezentace:

Člověk - tvor společenský Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 7 Autor: PaedDr. Zdenka Lajdová

OBSAH 2 1.Sociologie 2.Socializace 3.Prostředníci socializace 4.Sociální skupiny 5.Chování a prožívání 6.Typy chování 7.Konflikt 8.Řešení konfliktů

SOCIOLOGIE 3 Sociologie je společenská věda zkoumající sociální život jednotlivců, skupin a společností. Sociologie se zabývá člověkem ve vztahu ke společnosti (sociologický = společenský)

SOCIALIZACE 4 proces začlenění člověka do společnosti člověk si osvojuje základní kulturní normy a hodnoty učí se chovat tak, jak se to od něj očekává je to proces, který probíhá celý život (Resocializace = znovuzačlenění) 2 3

Socializace probíhá prostřednictvím: 5 rodiny - osvojení základních kulturních návyků vrstevnické skupiny - opak rodiny, vyznává odlišné hodnoty masmédií - přinášejí informace rychle, mnoho, pro masy - ovlivňují názory, chování (masmédia = hromadné sdělovací prostředky) školy - vzdělává, ovlivňuje chování církve - ovlivňuje chování a životní postoje svých členů

6 SOCIÁLNÍ SKUPINA společenství 2 až 3 a více lidí, mezi nimiž existuje pocit sounáležitosti 5

SOCIÁLNÍ SKUPINY 7 rodinaobecstátnárod školní třídaspolupracovníci

Členění sociálních skupin 8 malé (rodina)velké (národ) otevřené (zájmový kroužek)uzavřené (sekta) dobrovolné členstvípřikázané členství

9 CHOVÁNÍ vnější projev psychiky PROŽÍVÁNÍ souhrn všech vnitřních stavů člověka, projevuje se v chování 11 12

TYPY CHOVÁNÍ VE SPOLEČNOSTI 10 Agresivní = útočné Pasivní = nečinnost, netečnost 13 14

11 Asertivní chování ASERTIVITA = SEBEPROSAZOVÁNÍ Asertivita - způsob jednání, kdy člověk přiměřeně prosazuje své názory, postoje (ani agresivně, ani pasivně) 15

KONFLIKT 12 konflikt - je srážka či střet dvou nebo vícerých, do určité míry se vylučujících nebo protichůdných snah, sil, potřeb, zájmů, citů, hodnot nebo tendencí. 17

13 Spory a nedorozumění jsou přirozenou součástí každodenního života. Příčinou konfliktu s ostatními lidmi bývá rozdílný názor na určitou skutečnost. Konflikt je zdrojem změn (je motivem k jednání)

DRUHY KONFLIKTŮ 14 INTRAPERSONÁLNÍ konflikt uvnitř jedince INTERPERSONÁLNÍ konflikt mezi lidmi

ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ 15  Útok - snaha prosadit své řešení  Únik - popření konfliktu  Řešení - vyřešení problému snaha najít takové řešení, které vyhovuje všem, např. kompromis

16 18

17 1. cs.wikipedia.org/wiki/Sociologie. [Online] [Cited: 12 7, 2013.] 2. Kurzy-2. [Online] [Cited: 12 7, 2013.] 3. Sluzby/Sluzby-pro-Vas-web.aspx. [Online] [Cited: 12 7, 2013.] web.aspx. 4. maturitniotazky/zaklady-spolecenskych-ved/socialni-skupina. [Online] [Cited: 12 6, 2013.] 5. image.php?img_id= &img_type=1. [Online] [Cited: 12 7, 2013.] /03/09/kam-s-rodinou. tomaskovacik.blog.pravda.sk. [Online] 3 9, [Cited: 12 7, 2013.] 7. k-cemu-a-jak-lidem-vti-slouzi. [Online] [Cited: 12 6, 2013.] jak-lidem-vti-slouzi. 8. rservice.php?akce=tisk&cisloclanku= [Online] 11 2, [Cited: 12 7, 2013.] klub.cz/rservice.php?akce=tisk&cisloclanku= zahranicne. [Online] 26 7, [Cited: 12 6, 2013.] slo/suxxezzgroup/h318adame/spolupracovnici.html. [Online] [Cited: 12 7, 2013.] kariera/ zeny-sefky-casteji-rvou-a-vyjadruji-svuj-vztek-agresivne.html. [Online] 12 6, [Cited: 12 7, 2013.] poradna_detail.php?id= [Online] 2 14, [Cited: 12 7, 2013.] agresivita-u-deti/. [Online] 4 14, [Cited: 12 8, 2013.] online/pohled-lekare-na-autismus-s-vyuzitim-poslednich-vyzkumu. [Online] [Cited: 12 8, 2013.] files/CD/novy_kurz1/resources/3/Obecne_pojmy_definice_asertivity.htm. evyna.pef.czu.cz. [Online] [Cited: 12 8, 2013.] wiki/Konflikt. cs.wikipedia.org. [Online] [Cited: 12 8, 2013.] konflikt.htm. mezilidske-vztahy.euweb.cz. [Online] [Cited: 12 8, 2013.] /je-vam-vlastni-zvladani-konfliktu/. [Online] [Cited: 12 8, 2013.] zvladani-konfliktu/. Bibliografie