Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.01 Druhá mocnina
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
148,6 cm 154,2 cm 139,8 cm.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Téma: Desetinná čísla Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_096.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091.
Celá čísla Dělení.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
14..
Desetinná čísla SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Přednost početních operací
Násobilka 6, 7, 8, 9 VY_32_INOVACE_090, 5. sada, M ANOTACE
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Matematika a její aplikace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Transkript prezentace:

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :

Vzdělávací obor: Matematika Třída: 6.D Vyučující: Mgr.Daniela Gongolová Datum: Téma vyučovací hodiny : „ Násobení desetinných čísel – procvičování a „ Násobení desetinných čísel – procvičování a upevňování učiva“ upevňování učiva“ Vybavení učebny : PC – notebook PC – notebook dataprojektor dataprojektor

Zdroje informací J. Coufalová; Matematika pro šestý ročník ZŠ J. Coufalová; Matematika pro šestý ročník ZŠ Odvárko – Kadleček; Matematika 2 pro šestý ročník ZŠ Odvárko – Kadleček; Matematika 2 pro šestý ročník ZŠ

Násobení desetinných čísel – procvičování a upevňování učiva

Matematická rozcvička Zopakuj jak násobíme dvě desetinná čísla? Zopakuj jak násobíme dvě desetinná čísla? Odpověď: násobíme je jako čísla přirozená a ve výsledku oddělíme tolik des. míst jako je součet počtu des. míst v obou činitelích Odpověď: násobíme je jako čísla přirozená a ve výsledku oddělíme tolik des. míst jako je součet počtu des. míst v obou činitelích Piš do sešitu jen výsledky  0,9.5 =  0,4.0,2 =  0,1.0,01 =  0,4.0,5 =  0,002.0,004 = 0,5.0,0001 = 0,3.3 = 0,4.2,1 = 0,7.0,08 = 0,6.0,4 = 1,2.0,2 = 0,5.0,05 = 0,7.0, = 0,6.4 =

Zkontroluj si své výpočty 4,5 4,5 0,08 0,08 0,001 0,001 0,2 0,2 0, , , , ,9 0,9 0,84 0,056 0,24 0,025 0, ,4

Počítej a dávej pozor na polohu desetinné čárky 15,2 + 36,8 = 15,2 + 36,8 = 15,2. 36,8 = 15,2. 36,8 = U sčítání desetinných čísel píšeme desetiny pod desetiny,des. čárku pod des. čárku,jednotky pod jednotky atd. U násobení des. čísla násobíme jako čísla přirozená a ve výsledku oddělíme tolik des. míst jako je součet počtu des. míst v obou činitelích. Výpočty 15,2 15,2 36,8.36,8 52, ,36

Zkus ještě jednou 24,7 – 8,9 = 24,7 – 8,9 = 24,7. 8,9 = 24,7. 8,9 = 24,7 24,7 - 8,9. 8,9 15, ,83

Vypočítej samostatně a dávej pozor na pořadí početních výkonů (3,7 + 8,6). 5,4 = (3,7 + 8,6). 5,4 = 4,3. 5,6 - 13,6 = 4,3. 5,6 - 13,6 = (16,8 – 7,9). 5,6 = (16,8 – 7,9). 5,6 = 3,14 + 8,6. 2,5 = 3,14 + 8,6. 2,5 = (3,7 + 8,6). 5,4 = 12,3. 5,4 = 66,42 4,3. 5,6 - 13,6 = 24,08 – 13,6 = 10,48 (16,8 – 7,9). 5,6 = 8,9. 5,6 = 49,84 3,14 + 8,6. 2,5 = 3, ,5 = 24,64

Paní Nováková zaplatila v textilní galanterii dvěma stokorunami.Kolik korun dostala nazpět,když koupila 4,5 m prádlové gumy; 4,5 m bavlněné krajky ; 3m stuhy a 12 knoflíků ? Ceník zboží Knoflík 1 kus 1 kus 3,80 Kč 3,80 Kč Prádlová guma 1 m 1 m 7,60 Kč 7,60 Kč Bavlněná krajka 1 m 1 m 12,60 Kč 12,60 Kč Stuha 1 m 1 m 8,40 Kč 8,40 Kč

Řešení Koupila prádlovou gumu……….4,5. 7,6 Koupila prádlovou gumu……….4,5. 7,6 bavlněnou krajku…….4,5. 12,6 bavlněnou krajku…….4,5. 12,6 stuhu…………………. 3. 8,4 stuhu…………………. 3. 8,4 knoflíky……………….12. 3,8 knoflíky……………….12. 3,8 Zaplatila 200Kč Zaplatila 200Kč Dostala zpět ……………………..x Kč Dostala zpět ……………………..x Kč x = 200 – (4,5. 7,6 + 4,5. 12, , ,8) x = 200 – (34,2 + 56,7 + 25,2 + 45,6) x = 200 – 161,7 x = 38,3 Kč Paní Nováková dostala 38,3 Kč nazpět.

Na závěr si zapiš zadání domácího úkolu Který útvar má větší obsah – čtverec o straně Který útvar má větší obsah – čtverec o straně a = 5,4 cm nebo obdélník se stranami a = 3,7 cm, b = 6,8 cm? O kolik je tento obsah větší? a = 5,4 cm nebo obdélník se stranami a = 3,7 cm, b = 6,8 cm? O kolik je tento obsah větší?

Hodnocení vyučovací hodiny Netradiční forma výuky – atraktivnost pro žáky i učitele. Netradiční forma výuky – atraktivnost pro žáky i učitele. Možnost vracet se k probrané látce. Možnost vracet se k probrané látce. Snadná kontrola výsledků. Snadná kontrola výsledků. Klady Zápory Klady Zápory

Poznámky k prezentaci Využití laserového ukazovátka usnadňuje orientaci v textu Využití laserového ukazovátka usnadňuje orientaci v textu