Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005
Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :
Vzdělávací obor: Matematika Třída: 6.D Vyučující: Mgr.Daniela Gongolová Datum: Téma vyučovací hodiny : „ Násobení desetinných čísel – procvičování a „ Násobení desetinných čísel – procvičování a upevňování učiva“ upevňování učiva“ Vybavení učebny : PC – notebook PC – notebook dataprojektor dataprojektor
Zdroje informací J. Coufalová; Matematika pro šestý ročník ZŠ J. Coufalová; Matematika pro šestý ročník ZŠ Odvárko – Kadleček; Matematika 2 pro šestý ročník ZŠ Odvárko – Kadleček; Matematika 2 pro šestý ročník ZŠ
Násobení desetinných čísel – procvičování a upevňování učiva
Matematická rozcvička Zopakuj jak násobíme dvě desetinná čísla? Zopakuj jak násobíme dvě desetinná čísla? Odpověď: násobíme je jako čísla přirozená a ve výsledku oddělíme tolik des. míst jako je součet počtu des. míst v obou činitelích Odpověď: násobíme je jako čísla přirozená a ve výsledku oddělíme tolik des. míst jako je součet počtu des. míst v obou činitelích Piš do sešitu jen výsledky 0,9.5 = 0,4.0,2 = 0,1.0,01 = 0,4.0,5 = 0,002.0,004 = 0,5.0,0001 = 0,3.3 = 0,4.2,1 = 0,7.0,08 = 0,6.0,4 = 1,2.0,2 = 0,5.0,05 = 0,7.0, = 0,6.4 =
Zkontroluj si své výpočty 4,5 4,5 0,08 0,08 0,001 0,001 0,2 0,2 0, , , , ,9 0,9 0,84 0,056 0,24 0,025 0, ,4
Počítej a dávej pozor na polohu desetinné čárky 15,2 + 36,8 = 15,2 + 36,8 = 15,2. 36,8 = 15,2. 36,8 = U sčítání desetinných čísel píšeme desetiny pod desetiny,des. čárku pod des. čárku,jednotky pod jednotky atd. U násobení des. čísla násobíme jako čísla přirozená a ve výsledku oddělíme tolik des. míst jako je součet počtu des. míst v obou činitelích. Výpočty 15,2 15,2 36,8.36,8 52, ,36
Zkus ještě jednou 24,7 – 8,9 = 24,7 – 8,9 = 24,7. 8,9 = 24,7. 8,9 = 24,7 24,7 - 8,9. 8,9 15, ,83
Vypočítej samostatně a dávej pozor na pořadí početních výkonů (3,7 + 8,6). 5,4 = (3,7 + 8,6). 5,4 = 4,3. 5,6 - 13,6 = 4,3. 5,6 - 13,6 = (16,8 – 7,9). 5,6 = (16,8 – 7,9). 5,6 = 3,14 + 8,6. 2,5 = 3,14 + 8,6. 2,5 = (3,7 + 8,6). 5,4 = 12,3. 5,4 = 66,42 4,3. 5,6 - 13,6 = 24,08 – 13,6 = 10,48 (16,8 – 7,9). 5,6 = 8,9. 5,6 = 49,84 3,14 + 8,6. 2,5 = 3, ,5 = 24,64
Paní Nováková zaplatila v textilní galanterii dvěma stokorunami.Kolik korun dostala nazpět,když koupila 4,5 m prádlové gumy; 4,5 m bavlněné krajky ; 3m stuhy a 12 knoflíků ? Ceník zboží Knoflík 1 kus 1 kus 3,80 Kč 3,80 Kč Prádlová guma 1 m 1 m 7,60 Kč 7,60 Kč Bavlněná krajka 1 m 1 m 12,60 Kč 12,60 Kč Stuha 1 m 1 m 8,40 Kč 8,40 Kč
Řešení Koupila prádlovou gumu……….4,5. 7,6 Koupila prádlovou gumu……….4,5. 7,6 bavlněnou krajku…….4,5. 12,6 bavlněnou krajku…….4,5. 12,6 stuhu…………………. 3. 8,4 stuhu…………………. 3. 8,4 knoflíky……………….12. 3,8 knoflíky……………….12. 3,8 Zaplatila 200Kč Zaplatila 200Kč Dostala zpět ……………………..x Kč Dostala zpět ……………………..x Kč x = 200 – (4,5. 7,6 + 4,5. 12, , ,8) x = 200 – (34,2 + 56,7 + 25,2 + 45,6) x = 200 – 161,7 x = 38,3 Kč Paní Nováková dostala 38,3 Kč nazpět.
Na závěr si zapiš zadání domácího úkolu Který útvar má větší obsah – čtverec o straně Který útvar má větší obsah – čtverec o straně a = 5,4 cm nebo obdélník se stranami a = 3,7 cm, b = 6,8 cm? O kolik je tento obsah větší? a = 5,4 cm nebo obdélník se stranami a = 3,7 cm, b = 6,8 cm? O kolik je tento obsah větší?
Hodnocení vyučovací hodiny Netradiční forma výuky – atraktivnost pro žáky i učitele. Netradiční forma výuky – atraktivnost pro žáky i učitele. Možnost vracet se k probrané látce. Možnost vracet se k probrané látce. Snadná kontrola výsledků. Snadná kontrola výsledků. Klady Zápory Klady Zápory
Poznámky k prezentaci Využití laserového ukazovátka usnadňuje orientaci v textu Využití laserového ukazovátka usnadňuje orientaci v textu