AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí z osmého ročníku. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci procvičí znalosti ze sedmého ročníku. Speciální vzdělávací potřebyNe Klíčová slovaReálná čísla, pythagorova věta, výrazy, statistika, rovnice a geometrické útvary. Druh učebního materiáluPrezentace Druh interaktivitySoutěž Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina12-15 let Celková velikost / datum287 kB soubor.doc (MS PowerPoint) / září IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
VĚDOMOSTNÍ MILIONÁŘ Opakování znalostí z osmého ročníku první část do včetně.
Vítejte u soutěže VĚDOMOSTNÍ MILIONÁŘ. Pravidla: 1.Zapište si hodnotu otázky (bodů, peněz). 2.Přečtěte si pořádně otázku a vyčkejte na možnosti odpovědí. 3.Zapište si odpověď (písmeno), která je podle Vás ta správná. 4.Pokud odpovíte správně, tak si hodnotu otázky (bodů, peněz) přičtěte, naopak odečtěte. Obr. 1 © Václav Simandl
Otázky jsou obtížné podle hodnoty. Hodnoty otázek: Obr. 2 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA 1000 A) 4. 4 B) (-4). (-4) C) 4. (-4) D) (-4). (4) Jak zapíšeme na součin (-4)²? Smažeme chybné odpovědi. Obr. 3 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA 2000 A) pravoúhlém B) obecném C) tupoúhlém D) rovnostranném V jakém trojúhelníku využíváme pythagorovu větu? Jste si jistí? Tak jdeme na to. Obr. 4 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA 5000 A) a³ B) a² + a C) 2a² D) jiný výsledek Jaký je výsledek úpravy výrazu? (a + a). a = Vzpomenete si na pravidla o výrazech? Obr. 5 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) 0x = 0 B) 1x = 0 C) 1x = 1 D) jiný Jaký je výsledek lineární rovnice aby vyšlo nekonečně mnoho řešení ? Nejste si jistí? Nyní to zjistíte. Obr. 6 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) alfa B) 3,149 C) vteřina D) jinak Jak říkáme Ludolfovu číslu? Jistě jste ho již využili při výpočtech. Obr. 7 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) h = V/(πr)² B) h = V/(πr²) C) h = S/V D) h = S/r Jaký vzorec je pro výpočet výšky válce? Potřebujete poradit? Napište vzorec objemu válce a upravte. Obr. 8 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) Medián, nad x je ^ B) Modus, nad x je ~ C) Modus, nad x je ^ D) Medián, nad x je ~ Čemu odpovídá tato definice: Hodnota, která se vyskytuje ve statickém souboru nejčastěji. Jakou má značku? Tady je každá rada drahá. Obr. 9 © Václav Simandl
Kontrola bodů za první půlku 1.Sečtěte hodnotu správných odpovědí. 2.Sečtěte hodnotu špatných odpovědí. (žádná odpověď je také špatná) 3. Pokud je hodnota správných větší než špatných, pouze odečtěte (měli byste být v plusových bodech – gratulujeme). 4. Hodnota špatných bodů je větší než správných, tak vypočítejte špatné mínus správné a před výsledek dejte mínus (jste v mínusu – nebojte ještě otázky za velké hodnoty budou =o] ). Obr. 10 © Václav Simandl
Čerpáno Obr. 1 – 10. vlastní zdroje (© Václav Simandl) Copyright Václav Simandl, září 2011.
Metodický pokyn Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Seznámí s pravidly a poté kliknutím se objeví otázka, možnosti, nápověda, správná odpověď. U jednotlivých otázek probíhá myšlenková mapa, diskuse a vysvětlení či doplnění látky.