AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí z šestého ročníku. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci procvičí znalosti z šestého ročníku. Speciální vzdělávací potřebyNe Klíčová slovaÚhel, trojúhelník, dělitelnost, souměrnost, objem a povrch. Druh učebního materiáluPrezentace Druh interaktivitySoutěž Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina12-15 let Celková velikost / datum287 kB soubor.doc (MS PowerPoint) / září IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
VĚDOMOSTNÍ MILIONÁŘ Opakování znalostí z šestého ročníku druhá část od do
Vítejte u soutěže VĚDOMOSTNÍ MILIONÁŘ. Pravidla: 1.Zapište si hodnotu otázky (bodů, peněz). 2.Přečtěte si pořádně otázku a vyčkejte na možnosti odpovědí. 3.Zapište si odpověď (písmeno), která je podle Vás ta správná. 4.Pokud odpovíte správně, tak si hodnotu otázky (bodů, peněz) přičtěte, naopak odečtěte. Obr. 1 © Václav Simandl
Otázky jsou obtížné podle hodnoty. Hodnoty otázek: Obr. 2 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) 1800° B) 1180° C) 180° D) jiný výsledek Vypočítej celkový úhel = Kolik je vnitřní úhle kruhu, čtverce, obdélníka, trojúhelníka a šestiúhelníka? Pouze vypočítej. Obr. 3 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) bod B) úsečka C) trojúhelník D) něco jiného Co vznikne, když obměníme trojúhelníkovou nerovnost na tento vzorec? a + b = c Víte co je trojúhelníková nerovnost? Zda lze trojúhelník sestrojit. a + b > c Obr. 4 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) 1,2,3,4,5,6,8,9,10 B) 1,2,5,10 C) 1,3,4,5,10 D) ani jedna možnost Čím je dělitelné toto číslo ? Využijte znaky dělitelnosti od 1 – 10 bez čísla 7. Obr. 5 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) střední příčky B) těžnice Tc C) výška Va D) ani jedno Podle jaké osy je osově souměrný každý obecný trojúhelník ? Osa rozděluje útvar, což jsem asi moc nepomohl. Obr. 6 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) 1000 B) 100 C) jiný výsledek D) nelze Když víte, že do krychle o straně 1dm se vejde 1l, kolik centimetrů čtvereční do ní dáme? Převádění jednotek, je sranda, ne? Obr. 7 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) přirozená B) celá C) racionální D) ani jedno Desetinná čísla patří mezi čísla? Potřebujete poradit? Jedna odpověď je správná. Obr. 8 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) to samé jako u osové souměrnosti B) nelze C) pravoúhlé promítání D) obraz bude převrácený a vzdálený Co se stane, když prohodíme v středové souměrnosti obraz se vzorem? Tady je každá rada drahá. Obr. 9 © Václav Simandl
Kontrola bodů 1.Sečtěte hodnotu správných odpovědí. 2.Sečtěte hodnotu špatných odpovědí. (žádná odpověď je také špatná) 3. Pokud je hodnota správných větší než špatných, pouze odečtěte (měli byste být v plusových bodech – gratulujeme). 4. Hodnota špatných bodů je větší než správných, tak vypočítejte špatné mínus správné a před výsledek dejte mínus (jste v mínusu). Obr. 10 © Václav Simandl
Čerpáno Obr. 1 – 10. vlastní zdroje (© Václav Simandl) Copyright Václav Simandl, září 2011.
Metodický pokyn Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Seznámí s pravidly a poté kliknutím se objeví otázka, možnosti, nápověda, správná odpověď. U jednotlivých otázek probíhá myšlenková mapa, diskuse a vysvětlení či doplnění látky.