AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí z prvního stupně. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci procvičí znalosti z I. stupně. Speciální vzdělávací potřebyNe Klíčová slovaPřirozená čísla, geometrické útvary. Druh učebního materiáluPrezentace Druh interaktivitySoutěž Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina12-15 let Celková velikost / datum297 kB soubor.doc (MS PowerPoint) / září IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
VĚDOMOSTNÍ MILIONÁŘ Opakování znalostí z I. stupně druhá část do do
Otázky jsou obtížné podle hodnoty. Hodnoty otázek: Obr. 1 © Václav Simandl
Vítejte u soutěže VĚDOMOSTNÍ MILIONÁŘ. Pravidla: 1.Zapište si hodnotu otázky (bodů, peněz). 2.Přečtěte si pořádně otázku a vyčkejte na možnosti odpovědí. 3.Zapište si odpověď (písmeno), která je podle Vás ta správná. 4.Pokud odpovíte správně, tak si hodnotu otázky (bodů, peněz) přičtěte, naopak odečtěte. Obr. 2 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) rovnostranný, rovnoramenný, pravoúhlý, obecný B) stejnostranný, rovnoramenný, různostranný C) rovnostranný, rovnoramenný, pravoúhlý, různý D) rovnostranný, rovnoramenný, pravý, různý Jaké druhy trojúhelníku známe? Není to tak těžké, jen si vzpomenout. Obr. 3 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) rovina B) přímka C) bod D) úsečka Co je elementárním prvkem geometrie? Vše můžeme z tohoto prvku sestrojit. Obr. 4 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) d, r. 2, k B) R, d : 2, k C) r, d : 2, k D) r, d. 2, k Jak značíme poloměr, jak ho určíme z průměru a jak se značí kružnice? Smažeme chybné odpovědi. Obr. 5 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) nelze B) 0 C) 134 D) jiný výsledek Kolik se rovná 134 : 0 = ? Dejte pozor, je to chyták. Obr. 6 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) kruh B) obdélník C) čtverec D) kružnice Jaký útvar máme na mysli? Je to rovinný útvar, množina všech bodů v rovině, která leží ve stejné vzdálenosti od jednoho daného bodu. S tímto Vám neporadím … Obr. 7 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) 1 : 5. (4 – ) = 5 B) 3 – 5. 1 : 4 = 5 C) 5 : 4. (3 – 8 + 1) = 5 D) jinak Jaký příklad vznikne z 5 : 1. (8 – 3 + 4) = 100 když, prohodíme: menšenec s menšitelem, dělitele se sčítancem a do výsledku napíšeme dělence. Čtěte pozorně a nebude to těžké. Obr. 8 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) o = 5a + b + c B) jinak C) o = 3a + c D) o = 3a + c - b Jaký vzorec vznikne, když použijete: součet pro vzorce obvodů trojúhelníka a čtverce a od výsledku odečtete obvod obdélníka. Je to hra s písmenky. Obr. 9 © Václav Simandl
Kontrola bodů 1.Sečtěte hodnotu správných odpovědí. 2.Sečtěte hodnotu špatných odpovědí. (žádná odpověď je také špatná) 3. Pokud je hodnota správných větší než špatných, pouze odečtěte (měli byste být v plusových bodech – gratulujeme). 4. Hodnota špatných bodů je větší než správných, tak vypočítejte špatné mínus správné a před výsledek dejte mínus (jste v mínusu – nebojte ještě otázky za velké hodnoty budou =o] ). Obr. 10 © Václav Simandl
Čerpáno Obr. 1 – 10. vlastní zdroje (© Václav Simandl) Copyright Václav Simandl, září 2011.
Metodický pokyn Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Seznámí s pravidly a poté kliknutím se objeví otázka, možnosti, nápověda, správná odpověď. U jednotlivých otázek probíhá myšlenková mapa, diskuse a vysvětlení či doplnění látky.