AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí z šestého ročníku. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci procvičí znalosti ze sedmého ročníku. Speciální vzdělávací potřebyNe Klíčová slovaRacionální čísla,zlomky, úměra, poměr a geometrické útvary. Druh učebního materiáluPrezentace Druh interaktivitySoutěž Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina12-15 let Celková velikost / datum287 kB soubor.doc (MS PowerPoint) / září IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
VĚDOMOSTNÍ MILIONÁŘ Opakování znalostí ze sedmého ročníku první část do včetně.
Vítejte u soutěže VĚDOMOSTNÍ MILIONÁŘ. Pravidla: 1.Zapište si hodnotu otázky (bodů, peněz). 2.Přečtěte si pořádně otázku a vyčkejte na možnosti odpovědí. 3.Zapište si odpověď (písmeno), která je podle Vás ta správná. 4.Pokud odpovíte správně, tak si hodnotu otázky (bodů, peněz) přičtěte, naopak odečtěte. Obr. 1 © Václav Simandl
Otázky jsou obtížné podle hodnoty. Hodnoty otázek: Obr. 2 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA 1000 A) odečteme čitatele i jmenovatele B) odečteme čitatele a opíšeme jmenovatele C) sečteme čitatele i jmenovatele D) jinak Jak odečítáme zlomky se stejným jmenovatelem? Smažeme chybné odpovědi. Obr. 3 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA 2000 A) -5 B) -(-5) C) -5-5 D) jiný výsledek Jaké číslo je opačné k číslu -5. Jste si jistí? Tak jdeme na to. Obr. 4 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA 5000 A) plus B) mínus C) krát D) děleno Jaké znaménko bude výsledkem? - : +. + : = Vzpomenete si na pravidla o znaménkách? Obr. 5 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) parabola B) hyperbola C) přímka D) jiný útvar Co je grafem přímé úměry ? Nejste si jistí? Nyní to zjistíte. Obr. 6 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) deltoid B) čtverec C) obdélník D) jiný útvar Čtyřúhelník, který je souměrný podle jediný přímky, ve které leží jeho úhlopříčka, se nazývá? Jistě jste ho již využili při větru. Obr. 7 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) 1 B) 0,01 C) 0,001 D) jiný výsledek Jak zapíšeme 0,01 % desetinným číslem? Potřebujete poradit? Jedna odpověď je správná. Obr. 8 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) povrch B) úhlopříčka C) výška D) jiná odpověď U hranolu vzdálenost rovin, ve kterých leží jeho podstavy udává? Tady je každá rada drahá. Obr. 9 © Václav Simandl
Kontrola bodů za první půlku 1.Sečtěte hodnotu správných odpovědí. 2.Sečtěte hodnotu špatných odpovědí. (žádná odpověď je také špatná) 3. Pokud je hodnota správných větší než špatných, pouze odečtěte (měli byste být v plusových bodech – gratulujeme). 4. Hodnota špatných bodů je větší než správných, tak vypočítejte špatné mínus správné a před výsledek dejte mínus (jste v mínusu – nebojte ještě otázky za velké hodnoty budou =o] ). Obr. 10 © Václav Simandl
Čerpáno Obr. 1 – 10. vlastní zdroje (© Václav Simandl) Copyright Václav Simandl, září 2011.
Metodický pokyn Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Seznámí s pravidly a poté kliknutím se objeví otázka, možnosti, nápověda, správná odpověď. U jednotlivých otázek probíhá myšlenková mapa, diskuse a vysvětlení či doplnění látky.