AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí z osmého ročníku. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci procvičí znalosti ze sedmého ročníku. Speciální vzdělávací potřebyNe Klíčová slovaReálná čísla, pythagorova věta, výrazy, statistika, rovnice a geometrické útvary. Druh učebního materiáluPrezentace Druh interaktivitySoutěž Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina12-15 let Celková velikost / datum312 kB soubor.doc (MS PowerPoint) / září IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
VĚDOMOSTNÍ MILIONÁŘ Opakování znalostí ze sedmého ročníku druhá část od do
Vítejte u soutěže VĚDOMOSTNÍ MILIONÁŘ. Pravidla: 1.Zapište si hodnotu otázky (bodů, peněz). 2.Přečtěte si pořádně otázku a vyčkejte na možnosti odpovědí. 3.Zapište si odpověď (písmeno), která je podle Vás ta správná. 4.Pokud odpovíte správně, tak si hodnotu otázky (bodů, peněz) přičtěte, naopak odečtěte. Obr. 1 © Václav Simandl
Otázky jsou obtížné podle hodnoty. Hodnoty otázek: Obr. 2 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) pravoúhlý B) tupoúhlý C) ostroúhlý D) přímý Určitě víte, co dělá thaletova kružnice, když vrchol C leží na kružnici, ale jaký trojúhelník vznikne, když vrchol C bude uvnitř kružnice? Určitě to bude trojúhelník. Obr. 3 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) 4 B) -3 4 C) 0,25 D) jiný výsledek Jaké číslo je (-2) ? Stačí využít pravidel o mocninách a zlomcích. Obr. 4 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) a B) a C) 1 D) jiný výsledek Kolik je ? Odpověď je jednoznačná. Obr. 5 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) ax + b = 0 kde a ≠ 0 B) ax² + b = 0 kde b = 0 C) a = b kde c ≠ 0 D) ax + b = 0 kde a = 0 Jak vypadá základní tvar lineární rovnice? Pravá strana=Levé straně. Obr. 6 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) mají vnitřní dotyk B) jsou soustřené C) nemají společný bod D) mají vnější dotyk Co platí o kružnicích, když odpovídají tomuto vzorci? 0 < s < |r 1 – r 2 | Určitě odhadnete, když si nakreslíte kružnice a značka s je vzdálenost obou středů. Obr. 7 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) 1 : 2 : 3 B) 2 : 3 : 4 C) 3 : 4 : 5 D) 4 : 5 : 6 Podle Pythagora známe pythagorovu větu, ale již dříve věděli jak vytvořit pravoúhlý trojúhelník pomocí poměru stran, který poměr je správný? Potřebujete poradit? Jedna odpověď je správná. Obr. 8 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) algebra B) geometrie C) analýza D) statistika Jaký druh matematiky se věnuje hlavně rovnicím? Tady je každá rada drahá. Obr. 9 © Václav Simandl
Kontrola bodů 1.Sečtěte hodnotu správných odpovědí. 2.Sečtěte hodnotu špatných odpovědí. (žádná odpověď je také špatná) 3. Pokud je hodnota správných větší než špatných, pouze odečtěte (měli byste být v plusových bodech – gratulujeme). 4. Hodnota špatných bodů je větší než správných, tak vypočítejte špatné mínus správné a před výsledek dejte mínus (jste v mínusu). Obr. 10 © Václav Simandl
Čerpáno Obr. 1 – 10. vlastní zdroje (© Václav Simandl) Copyright Václav Simandl, září 2011.
Metodický pokyn Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Seznámí s pravidly a poté kliknutím se objeví otázka, možnosti, nápověda, správná odpověď. U jednotlivých otázek probíhá myšlenková mapa, diskuse a vysvětlení či doplnění látky.