Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

VY_32_INOVACE_05 - Románský sloh
Trh, nabídka, poptávka, tržní rovnováha
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_06.
O Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ O Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ O Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12.
 Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE _10.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_05.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
0 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ 0 Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_15.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20.
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_16.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_04.
ZSV – Nabídka Autor: Mgr. Daniela Tauchmanová
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Specifické poruchy učení
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev:TrhAutor: Jaroslav Kvapil kód DUMu: VY_32_INOVACE_Ek.8.4.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Mikroekonomie I Formování trhu
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_09.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_ 17.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Mechanismus hospodářské koordinace
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_16.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_19.
VY_32_INOVACE_06 - Slované
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_07.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
VY_32_INOVACE_12 - Závislosti
EKONOMIKA TRH Ing. Hana Kročová
Trh Pavel Šuranský.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Druhy ekonomik, hospodářský proces, trh
Trh, práva spotřebitele – tržní mechanismus
2 JAK FUNGUJE TRH.
VY_32_INOVACE_ Mikroekonomie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Tržní hospodářství II. Petr Machala.
TRH (tržní mechanismus)
Nabídka a poptávka Nabídka množství zboží, které jsou prodávající ochotni dodat na trh při určité ceně, na určitém místě a v určitém čase tržní nabídka.
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
MIKROEKONOMIKA Formování trhu Základní elementy trhu.
Tržní mechanismus. Tržní mechanismus Tržní rovnováha.
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
Transkript prezentace:

Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_02 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_02 Adresa školy: Vrchlického 630/5, Děčín II Adresa školy: Vrchlického 630/5, Děčín II Autor: Mgr. Lucie Barillová Autor: Mgr. Lucie Barillová Název materiálu: Trh Název materiálu: Trh Předmět: Pracovní výchova, Občanská výchova Předmět: Pracovní výchova, Občanská výchova Cílová skupina: 7.,8. ročník Cílová skupina: 7.,8. ročník VY_32_INOVACE_02 - Trh

Datum vytvoření: Datum vytvoření: Téma: Trh Téma: Trh Cíl prezentace: seznámení se základními údaji, týkající se trhu Cíl prezentace: seznámení se základními údaji, týkající se trhu Časová dotace: 20 min. Časová dotace: 20 min. Anotace: Žáci se naučí orientovat v pojmech trh, dělení trhu, nabídka, poptávka Anotace: Žáci se naučí orientovat v pojmech trh, dělení trhu, nabídka, poptávka Datum realizace v hodině: , třída VIII. A Datum realizace v hodině: , třída VIII. A VY_32_INOVACE_02 - Trh

Definice trhu Trh je místo, kde dochází ke směně ze peníze, je to místo, kde se setkává nabídka s poptávkou a utváří se zde cena zboží. Trh je místo, kde dochází ke směně ze peníze, je to místo, kde se setkává nabídka s poptávkou a utváří se zde cena zboží. VY_32_INOVACE_02 - Trh

Dělení trhu Podle množství zboží: Podle množství zboží: Agregátní trh – trh veškerého zboží v ekonomice Agregátní trh – trh veškerého zboží v ekonomice Dílčí trh – trh jednoho druhu zboží, působí zde různí výrobci nebo prodejci – trh zemědělských plodin, hraček, obuvi atd. Dílčí trh – trh jednoho druhu zboží, působí zde různí výrobci nebo prodejci – trh zemědělských plodin, hraček, obuvi atd. Individuální – trh jednoho výrobce Individuální – trh jednoho výrobce VY_32_INOVACE_02 - Trh

Dělení trhu Dle územního hlediska: Dle územního hlediska: Místní trh – vymezený obcí, městem, blízkým okolím Místní trh – vymezený obcí, městem, blízkým okolím Oblastní trh – regionální, týká se vymezené oblasti Oblastní trh – regionální, týká se vymezené oblasti Národní trh – týká se jednoho státu jako celku Národní trh – týká se jednoho státu jako celku Světový trh – obchodování v rámci světa Světový trh – obchodování v rámci světa VY_32_INOVACE_02 - Trh

Dělení trhu Podle druhu zboží: Podle druhu zboží: Trh statků a služeb – je to tzv. trh produktů Trh statků a služeb – je to tzv. trh produktů Trh finanční – obchoduje se zde s penězi, úvěry a cennými papíry Trh finanční – obchoduje se zde s penězi, úvěry a cennými papíry VY_32_INOVACE_02 - Trh

Nabídka Určité množství zboží, které jsou výrobci, prodejci ochotni prodat na trhu za určitou cenu. Určité množství zboží, které jsou výrobci, prodejci ochotni prodat na trhu za určitou cenu. Otázka: Co ovlivňuje nabídku? Otázka: Co ovlivňuje nabídku? VY_32_INOVACE_02 - Trh

Správná odpověď Zda je o dané zboží zájem Zda je o dané zboží zájem Náklady na výrobu Náklady na výrobu Vlivy počasí, škůdci, daňové změny Vlivy počasí, škůdci, daňové změny Obecně platí, že výrobci směřují tam, kde očekávají vysoké zisky Obecně platí, že výrobci směřují tam, kde očekávají vysoké zisky VY_32_INOVACE_02 - Trh

Poptávka Určité množství zboží, které jsou kupující ochotni a schopni koupit za určitou cenu Určité množství zboží, které jsou kupující ochotni a schopni koupit za určitou cenu Otázka: Co ovlivňuje poptávku? Otázka: Co ovlivňuje poptávku? VY_32_INOVACE_02 - Trh

Správná odpověď S růstem ceny klesá poptávka S růstem ceny klesá poptávka Koupěschopnost Koupěschopnost Věková struktura Věková struktura VY_32_INOVACE_02 - Trh

Tržní rovnováha Nabídka a poptávka jsou v rovnováze, neexistuje nedostatek či nadbytek zboží a cena je optimální pro nabídku i poptávku. Nabídka a poptávka jsou v rovnováze, neexistuje nedostatek či nadbytek zboží a cena je optimální pro nabídku i poptávku. VY_32_INOVACE_02 - Trh

Tržní nerovnováha Převis poptávka – nedostatek zboží na trhu, zákazníci chtějí koupit víc a jsou ochotní zaplatit i vyšší cenu Převis poptávka – nedostatek zboží na trhu, zákazníci chtějí koupit víc a jsou ochotní zaplatit i vyšší cenu Převis nabídka – na trhu vázne odbyt, výrobci nasadili vysokou cenu, zboží zůstává ve skladech Převis nabídka – na trhu vázne odbyt, výrobci nasadili vysokou cenu, zboží zůstává ve skladech VY_32_INOVACE_02 - Trh

Úkol Zvol si určitý výrobek a snaž se zapůsobit na své spolužáky natolik, že by si uvedený výrobek zakoupili. Zvol si určitý výrobek a snaž se zapůsobit na své spolužáky natolik, že by si uvedený výrobek zakoupili. VY_32_INOVACE_02 - Trh

Použité zdroje HOLMAN, Robert. Ekonomie. Praha : C.H. Beck, s. Přispěvatelé Wikipedie, Džíny [online], Wikipedie: Otevřená encyklopedie, c2012, Datum poslední revize , 13:35 UTC, [citováno ] 7 VY_32_INOVACE_02 - Trh