jejich současnost a budoucnost… TRAINREPORT,CDJIRIK 23.Března 2011
Železniční koridor Je to hlavní železniční trať spojující významná města určená především pro tranzitní osobní a nákladní dopravu. Traťě umožnující rychlý průjezd oblouky. Rychlost na trati bývá výrazně vyšší než na normálních tratích u nás je to 160 km/h.
Co je cílem koridorů: Zrychlit přepravu Zlepšit komfort cestování Zvýšit bezpečnost přepravy Zlepšit konkurence schopnost železnice nad silniční dopravou Zvýšit oběm přepravy osob (zboží) po železnici.
Koridory procházející územím ČR 1.tranzitní koridor 1.tranzitní koridor (NĚMECKO)-Děčín –Břeclav-(RAKOUSKO),(SLOVENSKO) 2.tranzitní koridor 2.tranzitní koridor (POLSKO)-Ostrava-Břeclav-(RAKOUSKO) 3.tranzitní koridor 3.tranzitní koridor (SLOVENSKO)-Ostrava-Praha-Plzeň-Cheb 4.tranzitní koridor 4.tranzitní koridor Praha-České Budějovice- (RAKOUSKO)
Trať 300 Brno-Přerov-(Bohumín) Úsek Blažovice – Nezamyslice Zahájení rekonstrukce trati: cca. 30.listopad 2011 Trať 320 Čadca-Bohumín 3.tranzitní kor. Úsek Bystřice –Český Těšín Zahájení rekonstrukce trati:13. května 2009 ukončení rekonstrukce trati: 31.březen 2012 Trať 220 České Budějovice-Praha hl.n. Úsek Olbramovice-Benešov u Prahy Zahájení rekonstrukce trati:1.červenec 2009 ukončení rekonstrukce trati: 31.prosinec2013
Zdroje: Použité informace: Použité fotografie: