Unsere Stadt Inovativní metody výuky třída: PT1, Provozní technika – nástavbové studium, 1. ročník zpracovala: Mgr. Jana Zachrlová, č.248 Tento projekt.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Skladba vět - slovosled
Advertisements

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ SŠHL Frýdlant.moderní školy Škola:Střední škola.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
ESSEN TRINKEN EINKAUFEN
Občanský průkaz - občanská výchova Jarmila Brnická - ZŠ - Antonínská 3, Brno Metodické pokyny pro učitele Předmět: občanská výchova Jazyk: NJ.
Studentská inovace praxí
Předmět: N ě m e c k ý j a z y k Hodinová dotace: 4 vyučovací hodiny
TECHNICKÁ DOKUMENTACE
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
SUROVINY 3. ročník oboru Cukrář, Pekař třída CP3 153, Ing
TČ1 – Truhlář a Čalouník, 1. ročník, tříletý učební obor
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
Technologie ročník, učební obory:strojní mechanik obráběč kovů
3. ročník, studijní obory SOU Mgr. Smékalová Dagmar „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vztahy v rodině - Jaroslava Bajgarová - ZŠ Hněvotín Metodické pokyny pro učitele Předmět: rodinná výchova Jazyk: NJ Jazyková úroveň: A1 Rok: 2010.
Ivana Brabcová. ZŠ Ľudovíta Štúra, Modra (SK) Stanislava Bojkovská Šk.rok 2005/2006  Projekt probíhal v německém, českém, slovenském jazyce.  Naším.
Blasenspiel W-Fragen für Anfänger
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - škola Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - škola Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - škola Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Německý jazyk Ročník:4.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Tschechische Massenmedien Autor: Mgr. Kostiuková N.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_09 Hamburg TEMA:Reálie německy mluvících.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_152_Schule - základ Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Tschechien – Schulsystem Autor: Mgr. Kostiuková N.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Berlin - Bilder Autor: Ing. Vladimíra Brumková.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_157 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_15 Reisen TEMA:My a svět kolem nás.
Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_06_NJ_EINKAUFEN témaEinkaufen číslo projektu CZ.1.07/ /
ARBEITSLOSIGKEIT - WORTSCHATZ. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název.
Teplice Die Stadt, in der ich wohne. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III – Pozorka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ42 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_4_INOVACE_NEJ2 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematický.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_16 Umwelt TEMA:My a svět kolem nás.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_08 Dresden TEMA:Reálie německy mluvících.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Miroslava Cenková NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_13 Vídeň TEMA:Reálie německy mluvících.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Österreich - Bilder Autor: Ing. Vladimíra Brumková.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu.
P RAG - DIE H AUPTSTADT T SCHECHIENS PhDr.Taťána Tonová.
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Karla Střílková Název: VY_32_INOVACE_NJ Téma: Zahlen auf den Fotos Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_09 Österreich TEMA:Reálie německy.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_1_PIT_17_STUNDENPLAN.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_174 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.09_otazky_a_odp ovedi Datum : Ročník : osmý.
D ie Schweiz – Geographie, Bevölkerung, Sprache Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastNěmecký jazyk - reálie.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_14_Zu_Hause_III TEMA:My a svět kolem.
Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ názevVY_32_INOVACE_03_NJ_WOHNEN témaWohnen číslo projektuCZ.1.07/ /
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
1. Vyhledej na internetu loga různých firem, zhodnoť je a porovnej
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Němčina pro 8. třídu. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A.05_privlastnovaci_zajmena_po_predlozce_se_3_a_.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Tschechien – Schulsystem
BERLIN Číslo DUM: VY_32_INOVACE_20 Autor: Ing. Milana Zuhlová Anotace:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Tvoření otázek v němčině
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Unsere Stadt Inovativní metody výuky třída: PT1, Provozní technika – nástavbové studium, 1. ročník zpracovala: Mgr. Jana Zachrlová, č.248 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky“

UNSERE STADT Zpracování maturitního tématu pro dvouleté nástavbové studium – PT1Zpracování maturitního tématu pro dvouleté nástavbové studium – PT1 Použité alternativní metody:Použité alternativní metody: –Brainstorming –Pětilístek –Práce s počítačem – program power point –Týmová práce Hodinová dotace: 6 vyučovacích hodinHodinová dotace: 6 vyučovacích hodin

Pomůcky PočítačePočítače – program power point – internet internetový slovník ( slovník ( stránky města Česká Lípa ( ) - verze v německém jazycestránky města Česká Lípa ( ) - verze v německém jazycewww.deutsch.mucl.advice.cz google, seznam - pro vyhledávání obrázkůgoogle, seznam - pro vyhledávání obrázků (pro odeslání výsledků brainstormingu) (pro odeslání výsledků brainstormingu) Učebna s dataprojektorem (pro konečné prezentace prací studentů)Učebna s dataprojektorem (pro konečné prezentace prací studentů)

Unsere Stadt: 1. a 2. hodina - na úvod hodiny brainstorming- na úvod hodiny brainstorming –volné psaní – asociace na slova: „naše město“ –asociace napsané v češtině přečtou dobrovolníci, –ostatní studenti si svou práci uloží a pošlou ji na můj - část svých nápadů si studenti mohou posléze přeložit a- část svých nápadů si studenti mohou posléze přeložit a zapracovat do své přípravy maturitní otázky zapracovat do své přípravy maturitní otázky - práce s počítačem,- práce s počítačem, –vyhledávání informací, –rozšiřování slovní zásoby k tématu „Unsere Stadt“, –zpracování získaných informací do PWP prezentace –žáci budou při zpracovávání tématu čerpat z internetových stránek města Česká Lípa – německá jazyková mutace

Skupinová práce žáci se rozdělí na 3 skupinyžáci se rozdělí na 3 skupiny každá skupina zpracovává zadané otázkykaždá skupina zpracovává zadané otázky otázky ke zpracování:otázky ke zpracování: 1. skupina Welche Denkmäler ( Sehenswürdigkeiten) gibt es in Česká Lípa ( direkt in der Stadt) + otázky č. 1, 2, 3 Welche Denkmäler ( Sehenswürdigkeiten) gibt es in Česká Lípa ( direkt in der Stadt) + otázky č. 1, 2, 3 2. skupina Was kann man in der Umgebung der Stadt besuchen? Was kann man in der Umgebung der Stadt besuchen? ( TouristischeMerkwürdigkeiten) + otázky č. 4, 5, 6, 7 ( TouristischeMerkwürdigkeiten) + otázky č. 4, 5, 6, 7 3. skupina Welche Sport - und Kulturmöglichkeiten gibt es in Česká Lípa? Welche Sport - und Kulturmöglichkeiten gibt es in Česká Lípa? Welche Partnerstädte hat unsere Stadt und wo liegen sie? Welche Partnerstädte hat unsere Stadt und wo liegen sie? + otázky č. 8, 9, 10 + otázky č. 8, 9, 10 für alle 3 Gruppen:für alle 3 Gruppen: –lest den Text „Ein Raum für Sie“ ( Informationen für Investoren) und beantwortet dann die Fragen

Skupinová práce –každá skupina zpracuje zadané téma jako PWP prezentaci s obrázky a jednoduchým textem v NJ –k dispozici mají internetový slovník – nejlépe na seznamu: –na závěr PWP prezentace zpracují studenti i potřebnou slovní zásobu –do PWP zpracují i odpovědi na zadané otázky. Každá skupina zpracovává odpovědi na jí přidělené otázky

Fragen zum Text 1.Zu welcher Region gehört Česká Lípa? 2.Welche Bezirke umfasst die Euroregion Nisa ( Neiße). 3.Nennen Sie die historische Industriezweige. 4.Welche Industriezweige gibt es in Česká Lípa heute? 5.Wann wurde unsere Stadt gegründet? 6.Wie viele Einwohner leben heute in unserer Stadt? 7.Welche Produktionsgesellschaften gehören zu den größten Arbeitsgebern und wie viele Menschen beschäftigen sie? 8.Warum ist unsere Stadt ein Ausgangspunkt für die Touristen? 9.Nennen Sie interessante touristische Ziele in der Nähe von Česká Lípa. 10.Welche Sehenswürdigkeiten gibt es in der Stadt und in ihrer Umgebung?

Vyhledávání informací na internetu

Unsere Stadt 3. a 4. hodina na začátku hodiny „rozcvička“ pětilístkemna začátku hodiny „rozcvička“ pětilístkem společně na tabuli: pětilístek na téma: SEHENSWÜRDIGKEITENspolečně na tabuli: pětilístek na téma: SEHENSWÜRDIGKEITEN každý pak samostatně vytvoří pětilístek na téma: UNSERE STADTkaždý pak samostatně vytvoří pětilístek na téma: UNSERE STADT pětilístky se přečtou a vzájemně porovnajípětilístky se přečtou a vzájemně porovnají ve zbytku dvouhodinovky - dokončování PWP prezentací ve skupináchve zbytku dvouhodinovky - dokončování PWP prezentací ve skupinách

Pětilístek: Sehenswürdigkeiten příklad společně vytvořeného pětilístku příklad společně vytvořeného pětilístkuSehenswürdigkeiten historische gotische historische gotische bewundern ansehenfotografieren bewundern ansehenfotografieren In der Stadt gibt es interessante Denkmäler. Baudenkmäler Baudenkmäler

Dokončování PWP prezentací

Náhled na vytvořené prezentace

Unsere Stadt 5. a 6. hodina - Prezentace získaných informací a hodnocení- Prezentace získaných informací a hodnocení –každá skupina vybere svého zástupce, který bude práci skupiny prezentovat ( formou PWP prezentace) –studenti si tak doplní informace k tématu zpracované jinou skupinou –ostatní skupiny ohodnotí výkon ( zatím své hodnocení nezveřejní) –prezentaci ohodnotí i vyučující –po ukončení prezentací si skupiny sdělí svá hodnocení a zdůvodní je –hodnocení jednotlivých prezentací sdělí i vyučující –na závěr studenti vyjádří svůj názor na tento způsob zpracování maturitního tématu: Na tabuli: KLADY X ZÁPORYNa tabuli: KLADY X ZÁPORY – společné hodnocení proběhlých hodin - diskuze, – zdůvodnění názorů

Prezentace prací skupin

Závěrečné shrnutí Studenty bavila především práce s internetem.Studenty bavila především práce s internetem. Byli aktivní při vyhledávání informací.Byli aktivní při vyhledávání informací. Úspěšně spolupracovali ve skupinách.Úspěšně spolupracovali ve skupinách. Všem třem skupinám se podařilo bez větších nesnází vytvořit PWP prezentaci a splnit všechny zadané úkoly.Všem třem skupinám se podařilo bez větších nesnází vytvořit PWP prezentaci a splnit všechny zadané úkoly. Prezentace si nakonec skupiny mezi sebou předaly.Prezentace si nakonec skupiny mezi sebou předaly.

Závěrečné shrnutí Úkolem každé skupiny bylo nakonec svou prezentaci ústně a v němčině představit ostatním.Úkolem každé skupiny bylo nakonec svou prezentaci ústně a v němčině představit ostatním. Zatímco vytvoření prezentací problémem nebylo, ústní prezentace před třídou (v němčině) byla pro studenty poněkud obtížná.Zatímco vytvoření prezentací problémem nebylo, ústní prezentace před třídou (v němčině) byla pro studenty poněkud obtížná. Studenti rozuměli obsahu většiny použitých textů, byli schopni je bez větších obtíží přeložit – nebo jen s malou dopomocí.Studenti rozuměli obsahu většiny použitých textů, byli schopni je bez větších obtíží přeložit – nebo jen s malou dopomocí. Největším problémem byla výslovnost, intonace a plynulé vyjadřování.Největším problémem byla výslovnost, intonace a plynulé vyjadřování. Potíže představovaly také na závěr zpracované tematické slovníky. Byly málo rozsáhlé, ale i přesto v nich byly chyby.Potíže představovaly také na závěr zpracované tematické slovníky. Byly málo rozsáhlé, ale i přesto v nich byly chyby.

Závěrečné shrnutí Studenti projevili malý zájem o vytváření pětilístků a o brainstorming. Projevili velmi málo invence a nápadů.Studenti projevili malý zájem o vytváření pětilístků a o brainstorming. Projevili velmi málo invence a nápadů. Předpokládám, že důvodem byla snaha věnovat se co nejdříve práci s počítačem, která studenty této třídy vždy baví.Předpokládám, že důvodem byla snaha věnovat se co nejdříve práci s počítačem, která studenty této třídy vždy baví. Výše zmíněné aktivity bude lépe pro příště zařazovat v průběhu běžných hodin – jako zpestření a aktivizující činnost.Výše zmíněné aktivity bude lépe pro příště zařazovat v průběhu běžných hodin – jako zpestření a aktivizující činnost. Závěrečné hodnocení ze strany studentů bylo pozitivní, hodiny je bavily a svou práci ohodnotili vzájemně velmi kladně.Závěrečné hodnocení ze strany studentů bylo pozitivní, hodiny je bavily a svou práci ohodnotili vzájemně velmi kladně. Pracovní atmosféra v průběhu všech hodin byla velmi vstřícná a uvolněná.Pracovní atmosféra v průběhu všech hodin byla velmi vstřícná a uvolněná.