Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá střední škola a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Č. Budějovice, s.r.o., Jeronýmova 28/22, České Budějovice Kód materiáluKlíčová aktivita V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí žáků středních škol Název materiáluVzdělávací materiál č. 11 Poradenská činnost v kadeřnictví AutorPhDr. Alena Švepešová Tematická oblastTvorba účesu AnotaceVzdělávací materiál je určen pro výklad učiva pro obory Kadeřník – kadeřnice Ročník3.ročník Datum tvorbyŘíjen 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora
PORADENSKÁ ČINNOST V KADEŘNICTVÍ Zpracovala PhDr. Alena Švepešová Použitá literatura:Příručka pro kadeřnice,M.Husken a kol.Sobotáles,2005
Role kadeřnice Pro zákazníka je ideálním poradcem v péči o vlasy, pleť, upraveném vzhledu Pomáhá realizovat individuální představy zákazníka Pomáhá realizovat individualizaci zákazníka – jeho sebevědomí
Poradenství Činnost v oblasti odborné a specializované Cílem je pomoc Může být placené Nebo součástí komplexu služeb
Poradenství závisí na Schopnosti vnímat osobní představy zákazníka Znalosti potřeb zákazníka Znalosti módních trendů Znalosti a sledování módních přípravků
Co ovlivňuje poradenství Optimismus Pohoda Jistota Schopnost kritizovat a přijímat kritiku Věrohodnost
Kvalitní vzhled kadeřnice – vypadá věrohodněji Sebevědomé počínání kadeřnice ( nejistota vzbuzuje obavy) Příjemné prostředí navazuje lepší komunikaci (není na zákaznici otevřené okno, špinavá podlaha, zrcadlo …) Váš příjemný hlas - intonace( úsečné chování - arogance vzbuzuje nejistotu) Typy pro úspěšné poradenství
Kvalitní poradkyně Naslouchá Umí se vcítit (empatie) Je kreativní Má teoretické znalosti Má praktické dovednosti Má komunikativní schopnosti
Oblasti poradenství Vlasy – péče o vlasy péče o vzhled vlasů celkový účes Pleť péče o pleť líčení znalost produktů Ruce – úprava nehtů znalost produktů
Schopnost kadeřnice Každá kadeřnice musí být schopna vytvořit účes k odpovídajícímu typu zákazníka, umět ho nalíčit dle dané příležitosti Schopnost úpravy nehtů se týká lakování
vlasy&docid=ba1pxYt56J9mjM&imgurl=
166kc&docid=PcrdvLAjcMUhkM&imgurl= aJVUqjxI8SH4ASgsIGYDg&zoom=1&iact=rc&dur=937&page=1&tbnh=122&tbnw=251&start=0&ndsp=26&ved=1t:429,r:25,s:0,i:166&tx=166&ty=
nehty&docid=V1bbSm8wVSO3DM&imgurl= 640x480.jpg&w=640&h=480&ei=bqNVUq7nKKWN4ATBiYHQBg&zoom=1&iact=rc&dur=109&page=1&tbnh=152&tbnw=202&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:23,s:0,i:159&tx=72&ty=
Vlasy Vlasové poradenství zahrnuje také prodej profesionální vlasové kosmetiky (šampóny, kůry, bezoplachové kondicionéry, tužidla, stylingové přípravky pro konečnou péči aj.) a je přirozenou součástí každého stříhání. Vlasové poradenství může zahrnovat vlasovou proměnu
Pleť Líčení k danému účesu Vhodná kosmetika dle pleti a věku Barvení obočí
Nehty Úprava nehtů, lakování Poradenství jak pečovat o ruce a nehty
Neúspěch v poradenské činnosti Zabijácké fráze (To vy vůbec nemůžete vědět“, To si myslíte úplně špatně, Nemáte o tom ani tušení) Přemlouvání („Světlý melír máte přece už tak dlouho, proč nechcete vyzkoušet hnědý odstín?“ Příkazy ( „ Tak už se konečně rozhodněte, trvá Vám to dlouho“..) Výčitky (Kdyby jste si nechala poradit u mě, tak to mohlo lépe dopadnout“)
Cíl poradenství Vzbudit zájem – zvýšit klientelu Předat informace – odbornost Prezentovat vlastní osobu
Nároky klientů Výrazné – ví co chtějí Nepřesné – Nevyslovené