Nacismus v Německu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Protektorát Čechy a Morava
Advertisements

NACISMUS A FAŠISMUS Martin Kostelník, V8A.
Holocaust Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Nacismus.
Kdo mohl být nepřítelem nacistů? Proti komu mohli nacisté vystupovat?
Adolf Hitler Způsobil smrt milionů.
Vznik a vzestup totalitního Německa
Revize a zánik Versailleského systému
Nacismus.
Ohrožené Československo
příprava na 2. světovou válku
Nacistické Německo II. Petr Machala.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Nástup nacismu v NĚMECKU
2.SVĚTOVÁ VÁLKA Vypracovali: Průžek.
Válka Autor: Boris Zagora Prezentace: 2.světová válka Datum:
Meziválečný svět 30. léta.
Nástup fašismu.
Jak se podařilo Adolfu Hitlerovi dostat k moci?
Socialismus Průmyslová revoluce a převratné změny ve společnosti
Název materiálu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Dobešová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Světová hospodářská krize
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Nástup fašismu Itálie.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Totalitní ideologie Test. Totalitní ideologie Test.
Nacistické Německo I. Petr Machala.
Nástup A. Hitlera k moci Německo jako fašistická diktatura
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Šárka Nová a Lenka Petráková
Počátky fašismu v ČSR.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Nacismus Michal Kolář.
EVROPA VE 30. LETECH (I.) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
FAŠISMUS.
NSDAP Hitlerova nacistická strana (nacionalismus + socialismus)
HOLOKAUST. Holocaust patřil k nejhrůznějším obdobím v dějinách Jednalo se o systematickou likvidaci 6 milionů židů v průběhu druhé světové války Antisemitismus.
Nástup nacismu v Německu Název sady materiálů: Dějepis pro 9. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_9_2814_Nástup_nacismu_v_Německu Autor: Mgr. Kočíř.
Nacismus Nástup nacismu v Německu následky světové hospodářské krize – 1932 na 6 mil nezaměstnaných, výroba snížena o 41 % → situace.
hluboká hospodářská krize na přelomu 20. a 30. let většina zemí hluboká hospodářská krize v roce 1929 – vysoká nadúroda obilí – pokles ceny
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Fašismus - opakování Název sady: Moderní dějiny 1914.
NÁSTUP FAŠISMU V NĚMECKU Německo a hospodářská krize nadvýroba => krize Německo 2. nejvíce postižená země krizí (prům.výroba pokles o 41%) krize průmyslu.
VY_32_INOVACE_Lul_II_01 Úvod do problematiky holocaustu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.2.6 Situace v Německu v předvečer nástupu nacistů k moci.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Nacismus NACISMUS V NĚMECKU árijec = příslušník „vyšší rasy“ (Němci)
NACISMUS V NĚMECKU.
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost 6. -9
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_08_Nebezpečí nového válečného konfliktu
Postavení Židů v Evropě 5
Základní škola Čelákovice
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
FAŠISMUS V ITÁLII.
Postavení Židů v Evropě 4
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Jana Krchňáčková 6. Totalitní režimy
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Nacismus v Německu uč
KOMUNISMUS levicový extremismus Rusko (SSSR) communis (lat. společný)
TOTALITNÍ STÁTY; FAŠISMUS
Hitlerova agrese ve 30. letech
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Nástup Hitlera k moci 1932 – NSDAP nejsilnější strana v Německu
Transkript prezentace:

Nacismus v Německu

Otázky na úvod: 1.Jak se jmenovala středověká světová říše vytvořená v 10. století Otou I., která zanikla počátkem 19. století? 2.Jaký státní systém je v Německu po válce?

ve 20. letech velmi špatná hospodářská situace splácí reparace nezaměstnanost, inflace MMUČ, s. 34 – Stefan Zweig

ve 30. letech – velmi postiženo světovou hospodářskou krizí 1930 – 6 milionů nezaměstnaných řešení krize „nabízejí“ totalitární systémy:

a) fašismus, nacismus (NSDAP) b) komunismus (v SSSR)

Adolf Hitler (1889-1945) Narozen v Rakousku (Branau) Dobrovolník v 1.sv. válce Založil NSDAP – vývoj počtu členů Přijal titul „vůdce“ – Führer Kniha Mein Kampf

1925 27 000 1929 178 000 1931 800 000 1932 1 300 000 1933 4 000 000 1939 8 000 000 ZPĚT

Mein Kampf Němci jsou nadřazená, árijská rasa mají právo si ostatní národy podrobit za podrobení německého národa mohou Židé, komunisté a hlavně versailleský systém

MEIN KAMPF - „Lidská kultura a civilizace jsou v této části světa nerozlučně vázány na existenci Árijce. Jeho vymření nebo zánik spustí na tuto planetu závoj bezkulturní doby…Největší protiklad k Árijci tvoří Žid…Je tedy úkolem národního státu postarat se o to, aby byly konečně napsány světové dějiny, v nichž bude rasová otázka pozvednuta do dominantního postavení.“  MMUČ s. 35 Otázka: Čím jsou Hitlerovy myšlenky nebezpečné v každé době? Koho Hitler myslel výrazem „Árijec“? SEM

übermensch (nadlidé) – tzv übermensch (nadlidé) – tzv. árijci = Germáni, ale i Nizozemci, Lucemburčané, Angličané, Norové, Švédové, Rakušané, Islanďané mensch (obyčejní lidé) – Francouzi, Italové, Španělé untermensch (podlidé) – Slované, Židé (díky vysoké čistotě své rasy jsou nebezpeční, je nutné je rychle vyhladit), Romové ZPĚT

Hitler slibuje dostatek práce a chce z Německa vytvořit znovu mocnou říši (tzv. třetí říši) a světovou velmoc  

Nacismus totalitární ideologie v Německu 1933- 1945; kombinuje prvky socialismu, nacionalismu, fašismu a rasismu Hitler a jeho NSDAP je schopen dát Němcům „vládu pevné ruky“ sní o vytvoření tzv. třetí říše Slibuje dostatek práce

1932 NSDAP zvítězila ve volbách – 30 1932 NSDAP zvítězila ve volbách – 30. ledna 1933 prezident Hindenburg jmenoval Hitlera kancléřem P.S. 13/3 + na časovou osu 13/1 rozpustil říšský sněm, omezuje základní lidská práva nastal totalitární režim Symbolem nacismu se stala svastika, starý symbol indický a indiánský

Jak nacisté původní svastiku upravili?

Projevy totalitárního režimu – MMUČ s. 36 (kopie do sešitu) omezení pravomoci parlamentu (říšského sněmu) zákaz všech politických stran kromě NSDAP omezení základních občanských práv a svobod zrušeny odborové organizace hájící zájmy pracujících odpůrci režimu zatýkáni a vězněni v koncentračních táborech - nejstarší z nich, Dachau, založen 1933

neomezená moc v rukou státní tajné policie - gestapo ve školách žáci uctívají „vůdce“ a jej jim vštěpováno nacistické učení o nadřazenosti Němců jako „nadlidí“ mládež je vedena k pohrdání „méněcennými národy a rasami“ (zejména Židy, Slovany a Romy) zavedení cenzury novin a knih zbrojení a zavedení branné povinnosti (tím Německo porušilo versailleskou smlouvu)

Počátky holocaustu Holocaust – systematické a státem (Německem) prováděné vyhlazování židů za 2. sv. války Antisemitismus – nenávist vůči židům

za francouzské revoluce 1789 židé zrovnoprávnění do té doby nesměli vlastnit nemovitosti proto se většinou věnovali financím, půjčovali peníze na velký úrok (lichva) museli studovat Bibli, tj. byli vzdělaní

po zrovnoprávnění brzy v centru společnosti z hlediska ekonomického (podnikatelé), geografického (zrušena ghetta) i společenského (intelektuálové - lékaři, vědci…) rychlost vzestupu se lidem zdála podezřelá konec 19. století - antisemitské procesy - např. v Čechách tzv. hilsneriáda, ve Francii tzv. Dreyfussova aféra

Pojetí národa a) Francouzem je ten, kdo mluví francouzsky a cítí se jako Francouz b) Němcem se člověk musí narodit německé pojetí národa převážilo žid se sice mohl dát pokřtít, ale Němcem se nestal

Norimberské rasové zákony stanovily, kdo je a kdo není německý občan Židé zbaveni německého občanství ztrácí politická práva zakázány sňatky a poměry mezi Židy a Němci P.S. 14/5 a 6

násilí proti nim vyvrcholilo v listopadu 1938 - tzv. „křišťálová noc“ zapalovány synagogy, židovské obchody, školy - nejen v Německu, ale i v Evropě zabito kolem stovky Židů

Šíření fašismu v Evropě MMUČ. S. 37 - poslech Itálie a Německo Portugalsko, Španělsko, Bulharsko, Jugoslávie, Maďarsko, Polsko

Španělsko občanská válka (povstalci x republikáni) povstalce vedl generál Franco - sympatizoval s fašismem republikánům pomáhali tzv. interbrigadisté - z celého světa (např. USA, SSSR i ČSR) povstalci se dostali k moci

Němci bombardovali španělské město Guernica (1936) Pablo Picaso

Itálie sbližuje se s Německem 1935 přepadla Habeš (dnešní Etiopii), která se stala italskou kolonií

Japonsko chce ovládnout Asii hledá nové trhy pro své výrobky na poč. 30. let napadlo Čínu a obsadilo její severovýchodní část - Mandžusko válka s Čínou 1937-45 - od 1936 se vytváří tzv. osa - Berlín - Řím - Tokio

Rakousko v březnu 1938 se připojilo k Německu = anšlus

Úkoly v pracovním sešitě 14/5-8 15/9, 13 13/1, 3 16/14, 17 17/18, 19

3. TEST - SSSR, komunismus, fašismus, svět za konjunktury, světová hospodářská krize, holocaust (ne šíření fašismu Evropou)