Holocaust Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Osud Židů a Romů za protektorátu
Přelom ve válce Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
Vznik měst a jejich význam
 VY_32_INOVACE_16_19  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
NÁZEV: PROTEKTORÁT ČECHY A MORAVA
Kdo mohl být nepřítelem nacistů? Proti komu mohli nacisté vystupovat?
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Ohrožené Československo
Světová hospodářská krize
České země za třicetileté války
Tomáš Garrigue Masaryk
Ruský stát a jeho sjednocení
Brazílie Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMarie Terezie a Josef II. Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje dobu.
Holocaust českých Židů a Romů
Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová
HOLOCAUST Dějepis Radim Liška 6.A.
HOLOKAUST Zdravotní pomůcky...
Holocaust Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Dobešová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
USA Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Nerostné suroviny Evropy
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Protektorát Čechy a Morava
Co to je holocaust Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Pojmenuj domácí zvířata
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (X. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Antisemitismus II. Holocaust
Osídlení Čech v raném středověku
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Sámova říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_D9_10 Sada DŮMDějepis 9 Předmět Dějepis Název materiáluHolocaust Anotace Prezentace vysvětluje pojem holocaust.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Terezín Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
HOLOKAUST Obr.2: foto z archivu autora, Osvětim 2009
Tvar, velikost a pohyby Země
Šárka Nová a Lenka Petráková
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_3D.9.09 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Nacismus Michal Kolář.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI. genocida = vyvražďování celých národů za druhé světové války se to týkalo hlavně Židů a Romů ze strany nacistů.
Mezinárodní vztahy v předvečer 1. světové války
Smyslová ústrojí člověka
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (XI. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Magen – Davidova hvězda – symbol židovství
HOLOKAUST. Holocaust patřil k nejhrůznějším obdobím v dějinách Jednalo se o systematickou likvidaci 6 milionů židů v průběhu druhé světové války Antisemitismus.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Holocaust Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Březen 2012 Předmět: Dějepis Cílová skupina: 9. ročník.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_1_32_ OPAKOVACÍ TEST – DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
VY_32_INOVACE_Lul_II_01 Úvod do problematiky holocaustu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI ZA II.SVĚTOVÉ VÁLKY.  genocida= systematické a cílené vyvražďování celých národů: Romové, Židé, národy Pobaltí(= vraždili je.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
Holocaust byla nacistická politika systematického, státem provozovaného pronásledování a hromadného vyvražďování osob židovské národnosti. V širším smyslu.
Postavení Židů v Evropě 5
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Jana Krchňáčková 13. Holocaust
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Holocaust Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1

Anotace: seznámí se s problematikou židovství, vysvětlí příčiny a důsledky holocaustu, Autor: Mgr. Marie Toncrová Jazyk: čeština Datum vytvoření: říjen 2013 Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: dějepis Tematický okruh: Moderní doba Téma: Holocaust Očekávaný výstup: na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv Speciální vzdělávací potřeby: žádné Klíčová slova: holocaust, šoa, Žid, rasismus, xenofobie, antisemitismus, genocida Druh učebního materiálu: pracovní list Druh interaktivity: výklad, opakování Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 14 – 15 let, IX. třída

Židé v Evropě Židé žijí v Evropě po mnoho století vystaveni často diskriminaci, útlaku a nenávisti obviňováni z nejrůznějších zločinů rozšiřování mnoho lží o jejich životě obviňováni z vraždy Ježíše Krista, vraždění křesťanských dětí, vinou Židů se prý šířily epidemie…. donuceni žít v ghettech – odděleni od křesťanů Židům povoleno zabývat se pouze obchodem a financemi často půjčovali peníze i panovníkům pogromy – násilné napadání židovských komunit vypalování, drancování, vraždění…)

Obr.1

Protižidovská opatření v Německu 1935 Norimberské rasové zákony – vylučovaly rasově méněcenné skupiny obyvatel ze společnosti (německá krev, Židé, míšenci, podle rasového původu prarodičů) Židé vyčleněni ze společnosti perzekuce Židů psychologický teror

Protižidovská opatření v Německu antisemitská propaganda zákaz školní docházky, vstupu do lesů nakupovat pouze v určenou dobu zákaz výkonu některých povolání zákaz chovu domácích zvířat zákaz stěhování povinnost od 6 let nosit Davidovu hvězdu

„Křišťálová noc“ noc z 9. na 10. listopadu 1938, Německo vypalování synagog ničení židovských obchodů, podniků, škol vraždy z 9. na 10. 11 1938 naprostá legalizace násilí vraždění Židů

Druhá světová válka vyhlazovací programové vraždění lidí perzekuce, vězení koncentrační tábory cíl – likvidace nebo porobení celých národů Židé – „konečné řešení židovské otázky“ tělesně a psychicky postižení lidé,homosexuálové, příslušníci slovanských národů Romové – skupina obyvatel určena k likvidaci z rasových důvodů, 500 000 zahynulo (Lety)

Holocaust (Šoa) „konečné řešení židovské otázky“ hromadné vraždění Židů ( A. Eichmann, R. Heydrich…) ghetta, transporty koncentrační tábory – vyhlazovací plynové komory, cyklon B obří krematoria 6 milionů Židů zahynulo

Koncentrační tábory selekce - pracovní nasazení lidí - smrt Osvětim – Birkenau Treblinka Sobibór Majdanek Mauthausen Ravensbrück Dachau 1933 Chelmno Buchenwald 1937 Oranienburg 1933 Sachsenhausen 1936

Arbeit macht frei Obr.2

Označení vězňů v koncentračních táborech Židé političtí vězňové svědkové Jehovovi zločinci Romové asociálové osoby bez státní příslušnosti homosexuálové

Test Jaké skupiny obyvatel byly nacisty diskriminovány? Proč chtěli Němci úplně vyhladit židovské obyvatelstvo? Vysvětli slovo antisemitismus. Jak se jmenovala místa, kde byli Židé soustřeďováni? Vyjmenuj některé koncentrační tábory. Vysvětli heslo: “Arbeit macht frei“. Jaký osud potkal Eichmanna a Heydricha? Kolik milionů Židů bylo ve válce vyhlazeno? Co ti říká jméno Nicholas Winton? Hrozí nebezpečí genocidy některého národa i dnes?

Použité zdroje Obr.1 rUnknown. [cit. 2013-11-25]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www:http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Brody_Jews_awating_deportation,_ca._1943.jpg Obr.2 Dzeni.[cit. 2013-11-28]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www:http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gates.jpg