SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Projekt teplo Na fyziku.
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
KALORIMETR.
Vnitřní energie, práce, teplo
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Zpracování laboratorní práce SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal.
Zpracování laboratorní práce SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal.
SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal
Měření a výpočet přijatého a odevzdaného tepla
Měrná tepelná kapacita procvičení © Petr Špína 2011
Termika příklady.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_06
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Teplo (Učebnice strana 53 – 55)
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Tepelné jevy.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Měření tepla Miroslava Maňásková.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTeplené jevy.
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Pokusné určení tepla.
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_686.
K měření teploty použijeme digitální teploměr firmy Vernier. Stanovení rovnovážné teploty pomocí lite-161.exe.
Tání, tuhnutí a tepelná výměna
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Chyby jednoho měření když známe
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Energie Sportovec posnídal pět 50g makových buchet. Vypočítejte kolikrát musí vzepřít činku o hmotnosti 20 kg, aby spálil veškerou přijatou energii. Délka.
Výpočet přijatého a předaného tepla
Příklad tepelně izolované soustavy:
Průměr Maximum Minimum
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Měření tepla Autor:Mgr. Lucie.
Spočítej Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ str. 84, příklad 550 str. 84, příklad 550 Bazén o objemu 45m 3 se má naplnit vodou o teplotě.
Měrná tepelná kapacita
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 12.
Teplo ZŠ Velké Březno.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_687.
Měrná tepelná kapacita © Petr Špína 2011 foto
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZMĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA KONÁNÍM PRÁCE.
SKUPENSKÉ TEPLO TÁNÍ. = teplo, které přijme pevná látka při přechodu na kapalinu během tání. značka: L t jednotky: J; kJ vzorec: L t = m ∙ l t m = hmotnost.
Vnitřní energie, teplo, teplota. Celková energie soustavy Kinetická energie – makroskopický pohyb Potenciální energie – vzájemné působení těles (makroskopicky)
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení třetí závislosti tepla. K přímé úměrnosti tepla na hmotnosti.
Fyzika 8 Měrná tepelná kapacita látky. 3. Měrná tepelná kapacita látky Dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti přijmou stejné teplo, ale jejich.
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měření tepla při tepelné výměně TÉMATICKÝ.
Spočítej Bazén o objemu 45m3 se má naplnit vodou o teplotě
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tání a tuhnutí - početní úlohy
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal
Kalorimetrie měření tepla
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
Přijaté teplo. (protokol). Téma Téma: Určení přijatého a odevzdaného tepla tělesem při tepelné výměně. Úkol: Úkol: Určení tepla odevzdaného horkou vodou.
Třída 3.A 15. hodina.
Třída 3.A 17. hodina.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal Kalorimetrie SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal

Určení měrné tepelné kapacity pevné látky Úkol: Určete měrnou tepelnou kapacitu pevné látky.

Směšovací kalorimetr Tepelně izolovaná soustava. Teplo přijaté je rovno odevzdanému teplu.

Kalorimetrická rovnice Q přijaté = Q odevzdané 469 J/(kg.K) t výsledná teplota t1 počáteční teplota kalorimetru a vody t2 teplota vložené pevné látky c1 měrná tepelná kapacita vody c2 měrná tepelná kapacita pevné látky

Co jsme zanedbali? Tepelnou kapacitu kalorimetru. Tepelná ztráty do okolí kalorimetru. Změnu teploty při přenesení vzorku do kalorimetru. Tepelná kapacita teploměrů. Rovnoměrné zamíchání. Špatné určení tepelné rovnováhy Přesnost měření teploty. Přesnost měření hmotnosti. Co dalšího? 

Vážení Nejprve zvážíme pevné těleso, každá skupina má těleso označené číslem. Pro vážení vody použijeme kádinku, váhy vynulujeme a pak nalijeme potřebné množství vody. Po každém měření vodu vylijeme.

Zpracování měření Výpočty uvedené na celá čísla m2 je stejné pro všechna měření, kovové válečky zvážíme před měřením Průměr vypočtených hodnot c2 Součet hodnot v daném sloupci Výsledek použijete ve výpočtu směrodatné odchylky Odchylka daného měření od průměrné hodnoty Odchylka umocněná na druhou 4,2 kJ kg-1 K-1 Hmotnost vody v kalorimetru (100 g, 150g, 200g)

Závěr: Zapište změřenou měrnou tepelnou kapacitu včetně její chyby ve tvaru neúplného čísla s jednotkou. c2= c2  ∆c2. ∆c2 ... zaokrouhlené na jednu platnou cifru c2 ... zaokrouhlené na stejný řád jako ∆c2 Pomocí tabulek zjistěte jakému materiálu odpovídá změřená hodnota. Jak moc se vypočtená hodnota liší od měrné tepelné kapacity oceli? Zapište co všechno mohlo ovlivnit přesnost měření. (minimálně 6 důvodů) Vysvětlete pojem teplo a teplota. Konec