Tvorba didaktického testu z matematiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
V PRAVOÚHLÉM TROJÚHELNÍKU
Advertisements

ON-LINE TESTY PRO DOKTORANDY NA UK FF PRAHA
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Zkušenosti s CMS Moodle na OPF SU František Koliba prezentace: Petr Korviny.
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_08.
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_18.
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
řešené soustavou rovnic
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
LINEÁRNÍ ROVNICE.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_11.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Sada: 1 Číslo: VY_42_INOVACE_32.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Egyptská matematika.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_07.
Matematická analýza 1 Základy matematiky
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Rozdíl druhých mocnin.
Zlomky Vzorce Procenta Úměrnost
Rovnice se závorkami.
Slovní úlohy se zlomky a procenty
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Získávání informací Získání informací o reálném systému
Kvadratické rovnice pro S O U (x - 5)(x + 5) = 0 S = 1/2gt2
Tomáš Doseděl, Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Pozn.: Při řešeních nejsou opakovány všechny použité vzorce.
Tvorba číselných výrazů
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
zpracovaný v rámci projektu
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_09.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK248.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Nejprve provedeme výpočet v závorce
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_08 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Elektronická učebnice - II
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Matematika a její aplikace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_779.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_772.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – nepřímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_09 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Základy matematiky Matematická analýza 2 kurz distančního vzdělávání na MFF UK Prof. RNDr. Miroslav Hušek, DrSc. Doc. RNDr. Pavel Pyrih, CSc. KMA.
Pravoúhlý trojúhelník sekunda - osmileté studium Mgr. Štěpánka Baierlová Gymnázium Sušice Pythagorova věta.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výpočty s mocninami Počítáme výměru pole. Vypočteme velikost pozemku.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU
Dělení mnohočlenu mnohočlenem II.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Lineární nerovnice o jedné neznámé
Mocniny - úvod Mgr. Jiřina Sirková.
Transkript prezentace:

Tvorba didaktického testu z matematiky Opakování ze ZŠ Dlouhodobá ročníková práce 2008/09 Simona Drozdová, L3 Střední průmyslová škola strojní a elektrotechnická, Liberec

Cíl práce Výběr zadání 18-ti úloh, z nichž bude generován test o 6 úlohách Řešení úloh - správná odpověď i tvorba nabízených špatných odpovědí Vložení zadání úloh do programového systému Moodle

Skupiny úloh Poměr. Objemy těles. Procenta. Přímá a nepřímá úměrnost. Pythagorova věta. Zlomky. Řešení rovnic. V každé tématické skupině jsou 3 příklady, z nichž 1 bude náhodně zařazen do testu. … atd.

Programový systém Moodle Určen pro tvorbu výukových systémů a elektronických kurzů na internetu Autor: Martin Dougiamas Moodle = modulární objektově orientované dynamické prostředí pro výuku Umožňuje studentům či učitelům výuku v on-line kurzech (e-learning)

Tvorba testu v Moodlu „Jak psát vzorce“ Návod uveden na webu SPŠSE Liberec Zlomky: $$\frac{x-y}{x+y}$$ $$\over{x-y}{x+y}$$ Mocniny: $$x^3$$ Odmocniny: $$\sqrt{x}$$

Ukázka zápisu vzorce pro Moodle Příklad 1 Matematický zápis: Zápis pro Moodle: $$\frac{1-x}{x-6}+\frac{2x-3}{12-2x} = \frac{5x-2x^2}{x^2-6x}$$

Ukázka zápisu vzorce pro Moodle Příklad 2 Matematický zápis: Zápis pro Moodle: $$a = \frac{\sqrt{\frac{4}{25}}. 0,5+\frac{2^2}{5}-(\frac{7}{20}- \frac{1}{\sqrt{16}})}{(-\frac{3}{4})^2 :(-\sqrt{0,81})+7.\frac{3}{2^3 . 5}}$$

Ukázka zadání úlohy s výběrem jedné odpovědi (včetně volby odpovědi) Nádrž tvaru krychle (bez víka) má hranu délky 1,8 m. Kolik m2 plechu se spotřebuje na její zhotovení, připočítáme-li 4 % materiálu na spoje a odpad. Vyberte jednu odpověď: a. přibližně 16 b. přibližně 17 c. přibližně 19 d. přibližně 20 (Pro volbu student použije přepínací políčko formuláře.)

Ukázka zadání úlohy s výběrem více odpovědí (včetně volby odpovědí) Řešte rovnici, určete podmínky řešitelnosti a proveďte zkoušku: Vyberte alespoň jednu odpověď: a. Rovnice nemá řešení. b. Žádné z uvedených řešení. c. x ≠ 6 d. Žádná z uvedených podmínek řešitelnosti. e. x ≠ 0 f. Jiné řešení. g. x = 0 (Pro volbu student použije zaškrtávací políčka formuláře.)

Ukázka zadání numerické úlohy (včetně vložení výsledku) Účastník soutěže „Chcete být milionářem?“ chtěl rozdělit výhru mezi sebe, dceru a syna v poměru 4:3:1. Protože mu pomohl přítel na telefonu, rozhodl se, že mu ze své části dá jednu čtvrtinu, z dceřiny jednu pětinu a ze synovy jednu desetinu. Přítel tak získal 8500,- Kč. Kolik korun soutěžící vyhrál? Odpověď: (Pro vložení výsledku student použije textové pole formuláře.)

Tvorba špatných odpovědí pro úlohy s nabízenými výsledky Snažila jsem se při stanovení nabízených odpovědí eliminovat možnost pouhého odhadnutí správného výsledku. Na základě vlastní zkušenosti jsem odhadovala, jakých chyb se student může dopustit, tj. například: nepozorně si přečte zadání chybuje při numerických úpravách použije nesprávný vzoreček … atd. (Zjistila jsem, že vymýšlení špatných odpovědí může být dost obtížné.)

Použitá literatura Běloun František: Sbírka úloh z matematiky pro základní školu. Praha, Prometheus, 2005. Dytrych Martin: Sbírka úloh – Matematika. Praha, Fortuna, 2004. Krupka Peter: Sbírka úloh z matematiky pro 2. stupeň základních škol a nižší ročníky víceletých gymnázií, 1. díl. Praha, Prometheus, 2006.

Závěr Vytvořený test z matematiky je učební pomůckou pro ověření znalostí studentů ze ZŠ. Test je funkční, pro použití v příštím školním roce je třeba vhodně nastavit klasifikaci a vyřešit problém s horší čitelností vzorců, ke kterému došlo po zhavarování systému. Poznala jsem, že příprava testů pro systém Moodle (e-learningový systém) je poměrně pracná, ale zajímavá. Při tvorbě testu i psaní práce jsem získala řadu užitečných zkušeností. V práci bych ráda pokračovala v příštím školním roce.