Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Vězňovo dilema ve vědě a praxi Martin Zielina, Irena.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ŠKOLENÍ TECHNIKŮ A MONTÁŽNÍKŮ PRO ROK 2007
TEORIE ROZHODOVÁNÍ A TEORIE HER
V ý p o č t y p l o c h Milan HanušPřehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
SEZÓNA 2012/2013. TRÉNINKOVÉ JEDNOTKY  POČET TJ: 109  V MINUTÁCH: 8175  V HODINÁCH: 136,25  V DNECH: 5,67.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST
Projekt Knihovny Kroměřížska spolufinancovaný Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
TEORIE ROZHODOVÁNÍ.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Části kruhu Matematika 8 – I.díl
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Matematika a její využití v geografii
Zábavná matematika.
Hodnocení vědy a výzkumu za využití InCites
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Kvadratické rovnice pro S O U (x - 5)(x + 5) = 0 S = 1/2gt2
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Goniometrické funkce pro III. ročník
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Právní aspekty genderového rozpočtování v České republice JUDr. Kristýna Outlá Praha.
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
44.1 Písemné násobení jednociferným činitelem
Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod ve výuce III_Shrnutí_Riskuj Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Vězňovo dilema a evolučně stabilní strategie
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
Technické kreslení.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Disciplína: LM2x zJan Vetešník zOndřej Vetešník Zodpovědný trenér: Rudolf Kopřiva.
Structure of an argument Simona Trávníčková. 5 minute presentation No aim No structure No first phrases.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Social and economic segments of MIKULOV I. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
CW – 05 TEORIE ROZHODOVACÍCH PROCESŮ Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb Fakulta stavební VUT v Brně © Ing. Václav Rada, CSc. 16. PŘEDNÁŠKA.
COMPARATIVES, SUPERLATIVES, TIME EXPRESSIONS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České.
TEST DOBRÉ SHODY A TEST NEZÁVISLOSTI Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. INTRODUCTION Použité obrázky a foto:
1. Úvod do teorie her Martin Dlouhý VŠE v Praze. Organizační záležitosti Přednášející: Martin Dlouhý, katedra ekonometrie, Fakulta informatiky a statistiky,
Učení, praktické aplikace principů učení
Tato prezentace byla vytvořena
Vysoké učení technické v Brně
Vysoké učení technické v Brně
Grantový projekt „Moderní absolvent strojírenství“
PEDAGOGICKÉ VEDENÍ STUDENTŮ Garant: Mgr. Anna Krátká, Ph.D
Obor hodnot funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Yvonna Vančurová. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Škola.
Veřejná volba ve světle experimentální a behaviorální ekonomie
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Transkript prezentace:

Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Vězňovo dilema ve vědě a praxi Martin Zielina, Irena Kovačičinová

Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. TEORETICKÁ ČÁST

Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Teorie her Aplikovaná disciplína matematiky Theory of Games and Economic Behavior (1944) John von Neumann a Oskar Morgensterne

Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Hry s nulovým a nenulovým součtem Výhra & Vklady Distribuce výhry Hra s nulovým součtem Vždy rovno 0Vždy jeden hráč Hra s nenulovým součtem Může být menší, rovno i větší 0 Může být více hráčů

Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Dilema vězně SpolupráceZrada Spolupráce1:110:0 Zrada0:106:6 Autoři: Merrill Flood a Melvin Dresher (leden, 1950) V 60. a 70. letech bylo napsáno o tomto tématu více než 1000 článků (Donniger, 1986, p. 124).

Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Vězňovo dilema Můj tah Spolupráce (A) Zrada (B) Tah protihráče Spolupráce (1)ODMĚNA (celkem dobré) OŠKUBÁNÍ (velmi špatné) Zrada (2)POKUŠENÍ (velmi dobré) ZRADA (dost špatné) Optimalita v Paretově smyslu – A1, A2, B1 Nashovo ekvilibrium – B2 NEJVÝHODNĚJŠÍ STRATEGIE – VŽDY ZRADIT!

Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Turnaj ve vězňovu dilematu (VD) Robert Axelrod 14 naprogramovaných strategií VD + program „Náhoda“ (náhodná volba zrady a spolupráce), které se utkaly systémem každý s každým ve 200 kolovém turnaji Vítěz – TIT FOR TAT („půjčka za oplátku“) = v 1. kole tato strategie spolupracuje a v dalších kolech opakuje tah spoluhráče

Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Shrnutí teoretických přístupů Jednokolová varianta vězňova dilematu – vždy zradit. Vícekolová varianta vězňova dilematu – TIT FOR TAT („půjčka za oplátku“).

Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. PRAKTICKÁ ČÁST

Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Experimenty s vězňovým dilematem Demingův cyklus (Plan-Do-Check-Act) – postupné zlepšování Další faktory ovlivňující VD: příbuzenství (Hamilton, 1964a, 1964 b), věk, gender, příslušnost k sociální třídě, rasa (např. Sampson, Kardush, 1965), postavení ve skupině (Brown, 1984), vliv genetiky, IQ, sociální blízkosti (Segal, Hersberger, 1999)

Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Vězňovo dilema u jednovaječných a dvojvaječných dvojčat ZygotnostPočetBody – průměr/(rozmezí) MZ (monozygotní)59339,48 Rozmezí( ) Muži21328,62 ženy38345,47 DZ (dizygotní)37304,27 rozmezí( ) muži13271, 31 ženy24322,13 Pohlaví celkem muži34306,71 ženy62336,44 Zdroj: Segal, Hershberger, 1999, p. 39.

Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Specifický osobnostní typ Experimentálně potvrzeno, že někteří lidé mají tendenci vždy spolupracovat (ryzí altruisté). Liší se však názory na to, kolik takových altruistů se vyskytuje ve společnosti. Okolo 12 % - 13 % (Cooper et al., 1996, p. 189) nebo pouze přibližně 5 % (McKelvey, Palfrey, 1992, p. 820) z celkové populace.

Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Míra spolupráce dle pohlaví po jednotlivých kolech Zdroj: Ortmann, Tichy, 1999, p. 335

Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Přehled použité literatury BROWN, R.J. The Effects of Intergroup Similarity and Cooperative vs. Competitive Orientation on Intergroup Discrimination. British Journal of Social Psychology, 1984, Vol. 23, No. 1, p COOPER, R., DEJONG, D. V., FORSYTHE, R., ROSS, T. W. Cooperation without Reputation: Experimental Evidence from Prisoner´s Dilemma Games. Games and Economic Behavior, 1996, Vol. 12, No. 13, p DONNINGER, C. Is It Always Efficient to be Nice? In Dickman and Mitter (eds) Paradoxical Effects of Social Behavior. Heidelberg: Physica Verlag, 1986, p HAMILTON, W. D. The genetical evolution of social behavior (I). Journal of Theoretical Biology, 1964a, Vol. 7. p HAMILTON, W. D. The genetical evolution of social behavior (II). Journal of Theoretical Biology, 1964b, Vol. 7. p MCKELVEY, R. D., PALFREY, T. R. An Experimental Study of the Centipede Game. Econometrica, 1992, Vol. 60, No. 4, p SAMPSON, E. E., KARDUSH, M. Age, Sex, Class, and Race Differences in Response to a Two-Person Non-Zero- Sum Game. Journal of Conflict Resolution, 1965, Vol. 9, No. 2, p SEGAL, N. L., HERSHBERGER, S. L. Cooperation and Competition Between Twins: Findings from a Prisoner´s Dilemma Game. Evolution and Human Behavior, 1999, Vol. 20, No. 1, p ORTMANN, A., TICHY, L. K. Gender differences in the laboratory: evidence from prisoner´s dilemma games. Journal of Economic Behavior & Organization, 1999, Vol. 39, p

Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Děkuji za pozornost