35.1 Question tags (Tázací dovětky)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Present Simple and Continuous
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Kdo to udělal? Who did it?. Proč to udělal? Why did he do it?
Škola1. ZŠ T.G.Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_65 NázevThere is x are Téma hodinyPopis města PředmětAnglický jazyk Ročník/y/6.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií. Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace  Název projektu ◦ Zkvalitnění.
Present perfect tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ08 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Přítomný čas průběhový
Elektronická učebnice - I
5.1 Months, dates, time Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk Autor: Mgr.
Lada Leszkowová, Gymnázium K.V. Raise Hlinsko, 2014 leden
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_20.
12.1 Present continuous (Přítomný čas průběhový)
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
2.1 School Practise „have got“
Unit One TO BE To Have. To Be / být  I am  You are  He, she,it is  We are  You are  They are  Já jsem  Ty jsi  On, ona,ono je  My jsme  Vy.
To have got affirmative - question and short answer Aj pro 4.-5.r. Základní škola Ostrava, Gebauerova 8, příspěvková organizace Autorka: Mgr.Daniela Ondrisová.
Písně - poslech, práce s textem. Anotace: Žáci si v prezentaci procvičí poslech a čtení, což je podpořeno vizuálně a sluchově. Žáci také pracují s textem.
Adele – poslech, práce s textem.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Shopping VY_22_INOVACE_36 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Halloween 2 1. slovní zásoba Halloween – opak., kontrola podle obr. (PPT) 2. tvoření věty oznamovací a otázky s danými slovy 3. říkanka Jack-O-Lantern,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-19-Služby Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-15-Česká republika Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Elektronická učebnice - II
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_15.
Abba – poslech, práce s textem.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Škola1. ZŠ T.G.Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová Číslo VY_32_INOVACE_62 Název Sloveso být – to be Téma hodiny Záporné tvary slovesa „být“ Předmět.
Sporty a aktivity e Anotace: Žáci si v prezentaci osvojí základní výrazy a fráze na téma Sporty a aktivity. Fráze si mohou procvičit dle zadání v prezentaci.
? PRESENT SIMPLE OR PRESENT CONTINUOUS. PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ We read a lot. We read every day. We usually read books of fiction. Our friend,
20.1 Expressing the future, weather (vyjadřování budoucnosti, počasí)
36.1 VERBS - to infinitives, -ing forms, used to, jobs Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace.
Elektronická učebnice - II
40.1 If clauses - 2nd and 3rd conditional
Přítomné časy, budoucí – will, minulý čas prostý - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Question tags, echo questions, parallel responses
Předpřítomný čas Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ondřej Hoberla. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:6.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_80 NázevPast continuous Téma hodinyMinulé časy PředmětAnglický jazyk Ročník/y/7.
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_70 NázevPresent continuous Téma hodinyKladné a záporné tvary přítomného.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Present simple Autor: Mgr.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
28.1 Agreeing with negative and affirmative statements (vyjadřování souhlasu se zápornými a kladnými tvrzeními) Elektronická učebnice - II. stupeň Základní.
Modal Verbs = způsobová slovesa.
42.1 Reported statements (Nepřímá řeč)
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: UNIT 1.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Past Simple Practice II VY_22_INOVACE_17 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Zjisti, o čem se mluví 1 VY_22_INOVACE_26 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VY_32_INOVACE_16_TO BE PREZENTACE
PRESENT, PAST AND FUTURE FORM Have to. Have to - must I must go to school. - I have to go to school. Musím jít do školy. Must – vnitřní přesvědčení Have.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Prepositions of time VY_22_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Eating at the Restaurant VY_22_INOVACE_12 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Future with „Going to“ Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ11 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – Yes/No questions.
Maturita oral exam rehearsal Lada Leszkowová, GKVR Hlinsko, 2013 prosinec The Czech Republic.
Present Simple Přítomný čas prostý. Použití Děje obvyklé nebo pravidelně se opakující I go to bed at 10. Trvalé pravdy, tvrzení, kt. mají obecnou platnost.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_68 NázevPresent simple - negative Téma hodinyČinnosti doma i ve škole PředmětAnglický.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Označení DUM 14 _ 16 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
All About Friends
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová Číslo Název Téma hodiny PředmětAnglický jazyk Ročník/y/ Anotace Očekávaný výstup Druh učebního.
19.1 Pronouns, the verb LET (Zájmena, sloveso LET - nechat)
I haven´t seen your ID card.
Transkript prezentace:

35.1 Question tags (Tázací dovětky) Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 35.1 Question tags (Tázací dovětky) You can study for example this Autor: Mgr. Michaela Kaplanová

35.2 What do we already know? We can form the questions Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 35.2 What do we already know? We can form the questions We know the auxiliary verbs (be, do, have) We can use the personal pronouns Are we…? Have you…? Will you…? Is she…? Does he…? Has she…? verbs be do have possible positive forms am, is, are was, were do, does did have, has had I we you he, she, it they

35.3 New terms Tag – štítek, visačka Auxiliary verb – pomocné sloveso Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 35.3 New terms Tag – štítek, visačka Auxiliary verb – pomocné sloveso Confirmation – potvrzení Rising – stoupající Falling – klesající Intonation – intonace To be sure – být si jistý A tag is usually something small that gives us some extra information.

Affirmative sentences Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 35.4 Question tags We use the question tags in spoken English to ask for confirmation. The answer is not always expected. Form With affirmative statement, we use a negative question tag. With negative statement, we use an affirmative question tag. The tense is the same in both parts. The subject is replaced by the subject pronoun in the question tag. Affirmative sentences Negative sentences She is Spanish, isn´t she? They saw him, didn´t they? She isn´t Spanish, is she? They didn´t see him, did they? You´ve got it, haven´t you You´ve done it, haven´t you? You haven´t got it, have you? You haven´t done it, have you? He plays golf, doesn´t he? They can sing, can´t they? He doesn´t play golf, does he? They can´t sing, can they? She was there, wasn´t she? She will be OK, won´t she? She wasn´t there, was she? She won´t be ok, will she? You were at home, weren´t you? You are a pilot, aren´t you? You weren´t at home, were you? You aren´t a pilot, are you? REMEMBER: I am your friend, aren´t I?

35.5 Exercises Fill in the correct question tag: Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 35.5 Exercises Fill in the correct question tag: The purse was very expensive, _____________________ ? You like your teacher, _____________________ ? Dan can fix it, _____________________ ? We will go there, _____________________ ? Your parents have seen the movie, _____________________ ? The kids are at school, _____________________ ? Your sister has got the money, _____________________ ? You don´t like getting up early, _____________________ ? You won´t leave now, _____________________ ? The twins know you, _____________________ ? Write the statement before the question tag: __________________________, is it? __________________________, were you? __________________________, did she? __________________________, can´t he? __________________________, have they?

35.6 Something more difficult - INTONATION Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 35.6 Something more difficult - INTONATION When we use falling intonation in a question tag, we already know the answer, we are sure. e.g. You can´t speak Italian, can you? (The speaker knows that he/she can´t.) When we use rising intonation in a question tag, we are not sure, we are really asking. You are not his brother, are you? (The speaker doesn´t know whether he is or not.)

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 35.7 CLIL Now you know how to form the question tags in English. Is there something similar in the Czech language? Do you know some similar Czech phrases? Look at the part of the song A LITTLE TIME by The Beautiful South and find the examples of the question tags. I need a little time To think it over I need a little space Just on my own I need a little time To find my freedom I need a little... Funny how quick the milk turns sour Isn't it, isn't it Your face has been looking like that for hours Hasn't it, hasn't it Promises, promises turn to dust Wedding bells just turn to rust Trust into mistrust You need a little room for your big head Don't you, don't you You need a little space for a thousand beds Won't you, won't you Lips that promise - fear the worst Tongue so sharp - the bubble burst Just into unjust You had a little time And you had a little fun Didn't you, didn't you While you had yours Do you think I had none Do you, do you You find this song here

35.8 Test Find the correct question tag: Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 35.8 Test Find the correct question tag: You did your best,… don´t you? didn´t you? you don´t? you didn´t? 2. Your class teacher is young,… isn´t she? is she? was she? wasn´t she? 3. Your parents have been to Paris,… weren´t they? hadn´t they? haven´t they? were they? 4. You will marry her,… wouldn´t you? would you? will you? won´t you? Correct answers: 1b, 2a, 3c, 4d

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 35.9 Použité zdroje, citace http://thecrazyteacherblog.blogspot.com/2011/02/about-question-tags.html http://planetforward.ca/blog/levis-and-goodwill-launch-an-eco-friendly-tag-for-change/ http://www.easyelements.com/paper-textures.html http://www.editorsweblog.org/newspaper/2011/11/journalism_the_good_the_bad_and_the_mone.php http://uberdelight.blogspot.com/2011/06/up-stars-elizabeth-olsen.html http://julieslymediseasefight.blogspot.com/2011/05/up-and-down-up-and-down-up-and-down.html http://eil.com/shop/moreinfo.asp?catalogid=81492

35.10 Anotace Autor Mgr. Michaela Kaplanová Období 07 – 12/2011 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 35.10 Anotace Autor Mgr. Michaela Kaplanová Období 07 – 12/2011 Ročník 9. ročník Klíčová slova Tag, auxiliary verb, confirmation, rising, falling, intonation Anotace Prezentace popisující tvoření a použití tázacího dovětku