Statistika dopravních nehod

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rok 2008; leden až říjen Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk. ing. Josef Tesařík Besip 20. listopadu 2008.
Advertisements

Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Dopravní nehody dětí v roce 2013 a
Mgr. Bc. Jaroslav Kubík BESIP MD ČR
Pplk.ing. Josef Tesařík; tisková konference 15.ledna 2010 Rok 2009 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
Následky nehod u osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
ROK 2011 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA duben 2012.
Bezpečnost dopravy na veřejných komunikacích
BEZPEČNOST DOPRAVY NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
BEZPEČNĚJŠÍ SILNICE ZACHRAŇUJÍ ŽIVOTY Program EuroRAP v České republice Projekt EK Evropský atlas bezpečnosti silnic.
Ondřej Valenta, DiS. Oddělení BESIP Ministerstvo dopravy Národní strategie bezpečnosti silničního provozu – informace o plnění v roce 2010.
Bezpečnost silničního provozu v roce 2009 Tisková konference, 15. ledna 2010 ministr dopravy Gustav Slamečka.
Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR za 11 měsíců 2010
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt,
Kamil Toman, ICZ a.s. březen 2007 Aby se u vás jezdilo bezpečněji.
VÝBOR PRO FINANCOVÁNÍ NÁRODNÍ STRATEGIE BESIP (VFNS) Informace o činnosti výboru pro jednání Rady vlády pro BESIP , Praha.
Moderní cyklistická doprava
Rada vlády pro BSP; 23. dubna 2009, pplk. ing. Josef Tesařík Rok 2008 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
Stále se zvyšující provoz na pozemních komunikacích sebou přináší vyšší rizika vzniku dopravních nehod a jejich následků. Jedním z období, které se projevuje.
I. Rok 2008 Celkem dopravních nehod Zjištěný alkohol DN s hmotnou škodou DN se zraněním alkohol a DN hmotná škoda4 918 alkohol.
Tisková konference příčiny nehod v podzimním a zimním období priority a úkoly – podzimní období Tisková konference příčiny nehod.
Dopravní nehodovost za pololetí roku 2011.
1. pololetí 2010 Statistika nehodovosti v silničním provozu na území České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA 19. července 2010.
Tisková konference odboru služby dopravní policie KŘP Ústeckého kraje.
Čas se zamyslet … zodpovědný přístup k bezpečnému pohybu v silničním provozu.
Činnost dopravní policie v roce Dopravní přestupky řidičů motorových vozidel Celkem řešeno řidičů motorových vozidel na místě uloženo.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
VÝVOJ DOPRAVNĚ BEZPEČNOSTNÍ SITUACE NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK LEDNA 2011 KRAJSKÉ ŘEDITELSTVÍ POLICIE MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE.
Následky nehod osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
Tisková konference dopravní nehodovost - priority a úkoly – podzimní období Tisková konference dopravní nehodovost - priority.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE ZA ROK
Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
Policie České republiky Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje odbor služby dopravní policie.
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Stručná informace o plnění Národní strategie BESIP 2020
Rok 2016 v silničním provozu a priority Policie ČR pro rok 2017
Tisková konference ÚO Děčín Krajské ředitelství Ústeckého kraje
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Letní prázdniny lepší než 2009 ?
Prázdniny bezpečnější
11 měsíců 2010 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR
Nehodovost na okrese ZNOJMO
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Prázdniny bezpečnější
4. celosvětový týden bezpečnosti OSN rychlost – aktivity BESIP
ROK 2011 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA 12. ledna 2012.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
ROK 2010 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR
Vyhodnocení dopravní nehodovosti v ČR a ve Zlínském kraji za rok 2017
Krajské ředitelství policie hl. m
Statistika nehodovosti na území hl. m. Prahy v roce 2012
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK 2012
Hloubková analýza dopravních nehod elektrokol
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za I. čtvrtletí roku 2014 a Velikonoce plk. Ing.
Krajské ředitelství policie hl. m
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Statistika dopravních nehod Tomáš Padělek listopad 2013

Dopravní nehoda Zákon 361/2000 Sb., § 47 Dopravní nehoda je událost v provozu na pozemních komunikacích, například havárie nebo srážka, která se stala nebo byla započata na pozemní komunikaci a při níž dojde k usmrcení nebo zranění osoby nebo ke škodě na majetku v přímé souvislosti s provozem vozidla v pohybu. Dopravní inženýrství Dopravní nehoda v silničním provozu je výsledek spolupůsobení čtyř faktorů „Řidič + Vozidlo + Komunikace + Provozní stav“ se sledem „Příčina – Důsledek – Následek“.

Dopravní nehody Rozdělení dopravních nehod podle nejhoršího následku podle účastníka podle místa podle denní doby podle typu vozidla podle specifických okolností

Dopravní nehody Typologie dopravních nehod Celkem 107 typů DN: Sk 0 – nehody individuální Sk 1 – nehody mezi jedoucími vozidly stejným směrem mimo křiž. Sk 2 – nehody mezi jedoucími vozidly opačnými směry mimo křiž. Sk 3 – nehody mezi jedoucími vozidly v křiž. na stejném rameni Sk 4 – nehody mezi jedoucími vozidly v křiž. protilehlých ramen Sk 5 – nehody mezi jedoucími vozidly v křiž. ze sousedních ramen Sk 6 – nehody s chodci Sk 7 – nehody se stojícími nebo parkujícími vozidly Sk 8 – nehody se zvěří a železničními vozidly Sk 9 – jiné nehody

Dopravní nehody Typologie dopravních nehod

Dopravní nehody Kolizní diagram

Dopravní nehody ? Příčiny DN Příčiny DN podle Policie ČR: nepřiměřená rychlost nesprávné předjíždění nedání přednosti v jízdě nesprávný způsob jízdy technická závada vozidla … Příčiny DN pro účely dopravního inženýrství: ?

Dopravní nehody Evidence DN záznamy od roku 1980 zatřídění dat: topografický systém /uzlový systém Dostupnost údajů výpis z evidence DN Jednotná dopravní vektorová mapa (JDVM)

Statistika dopravních nehod

Statistika dopravních nehod

Statistika dopravních nehod

Statistika dopravních nehod

Statistika dopravních nehod

Statistika dopravních nehod Sledované dopravní nehody DN se zraněním nebo usmrcením osob DN s hmotnou škodou nad zákonem určený limit do 30.06.2006 … 1 000 Kč od 01.07.2006 … 50 000 Kč od 01.01.2009 … 100 000 Kč DN služebních vozidel

Statistika dopravních nehod   Počet DN Lehké zranění Těžké zranění Usmrcení Hmotná škoda (-) (osoby) (106 CZK) 2003 195ˈ851 30ˈ312 5ˈ253 1ˈ319 9ˈ334,3 2004 196ˈ484 29ˈ543 4ˈ878 1ˈ215 9ˈ687,4 2005 199ˈ262 27ˈ974 4ˈ396 1ˈ127 9ˈ771,3 2006 187ˈ965 24ˈ231 3ˈ990 956 9ˈ116,3 2007 182ˈ736 25ˈ382 3ˈ960 1ˈ123 8ˈ467,3 2008 160ˈ376 24ˈ776 3ˈ809 992 7ˈ741,5 2009 74ˈ815 23ˈ777 3ˈ536 832 4ˈ981,1 2010 75ˈ522 21ˈ610 2ˈ823 753 4ˈ925,0 2011 75ˈ137 22ˈ519 3ˈ092 707 4ˈ628,1 2012 81ˈ404 22ˈ590 2ˈ986 681 4ˈ875,4

Statistika dopravních nehod

Statistika dopravních nehod Vývoj následků DN (LZ, TZ, SZ)

Statistika dopravních nehod Vývoj následků DN (hmotná škoda)

Statistika dopravních nehod Ukazatele dopravní nehodovosti absolutní počet DN relativní nehodovost závažnost DN relativní bezpečnost celospolečenské ztráty

Statistika dopravních nehod Ukazatele dopravní nehodovosti Relativní nehodovost 𝑅= 𝑁 0 ∙ 10 6 365∙𝐼∙𝐿∙𝑡 (počet DN / mil. vozkm a rok)

Statistika dopravních nehod Ukazatele dopravní nehodovosti Závažnost dopravní nehody 𝑍= 𝑁 𝑆𝑍 ∙ 𝑘 𝑆𝑍 + 𝑁 𝑇𝑍 ∙ 𝑘 𝑇𝑍 + 𝑁 𝐿𝑍 ∙ 𝑘 𝐿𝑍 + 𝑁 𝐻𝑆 ∙ 𝑘 𝐻𝑆 (-) Koeficienty závažnosti DN: kSZ = 130 kTZ = 70 kLZ = 5 kHS = 1 (Reinholdovy koeficienty)

Statistika dopravních nehod Ukazatele dopravní nehodovosti Relativní bezpečnost 𝑆= 𝑍∙ 10 6 365∙𝐼∙𝑡 (závažnost / mil. vozkm a rok)

Statistika dopravních nehod Ukazatele dopravní nehodovosti Celospolečenské ztráty Souhrn ekonomických a hospodářských následků hmotná škoda léčení a rehabilitace ztráty na produkci výdaje záchranných složek sociální výdaje administrativní náklady

Statistika dopravních nehod Ukazatele dopravní nehodovosti Celospolečenské ztráty Průměrné hodnoty v roce 2010: lehké zranění 668 170 Kč těžké zranění 4 863 336 Kč usmrcení 17 644 586 Kč hmotná škoda 270 618 Kč

Strategie BESIP Národní strategie BESIP 2004 – 2010 snížení počtu osob usmrcených při DN v roce 2010 na ½ oproti stavu 2002 (1314 -> 657) nepodařilo se Národní strategie BESIP 2011 – 2020 snížení počtu osob usmrcených a těžce zraněných při DN v roce 2020 na úroveň průměru zemí EU zřejmě se nepodaří Vize 0 bezpečný dopravní systém s minimem DN a bez těžkých osobních následků zcela utopistická myšlenka

Děkuji vám za pozornost Tomáš Padělek padeltom@fd.cvut.cz ČVUT, Fakulta dopravní Konviktská 293/20 Praha 1, 110 00 Tel.: +420 123 456 789 Fax: +420 123 456 789 letniskola@dopravanasbavi.cz www.dopravanasbavi.cz https://www.facebook.com/DopravaNasBavi