VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na obohacování slovní zásoby slovy jednoznačnými, mnohoznačnými a citově zabarvenými. V závěru.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje fiktivní internetový obchod, který žákům slouží jako podklad pro sepsání objednávky. Vzdělávací.
Advertisements

Slovesa, osoba, číslo, čas
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.07 Anotace: Prezentace je zaměřena na odborný styl a odborné názvy. Obsahuje výklad a dvě cvičení. Žáci musí spolupracovat se.
Vzdělávací oblast: Anglický jazyk Autor: Vlasta Lindovská
POPIS Popis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.13.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.16 Anotace: Prezentace je zaměřena na výpisky, jejich hlavní znaky a funkci. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou procvičit.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje přehled mluvnických kategorií přídavných jmen. Zaměřuje se především na druhy a vzory. Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na dělení podstatných jmen. Obsahuje dělení podstatných jmen na konkrétní a abstraktní a pomnožná,
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.11 Anotace: Prezentace obsahuje stručný přehled literárních žánrů lyrických. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura Autor:
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.06 Anotace: Prezentace je zaměřena na podmiňovací způsob u sloves. Obsahuje základní pravidla tvoření. Vzdělávací oblast: český.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici podstatných jmen obecných a vlastních. Žáci si hravou formou procvičí pravidla.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.18 Anotace: Prezentace je zaměřena na druhy přísudku. Obsahuje základní pravidla pro tvoření přísudku slovesného a jmenného se.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.05 Anotace: Prezentace obsahuje zásady pro psaní dopisu. Vysvětluje rozdíly mezi dopisem osobním a úředním.V závěru je slohové.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.15 Anotace: Prezentace je zaměřena na slovesné kategorie rod a vid. Ke každé kategorii je uvedena stručná definice s příklady.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.11 Anotace: Prezentace je zaměřena na procvičení pravopisu v koncovkách podstatných jmen. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.08 Anotace: Prezentace je zaměřena na shodu podmětu s přísudkem. Žáci si procvičí učivo na několika cvičeních. Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na obohacování slovní zásoby odvozováním, skládáním a zkracováním. Ke každému slovotvornému.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.12 Anotace: Prezentace obsahuje náměty k tvořivé práci žáků, na kterých si procvičí a zopakují básnické formy (kaligram, pásmo).
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.04 Anotace: Prezentace je zaměřena na vyplňování jednoduchých tiskopisů. Vysvětluje účel podacího lístku a poštovních poukázek.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.10 Anotace: Prezentace je zaměřena na grafické znázorňování souvětí. Vysvětluje rozdíly mezi větou hlavní a vedlejší a uvádí postup.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.19 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici věty hlavní a vedlejší, kterou vždy dokládá na příkladech. V závěru je cvičení,
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.13 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici satiry a ironie a jejich hlavní znaky s příklady. Vzdělávací oblast: český jazyk.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Podstatná jména rodu středního
Rozvoj slovní zásoby VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.12
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.03 Anotace: Prezentace obsahuje základní pravidla pro odvozování přídavných jmen. V závěru si žáci vyzkouší své znalosti na cvičení.
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.
Věta jednoduchá- souvětí
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na líčení, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru jsou cvičení, na kterých si žáci mohou procvičit.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.10 Anotace: Prezentace obsahuje několik cvičení zaměřených na procvičování komunikačních dovedností v různých situacích a na rozvíjení.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.16 Anotace: Prezentace uvádí přehled a stručnou definici jednotlivých neohebných slovních druhů. Vzdělávací oblast: český jazyk.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.09 Anotace: Žáci si hravou formou ověří své znalosti a všeobecný přehled. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura Autor: Mgr.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.09 Anotace: Prezentace je zaměřena na grafické znázorňování věty jednoduché. Obsahuje přehled základních a rozvíjejících větných.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.19 Anotace: Prezentace je zaměřena na administrativní styl a útvar životopisu, vysvětluje jeho hlavní znaky a funkci. Obsahuje.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu statického a dynamického. Vzdělávací.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s proslovem a jeho kompozicí
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Vypravování VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.11
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Věcné čtení, klíčová slova, knihovna, archiv
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici pověsti, její hlavní znaky a dělení. V závěru zkusí žáci podle zadaných informací.
Písemné násobení s nulou v činiteli
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.04 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici zájmen a jejich dělení. Žáci si hravou formou procvičí pravidla pro psaní zájmena.
Slovesný vid Slovesný vid VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.03.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s diskusí a jejími zásadami. Žák se pokusí sám vytvořit Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.07 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici lyriky, její hlavní znaky a dělení. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.14 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici povídek a románů, jejich hlavní znaky a dělení. Žáci se seznámí s nejznámějšími.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.05 Anotace: Prezentace je zaměřena na číslovky a jejich dělení. Žáci si hravou formou procvičí pravidla pro psaní číslovek ve.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici inzerátu, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru je cvičení, na kterém si žáci.
Anotace:Prezentace seznamuje s významnými autory 20. století a jejich tvorbou. Řeší drobné úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
Rozvrstvení a obohacování
Stavba těla živočichů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Anotace: Popisují kamaráda podle zadaných bodů.
Obohacování slovní zásoby
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.17 Anotace: Prezentace je zaměřena na výtah, jeho hlavní znaky a funkci. Slouží jako zápis pro žáky. Vzdělávací oblast: český.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.03 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici oznámení a zprávy, jejich hlavní znaky a funkci. Ke každému slohovému útvaru.
Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_027_Složené zlomky.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na obohacování slovní zásoby slovy jednoznačnými, mnohoznačnými a citově zabarvenými. V závěru jsou cvičení, na kterých si žáci mohou ověřit své znalosti. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura Autor: Mgr. Zuzana Lindovská Jazyk: český Očekávaný výstup: Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště ve frazémech. Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen : sedmý ročník základní školy

Slova jednoznačná, mnohoznačná a citově zabarvená

Slova jednoznačná Slova mnohoznačná Slova citově zabarvená

Já a opačné pohlaví Kdo jsou to vlastně muži? Takže, muži mají hlavu, tou myslí, někdy nemyslí a někdy myslí pouze na jedno. Když se zadaří na hlavě jim rostou vlasy a taky tam najdeme uši, nos, oči i ústa s jazykem (na ten pozor, někdy příliš zákeřný a nebezpečný)! Hlava se tedy příliš od té ženské povrchně neliší. Typický muž má také krásný svalnatý trup s tzv. vánočkou (tři, čtyři někdy i pět kopečků, na které jsou patřičně hrdí, neboť taková vánočka znamená hodiny v posilovně). Hruď může být také často porostlá vlasy, jménem chlupy, které se mohou vyskytovat ve značné míře také na zádech, na nohou, na zadku a dokonce i na obličeji! (úryvek z fejetonu Vlaďky Židkové) Poznáte, která slova v textu mají několikerý význam? Vypište je a zkuste k nim uvést všechny významy.

Ke každému obrázku vymyslete dvě věty tak, aby měly odlišný význam:

objet čelo sálat kúra lež Zkuste přiřadit k následujícím slovům jejich obrázkovou dvojici a určit, jaký je mezi nimi rozdíl. objet čelo sálat kúra lež