Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji.
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
F U N K C E Ing. Milan HANUŠ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o společné práci
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
V ý p o č t y p l o c h Milan HanušPřehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.
Hra milionář Procvičujeme si jednotky hmotnosti
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
SINOVÁ VĚTA PRO III. ROČNÍK SOU Poznámky pro žáky se SPU DOC PDF
Poměr.
řešené soustavou rovnic
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
NEROVNICE Ing. Milan HANUŠ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
% % PROCENTA PŘEHLED UČIVA Milan Hanuš DOC PDF
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
MILAN HANUŠ Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Měřítko mapy a plánu 1 : a na mapě ve skutečnosti na plánu
Procenta Výpočet počtu procent
Kdo chce být milionářem ?
PŘEVODY JEDNOTEK DÉLKY, OBSAHU, OBJEMU, HMOTNOSTI A ČASU
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Roztok homogenní směs 2 a více látek.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Postupný poměr – příklady
Matematika a její využití v geografii
Mapa zájmu - plány.
Vlastnosti sčítání a odčítání
Kvadratické rovnice pro S O U (x - 5)(x + 5) = 0 S = 1/2gt2
* Poměr – příklady Matematika – 7. ročník *
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Měřítko mapy, plánu Matematika – 7. ročník
Poměr.
Goniometrické funkce pro III. ročník
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
AZ - KVÍZ Procvičení procent
v programu MS PowerPoint
Hmotnostní zlomek převáděný na %
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Milan Hanuš PŘEHLED UČIVA Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Poměr - opakování Zapisuj nové pojmy.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Milan Hanuš Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Poměr, měřítko SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
PŘEVODY JEDNOTEK DÉLKY, OBSAHU, OBJEMU, HMOTNOSTI A ČASU
Transkript prezentace:

Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních a komunikačních technologií TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Poměr K učebnici Calda, E.: Matematika pro dvouleté a tříleté učební obory SOU 1. díl Prometheus, 2002, s. 45 PŘEHLED UČIVA Milan Hanuš

Poměr – vyjadřuje vztah velikostí kladných čísel Poměr – vyjadřuje vztah velikostí kladných čísel. Poměr kladných čísel a, b zapisujeme a : b . Poměr a : b ( ) vyjadřuje, kolikrát je číslo a větší či menší než číslo b . Při zkrácení čísel a, b získáme poměr v základním tvaru. Poměr se využívá při mísení látek, udávání měřítka map, výkresů a modelů, vyjádření vztahu velikosti rozměrů, udávání výsledků sportovních soutěží, pravděpodobnosti jevů apod. Příklad: Jan odpracoval na brigádě 80 hodin a Eva 60 hodin. Jak se rozdělí o odměnu 6 300 Kč? Jan a Eva se rozdělí v poměru 80 : 60 = 4 : 3 Celek dělíme součtem čísel poměru a zpětně násobíme počtem dílů každé části 6 300 : (4 + 3) = 900 Kč Jan si ponechá 4 · 900 = 3 600 Kč Eva si ponechá 3 · 900 = 2 700 Kč

Kolik papriky bude potřeba na 1,2 kg letního salátu? Příklad: V receptuře na letní salát je uvedena následující potřeba surovin: Paprika 200 g Hrášek lusk 50 g Bílý jogurt 150 g Kolik papriky bude potřeba na 1,2 kg letního salátu? Paprika, hrášek a jogurt budou v poměru 200 : 50 : 150 = 4 : 1 : 3 1,2 : (4 + 1 + 3) = 0,15 kg = 150 g Potřeba papriky 4 · 150 = 600 g Evropský sociální fond napomáhá rozvoji zaměstnanosti podporou zaměstnatel-nosti, podnikatelského ducha, rovných příležitostí a investicemi do lidských zdrojů. Kalkulačka

Příklad: Do stavební míchačky se vejde 36 lopat malty Příklad: Do stavební míchačky se vejde 36 lopat malty. Kolik lopat vápna, cementu a písku dáme do míchačky při přípravě „nastavované malty“ v poměru 2 : 1 : 9 ? Celek dělíme součtem čísel poměru a zpětně násobíme počtem dílů každé části 36 : (2 + 1 + 9) = 3 vápno: 3 · 2 = 6 lopat vápna cement: 3 · 1 = 3 lopaty cementu písek: 3 · 9 = 27 lopat písku Do míchačky dáme 6 lopat vápna, 3 lopaty cementu a 27 lopat písku. Příklad: Kolik míchaček na 36 lopat betonu z cementu a písku v poměru 1 : 4 připravíme z pytle s 15 lopatami cementu? 1 míchačka …………. 36 : (1 + 4) · 1 = 7 lopat cementu z 1 pytle cementu …. 15 : 7 = 2 míchačky betonu Z jednoho pytle cementu uděláme 2 míchačky betonu.

Měřítko mapy, výkresu, modelu Měřítko může být - zmenšující – mapa je menší než skutečná krajina. Poměr má hodnotu menší než 1 (např.: 1 :50) - zvětšující – model buňky je větší než skutečná buňka. Poměr má hodnotu větší než 1 (např.: 20 : 1) Příklad: Na mapě v měřítku 1 : 100 000 je délka cesty vedoucí CHKO 15 cm. Jak dlouhý úsek cesty zasahuje do CHKO? Délka cesty ve skutečnosti je 100 000 krát větší než na mapě. Proto ve skutečnosti bude její délka 15 · 100 000 = 1 500 000 cm = 15 000 m = 15 km. Cesta zasahuje do CHKO v úseku 15 km. Příklad: Model čipu je zhotoven v měřítku 30 000 : 1. Jeho rozměry jsou 15 x 21 mm. Jak je čip velký ve skutečnosti? 15 mm = 0,015 m 0,015 : 30 000 = 0,000 000 5 m = 0,5μm 21 mm = 0,021 m 0,021 : 30 000 = 0,000 000 7m = 0,7μm

Vztah velikostí, rozměrů Příklad: Určete převodový poměr dvou ozubených kol, z nichž hnací má 8 zubů a hnané 24 zubů. p = N1 /N2 Převodový poměr je 1 : 3. Příklad: Nový hatchback Nissan Note má převodový poměr 5. převodového stupně 0,821. Nejsilnější 1,6 litrový motor má největší výkon při 6 000 otáčkách. Převodový poměr diferenciální převodovky je 4,067. Průměr kola je 55 cm. Určete rychlost vozu při maximálním výkonu motoru. Převodový poměr 0,821 znamená 1 : 0,821. Pro výpočet užijeme kalkulátor. 6000 : 0,821 4,067 x 60 π 0,55 1000 = = 186,2935134 Rychlost vozu Nisan Note při maximálním výkonu motoru je 186 kmh-1. (Výrobce udává 183 km/h) Kalkulačka

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR K O N E C T E S T

Pro obor kuchař A 1. 8% Kvasný ocet, 6% jablečný ocet, citronová šťáva a převařená voda v poměru 2 : 1 : 1 : 16 tvoří lák. Kolik ml kvasného octa a citronové kyseliny je třeba na 12 dcl nálevu? 2. Kolik dávek 200 ml koktejlu z kondenz. mléka, ovocné šťávy, pomerančového džusu a silného černého čaje v poměru 100 : 5 : 3 : 42 připravíte ze 8/5 litru mléka? A 1. Těsto tvoří hrubá mouka, hladká mouka, cukr a droždí v poměru 200 : 100 : 48 : 2. Kolik těsta připravíme z 1 kg hladké mouky? 2. Kolik kvasinek je třeba přidat na zkvašení 5 kg šípku, když poměr mísení šípku a kvasnic je 250 : 1? V Ý S L E D K Y

Pro obory automechanik a opravář zem. strojů 1. Pohonnou směs pro dvoutaktní motor tvoří motorový olej a Natural v poměru 1 : 52. Kolik litrů motorového oleje budeme potřebovat k naředění směsi z 208 litrů Naturalu? 2. Převodové poměry dvou za sebou spojených převodů jsou 1:3 a 2:5. Hnací hřídel prvé převodovky má 1 500 otáček za minutu. Kolik otáček má výstupní hřídel druhé převodovky? A 1. Pohonnou směs pro dvoutaktní motor tvoří motorový olej a Natural v poměru 1 : 54. Kolik oleje musíme přilít do 10,8 litrů Naturalu? 2. Při zařazeném 2. převodovém stupni je převodový poměr 4,25. V převodovce náboje kola je stály převodový poměr 3,15. Kolo se otáčí rychlostí 100 otáček za minutu. Kolik ukazuje otáčkoměr motoru? V Ý S L E D K Y

Pro obor zedník A 1. Lukofob pro penetrační nátěr zdiva či betonů se ředí v poměru 1:14. Kolik litrů Lukofobu potřebujeme na přípravu 60 litrů penetračního nátěru? 2. Míchačka je na 56 lopat malty v poměru 1:3. Kolik lopat vápna dáme do míchačky? A 1. Roztok pro ochranný postřik trámů se ředí vodou v poměru 1: 9. Kolik litrů roztoku je třeba na 200 litrů ochranného postřiku? 2. Míchačka je na 55 lopat malty v poměru pojiva a plniva 1 : 4. Kolik míchaček uděláme ještě z 25 lopat pojiva? V Ý S L E D K Y

V Ý S L E D K Y Pro obor kuchař A 1. 12dcl = 1200ml; 1200:20=60 ml; 60 · 2=120 ml kv.ocet, 60ml jabl.ocet; 60m citr. šť.; 16 · 60=960 ml vody. 2. 8/5 l = 1 600ml; 1 600 : 100 = 16ml; 16 · 150 =2 400 ml; 2400 : 200 = 12 porcí B 1. 1 : 100 · (200 + 100 + 48 + 2) = 3,58 kg těsta 2. 5 : 250 · 1 = 0,02 kg = 2 dkg Zpět na zadání

V Ý S L E D K Y Pro obory automechanik a opravář zem. strojů A 1. 208 : 52 · 1 = 4 l oleje 2. 1 500 · 2 : 5 : 3 = 200 min1. B 1. 10,8 : 54 · 1 = 0,2 litru oleje 2. Je zadán hnaný hřídel a proto počítáme opačný převodový poměr. Násobíme převrácenou hodnotou součinu převodových poměrů: 100 · 4,25 · 3,15 =1388,75 min1 Zpět na zadání

V Ý S L E D K Y Pro obor zedník A 1. 60 : (1 + 14) · 1 = 4 l Lukofobu 2. 56 : 4 · 1 = 14 lopat vápna B 1. 200 : (1 + 9) · 1 = 20 litrů roztoku 2. Do míchačky dáme 55 : 5 · 1 = 11 lopat pojiva. Z 25 lopat pojiva tedy uděláme 25 : 11 = 2 celé míchačky Zpět na zadání