Charakter a důsledky 2.světové války

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vztahy mezi velmocemi na přelomu století
Advertisements

Johana Posseltová, C3B Bitvy 1. světové války.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Svět na rozcestí Evropa Supervelmoci – SSSR, USA Atomové zbraně.
Vypracoval: Jaromír Tlustoš
Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav Vlastivěda 5. ročník
Válka ve Vietnamu.
HLAVNÍ OHNISKA NAPĚTÍ VE SVĚTĚ
P O L S K O Obrázek 1 Obrázek 2 EU – OP VK – III/2 ICT DUM 7
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VMzáří 2011 Ročník použití VM9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VMPowerpoint prezentace,
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
NÁZEV: PROTEKTORÁT ČECHY A MORAVA
Problémy poválečného světa
2.SVĚTOVÁ VÁLKA Vypracovali: Průžek.
Válka Autor: Boris Zagora Prezentace: 2.světová válka Datum:
Protihitlerovská koalice Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Digitální učební materiály ŠIII/2 DĚJEPIS
Druhá světová válka Elizabet,Kačka a Eli.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
SVĚT PO 2. SVĚTOVÉ VÁLCE PhDr. Jana Žáková.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Dějepis II. stupeň Název a číslo učebního materiálu Sovětizace.
HOLOCAUST Dějepis Radim Liška 6.A.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Dějepis II. stupeň Název a číslo učebního materiálu Nástup komunistického.
Válka V Tichomoří a důsledky 2. sv. války
Vytvoření protihitlerovské koalice, otevření druhé fronty
Mír po válce. Spolupráce velmocí OOOOSN 1945 NNNNorimberský proces 1945 – 1946 ( s nacistickými válečnými zločinci) ppppodpis mírových smluv.
Rekapitulace II. sv. války
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
9. ročník Novověk, moderní dějiny
I. světová válka – konec války
Poválečná situace Dagmar Zemanová
VY_32_INOVACE_3D.9.09 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_32_INOVACE_2D.9.11 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VYPRACOVAL:JOSEF SEKANINA A JAROSLAV BAREŠ. 1. mezník Obecně přijímaným datem začátku války v Evropě je 1. září 1939, kdy nacistické Německo napadlo Polsko,
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
DEKOLONIZACE.
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Mgr. Lenka Zedníková
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Československo po 2. světové válce
Studená válka – 2. fáze uč
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
9. ročník Novověk, moderní dějiny
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA ( – )‏
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI. genocida = vyvražďování celých národů za druhé světové války se to týkalo hlavně Židů a Romů ze strany nacistů.
1. SVĚTOVÁ VÁLKA
Protektorát Čechy a Morava
EVROPA A SVĚT PO ROCE 1945.
MIGRACE Karel Podhorný.  Prostorové přemístění osoby mezi dvěma územními jednotkami, jehož důsledkem je změna bydliště.  Pohyb obyvatel z důvodu uspokojování.
Svět po 2. světové válce. Mír Válka v Evropě skončila Německo bylo rozděleno na 4 okupační pásma, která si rozdělili vítězové (VB, Francie,
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Petra Brůzlová NÁZEV:První světová válka TÉMATICKÝ CELEK:Moderní.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Iveta Kohoutová Název: VY_32_INOVACE_2A_12_Druhá světová válka Téma: Vlastivěda Datum tvorby:
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jana Krchňáčková Název prezentace (DUMu): 16. ČSR 1945 – 1948 Název sady: Osobnosti a události českých a světových.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
EVROPA A SVĚT PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE – 2. část
Důsledky druhé světové války
Anotace: Prezentace pro 9. ročník. K výkladu
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
ŠABLONA III/2 KONEC KOLONIÁLNÍCH ŘÍŠÍ Mgr. Lucie Opltová – 1
DĚJEPIS II. Světová válka
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
TOTALITNÍ REŽIMY Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Základní škola a Mateřská škola Mlečice, příspěvková organizace Autor:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Anotace: Seznámení se s obdobím 2. světové války
VY_32_INOVACE_120 DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA. VY_32_INOVACE_120 DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Transkript prezentace:

Charakter a důsledky 2.světové války Dagmar Zemanová Zdroj: http://nativepakistan.com/worlds-rarenewspapers-and-magazines/

K zamyšlení napoleonské války (bitva u Slavkova) Zkus porovnat následující typy válečných konfliktů: napoleonské války (bitva u Slavkova) první světová válka (boje na řece Marně) druhá světová válka (Blitzkrieg) Následující obrázky by měly pomoci.

Zdroj: http://commons. wikimedia

Zdroj: http://fanmovie

Zdroj: http://www.shotinthedark.info/wp/?p=16615

Rozdíly války dříve – střetnutí armád v bitvách, profesionální vojáci 1.světová válka – zákopová válka, dlouhé měsíce bojů na jednom místě, povolávání vojáků z řad civilistů – neustálý přísun nových vojsk

2.světová válka Zápis nejrozsáhlejší a nejkrvavější v dějinách světový konflikt moderní technika totální válka – ovlivnila ekonomiku, veškerý život nové taktiky boje – rychlé dobývání (Blitzkrieg), bombardování (i vnitrozemí), obklíčení celých armád

Co je na obrázcích? Zdroj: http://tn.nova.cz/bin/mobile/index.php?article_id=184847, http://www.hdg.de/lemo/html/Nachkriegsjahre/DasEndeAlsAnfang/kriegszerstoerung.html

Bombardování cíle vojenské i civilní záměr – ničení válečné výroby, komunikací, zastrašování civilního obyvatelstva  neúspěšně, ještě větší nenávist a odpor k nepříteli nenávratně zničeno obrovské množství památek a uměleckých děl obrovské ztráty obyvatel

Lidské a materiální škody Zápis  cíle vojenské i civilní, ničení válečné výroby, komunikací, zastrašování civilního obyvatelstva  neúspěšně, ještě větší odpor zničeno mnoho památek obrovské ztráty obyvatel

Co je na obrázcích? Zdroj: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Auschwitz_Liberated_January_1945.jpg, http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Child_survivors_of_Auschwitz.jpeg

Vyhlazování Židů Vyhlazování = genocida židovského obyvatelstva = holocaust 6 milionů obětí vyhlazovací tábory Osvětim, Majdanek, Treblinka aj. koncentračními tábory prošlo 26 milionů lidí

Holocaust Zápis  Vyhlazování = genocida židovského obyvatelstva = holocaust 6 milionů obětí vyhlazovací tábory Osvětim, Majdanek, Treblinka aj.

Jaké byly podmínky v koncentračních táborech? Zdroj: http://www.gedenkstaettenpaedagogik-bayern.de/jugendliche_belgier.php, http://digitaljournal.com/article/290422 ,

Důsledky války V učebnici na str.80 zjisti údaje: Kolik států se účastnilo bojových operací? Na území kolika států probíhaly boje? Kolik vojáků bojovalo v armádách? Jaký byl počet obětí na frontách a v zázemí? Kolik lidí zahynulo v koncentračních táborech?

Důsledky války Odpovědi V učebnici na str.80 zjisti údaje: 61 40 110 milionů 58 milionů 10 milionů

Politické změny V učebnici na str.80 vyhledej odpovědi: Které vítězné státy se po válce staly velmocemi? Které státy byly naopak po válce oslabeny? Jak válka ovlivnila koloniální svět? Kdy vznikl stát Izrael?

Politické změny Odpovědi V učebnici na str.80 vyhledej odpovědi: Spojené státy americké a Sovětský svaz Německo, Japonsko, Velká Británie, Francie Začal postupný rozpad koloniální soustavy, osamostatnění Indie, Pakistánu, Číny, Indonésie, Vietnamu, následovaly země v Africe a arabské státy 1948

Politická situace K zamyšlení: Znamenala porážka fašismu v 2.světové válce konec všech totalitních ideologií? Zdroj: http://de.gdefon.com/download/UdSSR_UdSSR_Soldiers_automatisch_rot_Sichel_Hammer/246003/1900x1200

Šíření komunismu pokračoval střet demokratického systému s komunistickým systémem řada států ve východní a střední Evropě se stává tzv. satelity SSSR (Jak vysvětlíš tento pojem?) Zdroj: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Eastn-bloc4.svg

Šíření komunismu V učebnici na str.81 najdi odpovědi: Proč mnoho lidí v osvobozených zemích vítalo myšlenky komunistické ideologie? Co bylo hlavním cílem komunistických vůdců? Jaké hodnoty vyznávaly demokratické síly?

Šíření komunismu V učebnici na str.81 najdi odpovědi: Poválečný hospodářský chaos, zklamání z předválečného politického a hospodářského vývoje, falešné iluze o spravedlivé společnosti Udržení politické a hospodářské moci za každou cenu (i násilím) Sociální spravedlnost, solidarita, parlamentní demokracie, politická, náboženská, názorová svoboda, svobodný trh a podnikání, právní řád

Šíření komunismu Zápis  Poválečný hospodářský chaos, zklamání z předválečného politického a hospodářského vývoje, falešné iluze o spravedlivé společnosti  sympatie ke komunistické ideologii